خانه » پیشنهاد سردبیر » سفیر کره جنوبی در اراک تصورشان را از ایران اینگونه بیان کرد/نفت و دیگر هیچ/سفیر کره جنوبی: کالاهای ایرانی در بازار کره متداول نیست و ایران را تنها بـه خـاطر نفت مـی‌شنـاسند

سفیر کره جنوبی در اراک تصورشان را از ایران اینگونه بیان کرد/نفت و دیگر هیچ/سفیر کره جنوبی: کالاهای ایرانی در بازار کره متداول نیست و ایران را تنها بـه خـاطر نفت مـی‌شنـاسند

پنجشنبه ۲۱  مرداد ۹۵   شماره ۳۸۹

گروه اقتصادی- عباس لعل بار:
نشست فعالان اقتصادی استان مرکزی با سفیر کره جنوبی و هیات همراه در استانداری مرکزی برگزار شد.
“کیم سئونگ-هو” سفیر کره جنوبی در این نشست گفت: امید ما بر این است که گسترش روابط بازرگانی بین دو کشور سبب ایجاد سرمایه‌ و پیشرفتی برای هر دو کشور باشد ایران و کره جنوبی به سبب فاصله جغرافیایی که با هم دارند دارای روابط سیاسی نزدیک نیستند اما باید روابط اقتصادی خود را گسترش دهند.سفیر کره‌ جنوبی در ایران تصریح کرد: هدف اصلی ارتباط میان ایران و کره جنوبی برقراری روابط بازرگانی است و به همین منظور ایجاد روابطی گسترده و قوی بین این دو کشور امری ضروری است. در دوران تحریم شاهد کاهش روابط تجاری ایران با کره جنوبی بوده‌ایم و اکنون هدف ما گسترش این روابط است و در این راستا از شرکت‌هایی که در گذشته با کشور ما تعاملات تجارتی داشته‌اند خواستار اقدام برای آغاز همکاری مجدد هستیم.
سفیر کره جنوبی با بیان اینکه روابط میان دو طرف صرفا به خرید و فروش ختم نشود، بر عمیق‌تر شدن روابط تاکید کرد و گفت: تاکنون ۹۷ درصد مهم‌ترین روابط بازرگانی میان ایران و کره جنوبی روابط نفتی و مابقی در زمینه ماشین‌آلات و موبایل بوده است.وی خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم روابط‌مان را عمیق‌تر، گسترده‌تر و ماندگارتر کنیم و جهت نیل به این هدف می‌توانیم سرمایه‌گذاری‌های مشترک انجام دهیم و تکنولوژی را به یکدیگر انتقال دهیم. این پیامی است که دولت کره می‌خواهد به مردم ایران و فعالان اقتصادی منتقل کند.
“کیم سئونگ-هو” در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به یکی از فعالان اقتصادی استان در خصوص استفاده مردم ایران از محصولات و کالاهای کره‌ای و عدم استفاده کالاهای ایرانی توسط مردم کره، گفت: کالاهای ایرانی در بازار کره متداول نیست و ایران را تنها به خاطر نفت می‌شناسند.
سفیر کره جنوبی با اشاره به وجود فرش‌های ایرانی در کره، بیان کرد: شهرت فرش های ایرانی در بازار کره بسیار است، اما بازاریابی توسط ایران به این منظور صورت نگرفت است در صورتی که می‌بایست به منظور صادرات این محصول بازاریابی صورت گیرد.وی ادامه داد: قیمت این کالای ایرانی بسیار گران است و چون در تابستان کره از آب و هوای مرطوبی برخوردار است مردم کره نگرانند که فرش‌ها مورد آسیب قرار گیرند.
“کیم سئونگ-هو” ضمن تاکید بر همکاری تنگاتنگ برای داشتن روابط ماندگار بین طرفین گفت: حفظ روابط فی‌مابین به روابط تنگاتنگ میان بازرگانان و دولتمردان هر دو کشور بستگی دارد.سفیر کره جنوبی خاطرنشان کرد: مراودات تجاری بین دو کشور تعیین‌کننده این مهم است که چه مقدار پول جابجا می شود و به چه میزان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.
