خانه » جدیدترین » ستاره های بی ادعا

ستاره های بی ادعا

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸   شماره ۱۲۱۱

ستاره های بی ادعا

درباره تیم فوتبال آذرآب که با اتکا به استعدادهای شهر اراک به مسیر رو به رشد خود ادامه می دهد

یاسر هویدی

در آشفته بازار فوتبال اراک و در میان بریز و بپاش های فراوانی که هیچ ثمری برای فوتبال بیمار این شهر نداشته، تیمی از دل بچه های بومی شهر و با همت کارخانه آذرآب متولد شد که حالا چشمان مهربان تری همراه با امید پیگیر نتایجش هستند. امور ورزش کارخانه آذرآب با تشکیل تیم فوتبالی از ستاره های جوان شهر اراک و حضور در مسابقات لیگ دسته سوم از پایین ترین رده ولی با اتکا به استعدادهای این شهر مسیر خود را آغاز کرد، مسیری سخت و صعب العبور که تا اینجای کار فقط عشق و علاقه و تعصب بچه های بومی، در کنار درایت مدیریت و کادر فنی کار را پیش برده است، درگزارش امروز پای صحبت های مرد همه کاره این تیم وحید زکریا که مسئول امور تربیت بدنی کارخانه آذرآب است نشسته ایم، با او از سختی ها و ناملایمات گفتیم و شنیدیم و هرچه زکریا بیشتر سخن گفت به کار بزرگ تیم فوتبال آذرآب و ستاره های آن بیشتر و بیشتر پی بردیم.

آقای زکریا ممنون که زمانی را به ما و مخاطبان روزنامه وقایع استان اختصاص داده اید، از چگونگی شکل گیری این تیم برای ما بگویید.
این تیم سال گذشته در بخش خصوصی فعــالیت می کرد و تمامی امور مربوط به این تیم با بخش خصوصی بود تا اینکه سال گذشته این پیشنهاد با این بهانه به ما ارائه شد که این تیم در لیگ استان فعالیت می کند و بچه های بومی آن را تشکیل داده اند و با توجه به اوضاع اقتصادی بخش خصوصی نمی تواند حمایت لازم و شایسته ای از این تیم داشته باشد و به عبارت ساده تر بخش خصوصی توان اداره تیم را ندارد و همان موقع من با همکارانم در امور منابع انسانی کارخانه صحبت کردم و از آنجا که همکاران من در امور اداری ومنابع انسانی کارخانه نیز خوشبختانه افرادی ورزشی هستند این پیشنهاد را مطرح نموده و خواستار پوشش حمایتی این تیم در لوای کارخانه شدم تا بهتر و بیشتر بتوانیم با حمایت های کارخانه به جوانان و استعداد های فوتبال شهر خدمت کنیم. خوب ما زمین چمن مناسبی در اختیار داریم و همچنین سالن بدنسازی بسیار مجهزی در مجموعه آذرآب وجود دارد و امکانات از نظر سخت افزاری برای حمایت و داشتن یک تیم خوب فوتبال مهیا است و به نیت خدمت به فوتبال شهر و تقویت استعداد های بومی و با نگرشی تماما بومی گرایانه تصمیم گرفتیم این تیم دقیقا از پایین ترین رده های مسابقات باحمایت مجموعه آذرآب وارد عرصه شود.

عملکرد تیم را تا اینجای بازی ها چگونه ارزیابی می نمایید؟
بببینید ما زمان زیادی را از دست دادیم ولی با درایت کادر فنی و همت و غیرت بازیکنان در ابتدای راه با توجه به اینکه آمادگی کامل را نداشتیم ترجیح دادیم امتیاز حداقلی را به جای شکست انتخاب کنیم که خوشبختانه همین نگرش در ادامه راه که تیم ما شکل کامل تری پیدا کرده و به میزان مطلوب آمادگی رسید بسیار به کار ما آمد. خوشبختانه از هفته چهارم و پنجم به بعد به نظم خوبی رسیده و در اکثر مسابقات توانستیم با تیمی یکدست بومی بهترین آمار را به جا گذاشته و با بالاترین میزان امتیاز به مرحله بعدی راه پیدا کنیم. به زعم کارشناس فوتبال اراک و استان نمایشی که با این تیم یکدست بومی ارائه دادیم بی سابقه بوده است.

در حال حاضر با چه مشکلاتی برای سرپا نگاه داشتن این تیم خــوب بومی دست و پنجه نرم می کنید؟
ببینید کارخانه در سه چهار سال اخیر اصلا وضعیت مناسبی از نظر بودجه و منابع مالی ندارد و این مسئله بر هیچ کس پوشیده نیست. همانطور که موج رکود اقتصادی سراسر صنعت کشور را فراگرفته است آذرآب از این منظر بیشترین ضربه ها را پذیرا شد. خوب همین مسئله بر روی کار ما هم تاثیر عمیق و مستقیم دارد. تا اینجای کار با دست خالی و همت بازیکنان و کادر فنی ادامه داده ایم ولی خوب روزنه های امیدی باز شده و امیدوارم با بهبود وضعیت کـارخانه کـــه علائم آن را می بینیم بتوانیم با تزریق نقدینگی از سوی کارخانه نماینده سربلندی برای این نگین درخشان صنعت کشور یعنی آذرآب باشیم.

دقیقا زمانی که همگان احساس می کردند تیم در دور دوم مسابقات شرکت نمی کند چگونه شد که به یکباره وارد بازی ها شدید؟
ما به محض صعود به مرحله دوم بازی ها مکاتباتی را با مدیریت کارخانه برای ادامه حضور در بازی ها انجام دادیم، به دلیل اینکه آن زمان کارخانه فاقد مدیرعامل بود نتوانستیم کار را به جای مشخصی رسانده و متاسفانه در بازی اول نتوانستیم حضور داشته باشیم و خوشبختانه با مشخص شدن وضعیت مدیریتی کارخانه و حضور آقای میرمحمودی بر مسند مدیریت و همچنین نگرش مثبت ایشان به فعالیت های ورزشی به بازی ها برگشتیم و با یک برد خوب حضور دوباره و قدرتمند خود را به رقبا اعلام کردیم. در این میان حمایت های آقای قلعه بانی ریاست هیات مدیره نیز تاثیر بسزایی داشت.

و ادامه کار را چگونه ارزیابی می کنید؟
در خصوص حضور در این مرحله خوشبختانه با حمایت های مدیریت تا پایان کار در این دور از مسابقات ادامه می دهیم. برای ادامه حیات این تیم که واقعا پر از استعدادهای ناب بومی است نیز باید عنوان کنم بستگی به شرایط کارخانه و حمایت از این تیم دارد و از الان نمی توانم دقیقا عنوان کنم که به شرایط حتی نسبی پایدار برای ادامه کار رسیده ایم ولی همین جا به تمامی بازیکنان خوب این تیم و همکارانم در کادر فنی که واقعا شبانه روز برای سربلندی فوتبال اراک زحمت می کشند این قول را می دهم که برای ادامه حیات این تیم از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهم بود و امیدوارم این تیم خوب بتواند به استعدادها و بازیکنان بومی شهر و استان برای باروری و پیشرفت بیشتر فوتبال کمک نماید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.