خانه » جدیدترین » سقوط بیل مکانیکی در بازار اراک حادثه آفرید/ نیمه شب در بازار

سقوط بیل مکانیکی در بازار اراک حادثه آفرید/ نیمه شب در بازار

دوشنبه ۲۶ تیر ۹۶   شماره ۶۳۲

وقایع استان

بازار اراک بارها و بارها خبر ساز شده است از ثبت جهانی اش گرفته تا اعتراض جرزنشینانش در این میان تخریب ها و عدم بی توجهی ها هم کم نبوده است. چندی است که اخباری مبنی بر ساماندهی بازار برای روشنایی و جمع آوری سیم های اضافه و نظم دادن به کانال های مخابرات شنیده می شود که در این زمینه عملیات هایی در دست اجرا است و همچنین برخی اقدامات جهت مرمت نیز در بخش هایی از بازار چون کاروانسراها در حال انجام است. کم ندیده ایم که عملیات های عمرانی و بهسازی با مشکلاتی مواجه هستند، مثلا در همین مرمت ها عدم تعهد پیمانکاران باعث شده که آثار مرمت شده بعد از چندی دوباره تخریب شوند و یا در عملیات های عمرانی چون کانال کشی گاه رعایت نکردن موراد ایمنی به خود بافت بازار آسیب می رساند. مواردی که به نظر می رسد خیلی بیشتر باید مورد توجه مسئولین و متولیان حفظ آثار تاریخی باشد. صبح روز گذشته بود که مردم و کسبه بازار بعد از حاضر شدن در محل کار و عبور از این محل متوجه شدند که بخشی از کف بازار فرورفته است و زمزمه هایی مبنی بر اینکه کف بازار نشست کرده است زبان به زبان چرخید؛ ولی گویا ماجرا چیز دیگری بوده است. بامداد روز گذشته در حین انجام عملیات کانال کشی بیل مکانیکی سقوط کرده و موجب تخریب بخشی از بازار در همان محدوده شده است. این از همان دست حوادثی است که در صورت سهل انگاری در کارهای عمرانی ممکن است رخ دهد و اغلب هم جبران ناپذیر است. به گزارش وقایع استان، به نقل از ایسنا، مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی اراک این حادثه را مربوط به کانال کشی بازار عنوان کرد. مهدی نجفی در خصوص این حادثه، گفت: در محدوده‌ای از بازار سرپوشیده اراک عملیات گودبرداری برای حفر کانال و انتقال انشعاب انرژی از این مسیر انجام می‌شود. ساعت دو صبح یکشنبه حین انجام این عملیات حادثه‌ای اتفاق افتاد.
وی بیان کرد: عملیات گودبرداری بواسطه بیل مکانیکی انجام می‌شود. این محدوده و برای تردد بیل مکانیکی پلیت‌گذاری شده است، اما پلیت مستقر شده در این محدوده توان تحمل وزن بیل مکانیکی را نداشته و همین موضوع موجب سقوط بیل‌مکانیکی و ریزش قسمتی از این محدوده شد.
مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی اراک عنوان کرد: تیم آتش‌‌نشانی به سرعت به محل حادثه اعزام شدند. این حادثه منجر به آسیب‌دیدگی سطحی یک کارگر شد که به اورژانس تحویل داده شد.
وی در خصوص انتشار این شایعه که در این محدوده از بازار اراک زمین فرونشست کرده، افزود: این موضوع صحت ندارد و تنها سقوط بیل‌مکانیکی رخ داده است. این محدوده توسط تیم آتش‌نشانی ایمن سازی شد و خطری وجود ندارد.
این توجیه که حوادث کار اجتناب ناپذیر است همیشه وجود دارد؛ ولی کاش پیمانکاران و مسئولین انجام چنین کارهایی قبل از هر کاری از اهمیت مکانی که قرار است این فعالیت در آن انجام شود مطلع باشند زیرا ممکن است تن زخم خورده بازار با یک زخم دیگر آسیب جدی تری ببیند که جبران ناپذیر هم باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.