وی یادآور شد: در حال حاضر هیچ نوع تحریم خاصی وجود ندارد و بانک‌ها می‌توانند از طریق یورو مراودات تجاری انجام دهند.” کیم سئونگ-هو” گفت: می‌توانم نظر قطعی در خصوص تشکیل اتاق بازرگانی بین ایران و کره بدهم چرا که این مهم به تصمیم کمیسیون مربوطه بستگی دارد، اما تشکیل چنین اتاقی لازم و ضروری است و پیگیر این موضوع هستم.
سفیر کره جنوبی تصریح کرد: در رابطه با کارخانه داروسازی نیز باید بگویم که امثال این کارخانجات در کره به تعداد زیادی در حال فعالیت هستند و نماینده این عرصه می‌تواند با تهیه لیستی از کارخانه‌های فعال در این زمینه، کارخانه مورد نظر خود را انتخاب و فعالیت‌های مشارکتی با آن آغاز کند.
“کیم سئونگ-هو”خاطرنشان کرد:با هماهنگی‌های انجام شده قرار بر این است که نمایشگاه دارویی با حضور آمار بالایی از کارخانه‌های فعال در این عرصه دایر شود که کارخانه‌های دارویی ایران نیز می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند.
وی بیان داشت: در حوزه فعالیت سنگ نمی‌توانم توضیح تخصصی بدهم اما شرکت سنگ‌های زینتی می‌تواند با برقراری ارتباط با کشورهای فعال در این عرصه مشاورات تخصصی و سایر امور مربوطه را انجام دهد.
رئیس اتاق بازرگانی اراک: فصل جدید روابط بین ایران و کره در فضای پساتحریم
رئیس اتاق بازرگانی اراک گفت: فضای پساتحریم فصل جدیدی را برای توسعه روابط جدید بین ایران و کره و کشورهای دیگر ایجاد کرده است.
محمدرضا جعفری در نشست فعالان اقتصادی استان مرکزی با سفیر کره جنوبی با بیان اینکه کشور کره یکی از شرکای اصلی ایران است، گفت: ذهنیت مثبتی نسبت به کالاهای کره جنوبی در ایران وجود دارد.
رئیس اتاق بازرگانی اراک ضمن اشاره به فشرده بودن بازدید سفیر کره جنوبی و هیات همراه از استان، افزود: طی دیداری که این هیات اقتصادی با استاندار مرکزی داشتند بر توسعه مبادلات اقتصادی و فرهنگی تاکید شد.وی اظهار کرد: فضای پساتحریم فصل جدیدی را برای توسعه روابط جدید بین ایران و کره و کشورهای دیگر ایجاد کرده است.
جعفری توسعه اقتصادی فی‌مابین را یکی از رسالت‌های اصلی اتاق بازرگانی دانست و گفت: اتاق بازرگانی اراک به عنوان پارلمان بخش خصوصی به دنبال افزایش مراودات خود با کره در حوزه صنعتی و معدنی است.رئیس اتاق بازرگانی اراک افزود: علاقه‌مند هستیم خرید کالای نهایی از کره جنوبی را به یک کار مشترک بین کره و ایران تبدیل کنیم و یک سرمایه‌گذاری مشترک داشته باشیم.وی ضمن اشاره به علاقه‌مندی کره جنوبی نسبت به تنوع روابط اقتصادی در زمینه‌های مختلف پزشکی، فرهنگی، دانشگاهی و تولید، یادآور شد: این روابط صرفا به بخش صنعتی و معدنی اختصاص نداشته باشد.
جعفری گفت: قطعا با شرایط جدید اقتصادی ایران به دنبال بازگرداندن روابط خود با کره به مانند گذشته هستیم. رئیس اتاق بازرگانی اراک ادامه داد: در این راستا در وهله اول باید سطح رفت و آمدهای بین دو کشور را توسعه دهیم.وی عنوان کرد: در حال حاضر که شرایط بهتر شده است، علاقه‌مند به توسعه روابط و اعزام هیاتی از استان مرکزی به کره هستیم و برای برگزاری هر چه بهتر این دیدار از سفیر سئول و تهران کمک خواهیم گرفت تا برای تسهیل رفت و آمدها بتوانند از ویزای مولتی(چند بار ورود) به کره استفاده کنند.
