خانه » پیشنهاد سردبیر » افزایش درآمد نقدی شهرداری منطقه دو از ۱۷۷ میلیارد ریال به ۲۸۲ میلیارد ریال

افزایش درآمد نقدی شهرداری منطقه دو از ۱۷۷ میلیارد ریال به ۲۸۲ میلیارد ریال

سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ شماره ۱۰۵۶

گفتگوی «وقایع استان» با شهردار منطقه دو اراک

افزایش درآمد نقدی شهرداری منطقه دو از ۱۷۷ میلیارد ریال به ۲۸۲ میلیارد ریال

شهرداری منطقه دو اراک در آستانه سال نو با اقداماتی نشاط و سر زندگی را برای پرسنل ادارات حاضر در این منطقه و مراجعین به آن ادارات فراهم می کند

شهرداری منطقه دو اراک از لحاظ موقعیت جغرافیایی، از قسمت شمالی خیابان امام، از سمت میدان ولی عصر، مجاور پل جهاد و سمت راست محدوده مسکن شروع و حد فاصل تفکیک منطقه یک و دو، در خط ریل راه‌آهن خاتمه می‌یابد. مقدار جمعیت ساکن در این منطقه طبق آمار سال ۱۳۹۰ برابر با ۱۵۹۹۷۹ نفر برابر با ۴۹۲۵۷ خانوار است که از این میان ۸۰۰۴۴ نفر مرد و ۷۹۹۳۵ نفر زن بوده‌اند. شهرداری منطقه ۲ تنها منطقه ای است که با تمامی مناطق مرز مشترک دارد و مساحت آن ۱۰۰۰ کیلومتر مربع است. هدایت و ساماندهی شهری این منطقه همت و عظمی والا می خواهد.
مهندس حسین زندیه وکیلی، شهردار این منطقه در ابتدا در سال ۱۳۸۳ در شهرداری اراک استخدام شد. وی پیش از آنکه در سمت شهردار منطقه ۲ شهرداری اراک قرار گیرد کارشناس ایمنی سازمان آتش نشانی اراک در سال ۸۳ ، معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی در سال های ۹۰-۹۲ ، معاون شهرداری منطقه ۱ در سال های ۹۲-۹۴ و شهردار منطقه۱ ۹۴در سال های -۹۶ بوده است. شهردار منطقه ۲ اراک در مصاحبه ای با وقایع استان به شرح اقدامات انجام شده خود از سال ۹۶ تا پایان سال جاری پرداخت.
وی در این مصاحبه به عملکرد اجرایی منطقه از ابتدای بهمن ماه سال ۹۶ تا اسفند سال جاری اشاره کرد و گفت: در عملیات اجرایی حوزه جوشکاری همکاری با سازمان سیما و منظر شهری در خصوص پارک وحش، ساخت پل های گذر عابر پیاده خیابان شهیدان شیرودی، رجایی، بهشتی و خیابان های ۲۲ بهمن و نیسانیان و بهداری ، تعمیرات و ساخت تعداد ۷۰ مورد دریچه فلزی بازدید و تخریب املاک تملک شده شهرداری در شهرک ولیعصر و خیابان شریعتی، ۱۲ متری فاطمیه انجام شد.
وی ادامه داد: همکاری با شهرداری بافت تاریخی به مدت یک هفته جهت تخریب واحد امانی ، همکاری با معاونت زیبا سازی در ساخت المان و نصب چراغ های روشنایی، ساخت تابلوی مربوط به تخلفات ساختمانی به تعداد ۴۰ عدد ، پلمپ واحدهای غیر مجاز به تعداد ۲۰ مورد، ساخت کشاب های آب بند در خیابان های شهید بهشتی و دکتر حسابی و میدان شهدا و تقاطع خیابانهای میثم و شهید هاشمی نژاد به تعداد ۱۵ عدد از دیگر اقدامات انجان شده این منطقه بوده است.
زندیه وکیلی اظهار داشت: تولید دال بتنی به ابعاد ۵۰ * ۱۰۰ سانتیمتر به تعداد ۱۳۰۰ مورد ، تولید دال بتنی به ابعاد ۱۵۰*۲۵۰ سانتیمتر به تعداد ۱۵۰ مورد، تولید دال بتنی به ابعاد ۱۰۰*۱۵۰ سانتیمتر به تعداد ۴۰۰ مورد ، ساخت دریچه فلزی به ابعاد ۱۰۰*۱۰۰ سانتیمتر به تعداد ۳۰ مورد ، ساخت پل بزرگ فلزی ترافیکی به تعداد ۴۵ مورد ، ساخت تانکر قیر به حجم ۱۵۰۰ و ۲۵۰۰ لیتر هر کدام یک عدد ، تولید استاپر بتنی ممانعت از ورود خودرو به پیاده رو به تعداد ۲۰۰ عدد، تولید استاپر فلزی ممانعت از ورود خودرو به پیاده رو به تعداد ۶۰ عدد، همکاری با سازمان حمل و نقل مسافر در ساخت ایستگاه اتوبوس به تعداد ۲۵ مورد و ساخت صفحه ستون به ابعاد ۲۰*۲۰ سانتیمتر به عنوان لغزش گیر به تعداد ۵۵۰ مورد نیز در این منطقه به مرحله اجرایی رسید.
