خانه » جدیدترین » سبزهای اراک تاریخ ساز می شوند؟

سبزهای اراک تاریخ ساز می شوند؟

یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰  شماره ۱۴۲۳

نگاهی به وضعیت تیم های راه یافته به یک چهارم نهایی جام حذفی

سبزهای اراک تاریخ ساز می شوند؟

با انجام دیدارهای باقی مانده از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در فصل جاری، جمع هشت تیم دور بعدی این مسابقات مشخص شد تا به روزهای داغ تورنمنت حذفی نزدیک تر شویم. به گزارش وقایع استان به نقل از ایمنا، دیدارهای معوقه جام حذفی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته برگزار، پرونده مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها رسماً بسته و به این ترتیب تکلیف هشت تیم صعود کننده به دور بعد بازی‌ها نیز مشخص شد. خیبر و ملوان به همراه شش تیم لیگ برتری رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی را شکل می‌دهند که به زودی قرار است دیدارهایش با قرعه کشی برنامه ریزی شود. در ادامه به معرفی هشت تیم باقی مانده در جام حذفی فصل جاری پرداخته خواهد شد:

سبزهای اراکی به دنبال تاریخ سازی بــا علی منصور
آلومینیوم اراک که نخستین بار حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند، پس از جدایی ناگهانی خطیبی با سپردن سکان هدایت تیمش به علیرضا منصوریان، توانسته روزهای خوبی را برای هواداران اراکی رقم زند. سبزپوشان استان مرکزی با کسب ۳۵ امتیاز در لیگ چهار بوده و همراه با گل گهر و استقلال جنگ نزدیکی برای تصاحب سهمیه پلی آف آسیا دارند. آنها در جام حذفی نیز پس از پیروزی در ضیافت پنالتی‌ها مقابل هوادار تهران، با دو گل در خانه انتقام شأن از رسول خطیبی گرفتند تا با حذف تراکتور، پا به یک چهارم نهایی بگذارند. نکته نهم اینجا است که با توجه به آنکه آلومینیوم در دو دیدار نخست خود در جام حذفی میزبان بوده چنانچه با گل گهر روبرو نشود، قطعاً درمرحله بعدی میهمان خواهد بود.

خیبر، متمول تر از لیگ یکی‌ها!
افزایش سرمایه گذاری ها در خیبر خرم آباد باعث شد تا بازیکنان خوبی به سمت این تیم کشیده شده و حالا عبدالله ویسی روی نیمکت شأن بشیند. البته خیبر در جدول رده بندی لیگ دسته اول جایگاهی بهتر از ششمی ندارد و بعید است شانسی برای حضور در لیگ برتر فصل آینده داشته باشد. با این وجود نماینده لرستان در جام حذفی نتایج خوبی به دست آورده و دو تیم نفتی و خوزستانی لیگ برتر یعنی نفت مسجد سلیمان و نفت آبادان را به ترتیب از گردونه رقابت‌ها کنار زده است.

ژن ملوان
بازگشت مازیار زارع در قامت مربی به قوهای انزلی، جان تازه ای در رگ‌های فرسوده ملوان دمیده که این روزها به جای یکه تازی در سطح نخست فوتبال کشور، در میانه جدول لیگ آزادگان دست و پا می‌زند. البته عملکرد ملوان در لیگ یک چنگی به دل نمی‌زند و آنها با ۳۳ امتیاز یازدهم هستند اما با پیروزی در دربی شمال مقابل نساجی، به جمع هشت تیم برتر جام حذفی راه یافته‌اند؛ جامی که ملوان خاطرات خوبی از آن دارد.

نویدکیا و مأموریت شکست طلسم دبل قهرمانی!
شاگردان محرم نویدکیا که به رقیب درجه یک پرسپولیس در راه کسب پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ تبدیل شده‌اند، دوست ندارد در جام حذفی هم از تیم‌های هم رده خود عقب بیافتند. نکته جالب درباره سپاهان این است که آنها هر دو دیدار قبلی شان از سری رقابت‌های جام حذفی را برابر مس رفسنجان و خوشه طلایی ساوه در وقت‌های اضافی به سرانجام رسانده و پیروز میدان شده است. سپاهان تاکنون هرگز موفق به دبل قهرمانی در لیگ و جام حذفی نشده اما این فصل آنها این شانس را دارند تا به این طلسم پایان بخشند.

