خانه » پیشنهاد سردبیر » رییس شورای شهر اراک با اشاره به خرابی برخی از نقاط بازار عنوان کرد/بازار؛ قربانی دستگاه مربوطه

رییس شورای شهر اراک با اشاره به خرابی برخی از نقاط بازار عنوان کرد/بازار؛ قربانی دستگاه مربوطه

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۹۵ شماره ۵۴۲
وقایع استان- عباس لعل بار:
در صحن رسمی شورای شهر اراک، بودجه برخی سازمان های زیرمجموعه شهرداری به تصویب رسید. رییس شورای شهر اراک در این جلسه که با حضور اکثریت اعضای شورای شهر برگزار گردید با اشاره به دیدار هفته گذشته خود و سایر مسئولین استان با نماینده ولی فقیه به منظور کاشت ۲هزار هکتار جنگل کاری در منطقه چقا شهرستان شازند گفت: طرح درختکاری این منطقه با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان تهیه شده است. تاج آباد با اشاره به اینکه در فاز اول برای اجرای این طرح یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده است اظهار کرد: از این مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان توسط پتروشیمی، ۴۰۰ میلیون تومان توسط پالایشگاه و ۲۰۰ میلیون تومان هم توسط نیروگاه شازند هزینه می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح نیاز به ۷۷ لیتر آب بر ثانیه دارد، گفت: در آغاز طرح ۲۰ لیتر بر ثانیه آب مورد نیاز آن از چاه موجود در منطقه تامین می‌شود.
رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک بیان کرد: با توجه به اینکه در شهر اراک زمین دولتی برای کاشت درخت وجود ندارد و درختکاری در این منطقه به کاهش آلودگی هوای اراک هم کمک می کند باید از این ظرفیت به نحوه مطلوبی بهره بگیریم.
تاج آباد افزود: برای تحقق این مهم همه باید مشارکت کنند و شهرداری اراک نیز حمایت های ویژه ای در این راستا انجام دهد.
رییس شورای شهر اراک در ادامه گفت: با تصویب اساسنامه سازمان‌های وابسته به شهرداری‌های کشور ۵۰ هزار نیروی شاغل در این دستگاه جذب می شوند که بخشی از آن در اراک خواهد بود.
وی گفت: با اعلام وزارت کشور باید اساسنامه سازمان‌های وابسته شهرداری‌ها به تصویب برسد تا تکلیف نیروهای این سازمان ها مشخص شود.
تاج آباد به بازار تاریخی و بازدید تعدادی از اعضای شورای شهر از بازار تاریخی اراک اشاره نمود و گفت: در برخی از نقاط بازار احتمال وقوع خرابی زیاد است.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های زیادی در حفظ و نگهداری بازار وظیفه دارند، اظهار داشت: متاسفانه در شرایطی که وظیفه دستگاه متولی درخصوص حفظ و نگهداری از بازار تعریف شده است شاهد کوتاهی از سوی دستگاه مربوطه هستیم که به موقع وظیفه خود را عمل نمی کند.
تاج آباد با بیان اینکه شورای شهر اراک آمادگی همکاری برای حفظ بازار تاریخی اراک را دارد، افزود: البته لازم است اعضای شورای اسلامی اراک در بحث حفظ و نگهداری از بازار اراک ورود جدی‌تری داشته باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.