خانه » جدیدترین » شبیه سازی سه بعدی یک نمایشگاه هنری/نشانه های من را مجازی دنبال کنید

شبیه سازی سه بعدی یک نمایشگاه هنری/نشانه های من را مجازی دنبال کنید

شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴   شماره ۳۱۴

گروه فرهنگی- سحر یاری:
دنیای امروز دنیای سرعت و تکنولوژی است، به واسطه حضور دنیای مجازی در زندگی مردم این روزها شاهد ارائه خدمات مطلوب تر و جدید و گره زدن جنبه های مختلف زندگی با این پدیده هستیم، هرچند که دیگر باید پذیرفت دنیای مجازی حالا بخشی از دنیای اصلی و واقعی مردم شده است. در این مسیر هنر نیز تحرک خود را داشته و سعی کرده از ظرفیت های این بخش بیشترین استفاده را برای ترویج و معرفی خود داشته باشد.
نمایشگاه هنری مجازی «نشانه های من» در اراک یکی از این ایده هاست که برای اولین بار در استان مرکزی برگزار خواهد شد. این نمایشگاه گامی رو به جلو برای ارائه و معرفی آثار هنرمندان به صورت آنلاین و افزایش مخاطبین علاقمند است.
اولین نمایشگاه مجازی «نشانه های من» به ارائه آثاری از محسن مختاری هنرمند جوان اراکی که در زمینه گرافیک فعالیت دارد، خواهد پرداخت.
وی در خصوص این نمایشگاه به خبرنگار وقایع گفت: این اولین نمایشگاه مجازی در استان مرکزی است و با همکاری فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شده است.
مختاری افزود: این نمایشگاه مجازی با شبیه سازی سه بعدی نگارخانه آشتیانی فرهنگسرای آیینه اراک برپا شده است.
وی توضیح داد: مخاطبین و علاقمندان می توانند برای مراجعه به نمایشگاه به وب سایت فرهنگسرای آیینه مراجعه کنند و آثار من را در بخش نگارخانه مجازی مشاهده کنند.
وی گفت: در این نمایشگاه ۱۶ اثر از طراحی های لوگو و آرم من به نمایش درآمده است و این نشانه های انتخابی همه برای ارگان ها و سازمان های مختلف است.
مختاری گفت: طراحی سه بعدی نگارخانه به شکلی است که مخاطب بتواند خود را در فضای واقعی نمایشگاه ببیند.
این هنرمند اراکی با بیان اینکه مخاطب می تواند کارها را به صورت فیلم به نوبت در این فضای سه بعدی ببیند، خاطرنشان کرد: با این اقدام نگارخانه فرهنگسرای آیینه، می تواند بعنوان اولین نگارخانه مجازی کشور معرفی می شود.
مختاری با بیان اینکه انجام این کار برای اولین بار یک آزمون و خطا است، افزود: این اولین نمایشگاه مجازی در استان است؛ برگزاری اش یک نوع ریسک بود؛ ولی مطمئنا به دلیل مزیت هایی که دارد با استقبال مخاطب روبه رو خواهد شد.
وی در خصوص نقاط مثبت این نوع نمایشگاه ها گفت: این نمایشگاه می تواند یک شیوه جدید و آنلاین برای هنرمندان جوان که در فضای مجازی فعال هستند باشد.
مختاری ادامه داد: هم اکنون دنیای مجازی بخش اعظمی از زمان ما را به خود اختصاص داده و به این شکل می توان هنر را نیز وارد چرخه دنیای مجازی کرد.
این هنرمند اراکی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه مجازی فرصت استفاده مخاطبان بیشتری را از آثار هنری و نمایشگاه می دهد.
وی توضیح داد: وقتی نمایشگاه در فضای مجازی باشد گستره مخاطبین بیشتری از جغرافیاهای دیگر را دارد و دیگر این آثار تنها برای علاقمندان آن شهر ارائه نمی شود و بازدیدکنندگان بسیاری از نقاط مختلف کشور می توانند آثار را ببینند.
مختاری افزود: این گستردگی مخاطب باعث آشنایی هنرمندان مناطق مختلف از آثار یکدیگر و همچنین فرصتی برای تعامل و نقد و بررسی آثار را فراهم می کند.
وی گفت: از طرفی این نوع نمایشگاه برای هنرمندی که می خواهد آثارش را نمایش دهد هزینه کمتری در بر دارد زیرا کاهش هزینه جاپ و کاغذ را همراه دارد و از طرفی برای مخاطب نیز دیگر دغدغه رفت و آمد و زمان مطرح نیست و در هر شرایطی امکان دیدن آثار را دارد.
مختاری گفت: ما این تجربه را آغاز کرده ایم و امیدواریم که از این نوع برپایی نمایشگاه استقبال شود البته تجربه در نقاط دیگر جهان و کشور نشان داده که این کار بازخورد مثبت و استمرار خواهد داشت.
وی بیان کرد: این نمایشگاه موجب افزایش حجم ترافیکی افتتاح نمایشگاه مجازی برای هنرمندان بومی و غیربومی می شود و باز هم تاکید می کنم به تعامل فراتر از فاصله و جغرافی منجر می شود.
مختاری اضافه کرد: نشانه های من از دوازدهم آبان به مدت یک ماه بعنوان شروع بر روی سایت فرهنگسرای آیینه فعال خواهد شد و تقدیمی افتخاری به فرهنگسرا جهت همکاری هایش در برگزاری این نمایشگاه است.
وی گفت: در برپایی این نمایشگاه مهدی سبحانی بعنوان موشین گرافی مرا خیلی یاری کرده است .
محسن مختاری کارشناس رشته گرافیک در رشته پوستر و نشانه است. او تاکنون در چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی شرکت داشته است. مختاری همچنین طراح پوستر نمایش در انجمن هنرهای نمایشی و طراح پوستر جشنواره تئاتر استان مرکزی در سال ۹۴ می باشد. او همچنین طراح نشان های مختلف در کشور بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.