وی در خصوص اقدامات انجام شده کانال های سرپوشیده عنوان کرد: خیابان شهید رجایی با طول ۲۵ متر و عرض مفید ۷۰ سانتیمتر جهت هدایت آب های منتهی از کوچه موسوی به ضلع شرقی خیابان هفده شهریور، خیابان شهید بهشتی مقابل امامزاده خاتون با طول ۲۵ متر و عرض مفید ۹۰ سانتیمتر جهت هدایت آبهای ضلع شرقی خیابان بهشتی به ضلع غربی و در نهایت به خیابان میثم ، تقاطع خیابان عدالت و شهید بهشتی با طول ۱۵ متر و عرض مفید ۷۰ سانتیمتر جهت حل مشکل آبگرفتگی و خیابان ۱۲ متری فاطیمه کوی سبحانی نبش کوچه لاله ۳ با طول ۱۵ متر و عرض مفید ۷۰ سانتیمتر جهت حل مشکل آبگرفتگی بررسی و اجرا شد.
زندیه وکیلی به ساخت کانال های سرپوشیده انجام شده در این منطقه اشاره کرد و افزود: خیابان شیخ مفید حد فاصل کوچه قیام ۱۴ تا خیابان شهید مصطفی خمینی به طول ۲۵۰ متر و عرض مفید ۹۰ سانتیمتر جهت حل مشکل آبگرفتگی و استفاده از کل عرض کوچه ، خیابان شریعتی ورودی منازل تعاونی مخابرات با طول ۳۰ متر و عرض مفید ۷۰ سانتیمتر جهت حل مشکل آبگرفتگی مقابل کوچه نهضت یک ، شهرک ولیعصر خیابان مطهری به طول ۱۰۰ متر و عرض مفید ۲ متر جهت افزایش کیفیت منظر شهری و شهرک ولیعصر خیابان مطهری کوچه ایمان ۱۶ به طول ۱۰۰ متر و عرض مفید ۷۰ سانتیمتر جهت حل مشکل آبگرفتگی ولی هنوز پوشانده نگردیده که در اولین فرصت این معضل رسیدگی خواهد شد.
شهردار منطقه ۲ اراک اقداماتی از قبیل ساخت جداول هدایت آب در این منطقه را تشریح کرد:
– کمربندی جنوبی مقابل بیمارستان امام خمینی گردو به طول ۱۰۰۰ متر
– اصلاح نوار سبز حاشیه خیابان شهید رجایی به طول ۳۰۰۰ متر
– همکاری با سازمان سیما و منظر شهری در ساخت گلخانه به طول ۲۶۰ متر
– ورودی زیر گذر خیابان هپکو به طول ۵۰۰ متر
– خیابان ۱۵ خرداد از میدان سرداران تا ابتدای خیابان هپکو به طول ۱۲۰۰ متر
– کوچه خوانساری به طول ۱۰۰ متر
– شهرک گردو مقابل مسجد امام جواد به طول ۲۰۰ متر و خیابان حافظ به طول ۵۰ متر
– خیابان شهدای شبان به طول ۱۵۰ متر
– خیابان شریعتی از کوچه شعاع تا ورودی گردو به طول ۱۲۰ متر
– خیابان شهید عراقی تقاطع کوچه صادق به طول ۵۰ متر
وی اقدامات انجام شده ساخت جداول هدایت آب را در منطقه ۲ عنوان کرد:
– خیابان شریعتی خروجی شهرک گردو به طول ۲۵۰ متر
– خیابان شهید بهشتی حدفاصل خیابان میثم تا کوچه گردو به طول ۲۰۰ متر
– خیابان جنت از ورودی شهید رجایی تا پارک جنت اصلاح ۷ پل ترافیکی به طول ۴۰۰متر و ساخت میدان و لچکی
– خیابان شیخ مفید تقاطع خانه معلم ساخت میدان و لچکی های متصل جهت اصلاح هندسی به طول ۲۰۰ متر
– خیابان جنت تقاطع کوچه مشتاقی ساخت میدان جهت اصلاح هندسی به طول ۶۰ متر
– انتهای عدالت مقابل مجتمع صدف ساخت میدان به جای موانع فلزی به طول ۶۰ متر
– خیابان شهید سلطانی تقاطع خیابان امام(ره) ساخت لچکی ترافیکی جهت اصلاح هندسی به طول ۱۲۰ متر
– خیابان سوم شعبان کوچه سپهدار ۵ بن بست مومنی به طول ۱۲۰ متر
زندیه وکیلی اضافه کرد: برای آسفالت سطح خیابان اقداماتی در این دو ساله در شهرک گردو خیابان حافظ ، مورد کندمان های مربوط به نشت گاز در کل سطح منطقه ، خیابان ستارخان و فرعی های آن ، منازل سازمانی قضات ، فاز ۱ بهشتی ، کوی مسکن خیابان دادگر، متری فاطمیه و خیابان شیخ مفید خیابان قیام ۱۴ انجام شد .همچنین شهرک ولیعصر که در کل حجم آسفالت انجام شده ۲۴۵۰ تن بوده که این نیز به مرحله اجرایی رسید.