گل گهر با بودجه گزاف در پی جام نخست
شاگردان قلعه نویی با هزینه نسبتاً سنگینی، تیمی قدرتمند در دل کویر کرمان تشکیل داده‌اند که رقیب استقلال و آلومینیوم در راه کسب سهمیه آسیایی است. گل گهر ۳۵ امتیازی این روزها پس از افتی کوتاه مدت، دوباره شرایط خوبی در لیگ پیدا کرده و با دو بازی بیشتر نسبت به آبی‌ها، سوم است. آبی پوشان سیرجانی اگر چه با قدرت تا این مرحله از جام حذفی پیش آمده‌اند اما نباید فراموش کرد که با دو رقیب لیگ یکی برخورد کروه و عملاً کار چندان دشواری نداشتند. آنها پس از پیروزی در دربی استان برابر مس کرمان، با سه گل پارس جنوبی را مقتدرانه شکست دادند تا یکی از هشت تیم مرحله یک چهارم نهایی باشند. گل گهری که هر دو مسابقه حذفی را در سیرجان میزبان رقبا بوده‌اند، به احتمال فراوان میهمان مرحله یک چهارم خواهند بود ولی این به شرطی است که قرعه کشی آنها را رقیب علی منصوریان و شاگردانش نکند.

استقلال و مجیــدی؛ عملیات تکمیل راه نیمه تمام
آبی پوشان پایتخت درحالی تا یک چهارم نهایی جام حذفی پیش آمده‌اند که با یکی از سخت‌ترین قرعه نسبت به سایر تیم‌ها روبرو شده‌اند. استقلال در دو بازی قبلی خود در این تورنمنت، پیکان و ذوب آهن را از پیش رو برداشته که از اتفاق هر دو تیم در آماده‌ترین روزهایشان به مصاف با آبی‌ها در جام حذفی آمده‌اند. شاگردان مجیدی که با دو شکست پیاپی در هفته‌های اخیر از کسب جام در لیگ برتر تا حد زیادی ناامید شده‌اند، تمرکز بیشتری برای قهرمانی در جام حذفی دارند؛ راهی که آبی‌ها فصل گذشته نیز با فرهاد پیمودند اما در آخرین گام، قافله را به تراکتور باختند تا حکم اخراج مجیدی امضا شود. اکنون آنها در تلاش اند تا راه نیمه تمام خود را تکمیل کرده و پس از ۴ سال، جام دیگری را به هواداران شأن پیشکش کنند.

مسیر هموار شاگردان گل محمدی از قرعه آسان تا میزبانی قطعی در یک چهارم
پرسپولیس علاوه بــر کورس سنگینی که در لیگ با شاگردان محرم نویدکیا دارد، یکـــی از هشت تیم راه یافته به یک چهارم نهایی جام حذفی نیـــز هستند. شاگردان گل محمدی را البته باید یکی از خوش شانس ترین تیم‌های این رقابت‌ها دانست چرا که در دو قرعه قبلی خود، رقیب تیم‌های لیگ دسته دومی شده‌اند که هر دو بازی را با تفاضل سه گل و مقتدرانه پشت سر گذاشته‌اند و بنابراین عیار واقعی سرخ پوشان در جام حذفی این فصل هنوز محک جدی نخورده است. با این حال پرسپولیس تنها میزبان قطعی مرحله یک چهارم است چرا که هر دو مصاف قبلی خود را در خانه حریفان برگزار کرده است.

فولاد و نکو به دنبال بــازگشت جشن قهرمانی به لب کارون
فولاد خوزستان که دو فصلی است با تغییر در مدیریت خود و سپردن سکان هدایتش به جواد نکونام دوباره به یکی از قدرت‌های فوتبال ایران بدل شده، در تلاش است تا جامی دیگر را به اهواز بیاود. آنها در لیگ اگر چه از کورس قهرمانی جا مانده‌اند ولی با داشتن سه بازی معوقه، از شانس‌های جدی کسب سهمیه آسیایی به شمار می‌روند. فولادی‌ها در دو مصاف قبلی حذفی ماشین سازی را مقتدرانه کنار زدند ولی در شیراز برابر قشقایی به مشکل خوردند تا با کامبک راهی این مرحله از رقابت‌ها شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.