خانه » پیشنهاد سردبیر » سریع، فوری، کریمی

سریع، فوری، کریمی

شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰   شماره ۱۴۷۶

علیرضا کریمی نخستین شهردار منتخب شورای انقلابی شهر اراک شد

سریع، فوری، کریمی

علی امیدی

شورای اسلامی کلانشهر اراک سرانجام شهردار خود را انتخاب کرد. نشست فوق‌العاده اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک با هشت رای از ۱۱ رای، کریمی را به‌عنوان شهردار این کلانشهر برگزیدند.
در این نشست اعضای شورای اسلامی شهر اراک « علیرضا کریمی» به‌عنوان تنها گزینه سکانداری مدیریت این کلانشهر مطرح بود و پس از ارایه نقطه نظرات و برنامه‌ها، توانست با هشت رای موافق بر صندلی شهرداری اراک تکیه بزند. پیش از این «محمد جعفرپور» به‌عنوان سرپرست در جایگاه اجرایی مدیریت شهری اراک فعالیت داشت.
علیرضا کریمی بومی استان مرکزی و متولد ۱۳۴۴ و دارای مدرک تحصیلی دکتری حقوق بین‌الملل است. وی به عنوان سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری مرکزی در سال ۱۳۷۱، مدیرکل بازرسی و نظارت استان همدان در سال‌های ۷۴ و۷۵، مدیرکل برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی در سال‌های ۷۵ و۷۶، عضویت هیات مدیره سازمان تعاون شهر و روستای استان مرکزی، فرماندار شهرستان خمین از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ فعالیت داشته است. ضمن اینکه وی ریاست مرکز تربیت معلم شهید باهنر اراک و مسئولیت مشاور حقوقی شرکت آلومینیوم اراک را نیز در کارنامه دارد.

اعضای شورای شهر چه گفتند؟
رئیس شورای اسلامی شهر اراک در این نشست گفت: چک سفید به آقای کریمی نداده‌ایم و منافع شهر و شهروندان مدنظر اعضای پارلمان شهری قرار دارد و تا زمانی اعتماد، تعامل و همکاری شورا با وی وجود دارد که در چارچوب قانون و منافع مردم گام بردارد.
سیدوحید میر نظامی افزود: انتخاب مدیریت شهری اراک از ۲۵ مرداد ماه آغاز شده است و از ۴۳ گزینه پس از توافقات و جمع بندی با سایر اعضای پارلمان شهری، هفته گذشته به توافق رسیدیم که پس از اجماع حداکثری، شهردار اراک انتخاب شود.
وی تاکید کرد: اعضای شورای شهر قرار است چهار سال کنار هم در این پارلمان کار کنند و مباحث تقابلی بین اعضا به صلاح نیست و بر اساس اسناد مکتوب و مشخص، ۱۰ نفر از اعضا به دکتر علیرضا کریمی رای مثبت دادند و اگر ایشان صلاحیت نداشتند دلیل این رای ها چیست؟
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: نباید مردم فکر کنند که پشت درهای بسته تصمیم گیری کردیم چرا که مقرر شد اگر گزینه دیگری به جز ایشان مطرح و اکثریت اعضا به یک اجماع رسیدند از گزینه کریمی عبور کنیم و قرار نیست اگر اجماع روی یک فرد نباشد و گزینه ضعیف تری مطرح شد وی را بپذیریم.
میرنظامی بیان کرد: ۲ روز گذشته در نشست غیر علنی احسان شریفی رای آورد اما به دلایلی نپذیرفت و حمید حیدری و نیز میزان رای لازم را کسب نکرد و باید اذعان داشت که ما آزاده نیستیم اگر تحت تاثیر بیرونی قرار بگیریم و بر اساس افکار احساسی یکدیگر را محکوم کنیم و انتظار می‌رود که اعضا همدل باشند چرا که بروز اختلافات مردم را دلسرد می‌کند.
وی تصریح کرد: ما رفیق گرمابه گلستان کریمی نبودیم و چنان‌چه کریمی رای اعتماد را کسب کند و همچنین در راستای تامین منافع مردم و شهر گام بردارد ما نیز وی را حمایت می‌کنیم در غیر این‌صورت باید پاسخگوی اعضای شورا و همچنین شهروندان باشد.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک خاطر نشان کرد: وظیفه ما تشخیص کارآمدی شهردار منتخب است و مراتب قانونی باید توسط وزارت کشور و مراجع ذیربط انجام شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک نیز گفت: برخی از اعضا بر شهردار شدن آقای کریمی اصرار دارند و تصور می‌کنم برای جبران ضعف‌ها باید تعارفات را کنار بگذاریم و مردم را در جریان امور قرار داده و با پرهیز از مسائل سیاسی منافع شهر را مدنظر قرار دهیم.
عباس خسروانی افزود: شاخصه هایی در گام دوم انقلاب تعریف شده که گزینه مورد نظر نه تحصیلات مورد نظر را دارد و نه کمترین سابقه در مدیریت شهری دارد در حالی که این ۲ مهم شاخصه های اصلی انتخاب شهردار است.
وی ادامه داد: در روزهای اخیر بنا را بر مذاکره گذاشتیم و توافق شد که به گزینه جدیدی برسیم و ما ۲ گزینه را انتخاب کردیم که برای یکی از گزینه‌ها روز گذشته پرونده تخلف تشکیل شد و گزینه دیگر نیز انصراف داد و به من گفتند که امروز باید فوری شهردار را مشخص کنیم.
خسروانی بیان کرد: بنده رای منفی خود را اعلام می‌دارم و مابقی اعضا نیز باید شفاف رای خود را برای مردم اعلام کنند و باید اذعان داشت که تامین منافع مردم و شهر مدنظر ویژه ما قرار دارد و کوچکترین انحرافی از سوی شهردار منتخب به مردم و رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.