وی به برخی اقدامات ماده ۱۱۰ و ماده ۲۰ و بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها را که در منطقه ۲ انجام شد ، اشاره کرد و گفت: مورد اخطار ماده ۲۰ قانون شهرداری ها، ۸۷مورد اخطار ماده ۱۱۰ قانون شهرداری ها و ۱۲۰ مورد اخطار صادر شده بخش کوچکی از فعالیت های این منطقه بوده است.
زندیه وکیلی طرح زیبا سازی پیاده رو با نقشه بازی لی لی را یکی دیگر از اقدامات خودجوش این منطقه دانست و عنوان کرد: خیابان شهید بهشتی ۳ مورد ، خیابان شهید رجایی ۲ مورد ، خیابان امام خمینی ۱ مورد و ایستگاه پیاده روی خیابان جهان پناه ۴ مورد از جمله موارد انجام شده برای زیبا سازی طرح های منطقه ۲ شهرداری است.
شهردار منطقه ۲ اراک تصریح کرد: پروانه های ساختمانی در کل سال ۹۶ نسبت ۱۱ ماهه سال ۹۷ با ۸ درصد افزایش تعداد و ۸ درصد افزایش متراژ پروانه روبه رو شده است. همچنین پایان کار کل سال ۹۶ نسبت به ۱۱ ماهه سال ۹۷ حدود ۴۳ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: ۳۸۳۹ مورد استعلام را پاسخ داده ایم که در این حوزه ۴ کارشناس مربوطه داشتیم که هر یک حدود ۱۰۰۰ مورد را پاسخگو بوده اند.
زندیه وکیلی متذکر شد: درآمد نقدی کل سال ۹۶ حدود ۱۷۷ میلیارد ریال در این منطقه بوده که در ۱۱ ماهه سال ۹۷ این درآمد به ۲۸۲ میلیارد ریال رسیده است.
وی ادامه داد: از زمانی که در این منطقه به عنوان شهردار برگزیده شدم ۵۲توافق نـــامه امضا شده است. در ســال ۹۷ از کل ۱۲۴ مصوبه کمیسیون مــاده ۵ ۴۱ درصـد مــربوط به شهرداری منطقــه ۲ بوده است. همچنین در زمینه کمیسیون ماده ۷۷ در سال ۹۶ نسبت به سال جاری ۱۰۶ درصد افزایش درآمد داشته ایم.
زندیه وکیلی در ادامه به اقدامات شهری انجام شده در این منطقه پرداخت و گفت: از ابتدای بهمن ماه در کارگاه جوشکاری شهرداریموانع فیزیکی به صورت فلزی و بتنی ایجاد کردیم تا در برخی پیاده روها نهاده شود که از ورود ماشین به داخل پیاده رو جلوگیری گردد.
وی افزود: نزدیک ۷۰ مورد در کارگاه های ما تولید شده که پس از اتمام عملیات رنگ آمیزی در پیاده روها قرار می گیرد. این نخستین قدمی است که در سال ۹۸ در پیاده روهای خیابان های اصلی و مهم انجام می شود.
زندیه وکیلی ادامه داد: ساخت ۲۰ عدد نیمکت در دستور کار ما قرار گرفته که طرح آن توسط کارشناسان شهرداری منطقه ۲ ارائه شده و این نیمکت ها برای نوروز ۹۸ استقرار می یابد.
وی تاکید داشت: به تعداد ادارات سطح این منطقه فلاور باکس طراحی کرده ایم که ورودی ادارات برای مردم و پرسنل آن ادرات حال و هوای دیگری داشته باشد. در واقع با اجرای این کار می خواهیم نشاط و سر زندگی را برای پرسنل ادارات و مراجعین به آن اداره را فراهم کنیم.
شهردار منطقه ۲ اراک اضافه کرد: یک گروه جهادی برای آسفالت این منطقه در نظر گرفتیم که امیدواریم تا شب عید هر چه نواقص آسفالتی در این منطقه وجود دارد را برطرف سازیم.
وی تصریح کرد: سه کانال عرضی پس از تعریض خیابان ها برای سال جاری که سبب ترافیک سنگین می شد را در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید رجایی و خیابان استاد شریعتی با همکاری پلیس نیروی انتظامی انجام شد.
زندیه وکیلی اظهار داشت: البته ما بیش از ۲۰ کانال عرضی در این منطقه احداث کردیم اما احداث این سه کانال کمک بزرگی برای جلوگیری از آبگرفتگی خیابان ها و کاهش ترافیک کرد.
لازم به ذکر است که شهرداری منطقه ۲ اراک تنها سازمانی است که روزهای ملاقات با مردم را ۳ روز در هفته انجام می دهد که مجموع این ملاقات ها در سال ۹۷ حدود ۴۲۰۰ نفر بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.