رئیس اتاق بازرگانی اراک بیان کرد: کره جنوبی با رشد بسیار خوبی که در بخش صنعت داشته است در زمینه آموزش صنعتی به ما کمک خواهد کرد.وی گفت: اتاق بازرگانی این آمادگی را دارد که پذیرای هیات‌های تجاری کره به استان مرکزی باشد و استان مرکزی برای انجام کار مشترک با شرکت‌های کره‌ای دارای ظرفیت است.
جعفری ادامه داد: استان مرکزی در مرکز کشور است و شبکه‌های ریلی از این استان عبور می‌کنند. از سویی به جهت مسائل زیست محیطی تا شعاع ۲۰ کیلومتری تا تهران امکان سرمایه‌گذاری وجود ندارد، اما این استان دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری است.
رئیس اتاق بازرگانی اراک گفت: در شهرستان ساوه شرکت‌های کوچک و متوسطی مستقر است که دسترسی بسیار خوبی را به بازارهای پایتخت دارند.وی در پایان یادآور شد: سال گذشته اتاق مشترک ایران و کره تشکیل شده است و این اتاق در حال عضوگیری است.
رییس هیات مدیره شرکت: A2 فضای پسابرجام فرصت برای سرمایه گذاری در کشور را افزایش داد
بابک عقیلی نسب رییس هیات مدیره شرکت A2 و برگزار کننده نمایشگاه های بین الملی در استان مرکزی در گفتگویی کوتاه با خبرنگار روزنامه وقایع در رابطه با حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور و بویژه استان مرکزی می گوید:
خوشبختانه با توافق هسته ای و برجام که با زحمات دولت تدبیر و امید حاصل شد، احساس بدبینی نسبته به سرمایه گذاری در کشور ما و در نتیجه پایین آمدن رتبه ریسک ایران برای سرمایه گذاری خارجی ها، منجر به این شد که تمایل کشورها برای سرمایه گذاری افزایش یابد.
در هر شرایطی حضور خارجی ها در ایران مشروط بر اینکه مغایر با دستورات مقام معظم رهبری و مصالح کشور نباشد تاثیر بسیار مثبتی بر روابط ما با جهان خواهد داشت و باعث خواهد شد دید منفی جهانیان،که ما بدنبال ارتباط متضاد با آنها هستیم، برطرف می شود.
عقیلی نسب در خصوص سفر یک روزه سفیر کره جنوبی به اراک گفت:با نگاهی به بازار جهانی می توان فهمید که کره جنوبی از مشتریان مهم نفت ما هست و تقریبا بیش از دو سوم بازار خودروهای خارجی ما در اختیار آنهاست.بدون شک هر چقدر روابط ما با آنها مستحکم تر باشد به نتایج مطلوب تری خواهیم رسید.
رییس هیات مدیره شرکت A2 ضمن تشکر از استاندار و رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان افزود:روی گشاده داشتن و برخوردهای مثبت مدیران استان در افزایش اعتماد و تمایل شرکت ها و هیات های خارجی برای سرمایه گذاری تاثیر خواهد داشت و البته در این دوره شاهد هستیم که مدیران ارشد استانداری و سازمان صنعت،معدن و تجارت و اتاق بازرگانی چنین عمل نموده و استان مرکزی از استان های فعال در زمینه جذب سرمایه گذار خارجی است.
عقیلی نسب ادامه داد:دست و پاگیر بودن قوانین سرمایه گذاری خارجی و عدم ارائه تضمین های مناسب برای سرمایه گذاران و در واقع ابن الوقت بودن برخی قوانین از عواملی است که باید از بین برود تا باعث افزایش جذب سرمایه در کشور شود.
عقیلی نسب در نشست مشترک سفیر کره جنوبی با فعالان اقتصادی استان خطاب به سفیر کره جنوبی گفت:ما قصد مشارکت و کار با کشور کره جنوبی داریم لذا شرکت های کره جنوبی را به نمایشگاه هایی که درصدد برگزاری آن هستیم دعوت می کنیم.سفیر کره جنوبی در برابر این پیشنهاد ضمن ابراز تمایل اعلام کرد مشتاق به حضور در این نمایشگاه ها می باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.