خانه » اخبار » رکورد بی سابقه ۲۵ میلیارد تومانی

رکورد بی سابقه ۲۵ میلیارد تومانی

دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸   شماره ۱۰۸۲

رکورد بی سابقه ۲۵ میلیارد تومانی

شهرداری منطقه دو اراک موفق شد رکورد بی سابقه ای در کسب درآمد ریالی خود در اسفند ماه سال ۱۳۹۷به جا بگذارد

به منظور دستیابی به ساختار مطلوب تأمین منابع درآمدی شهرداری ها، بررسی ساختار درآمدی شهرداری های کلانشهرها می تواند به عنوان راهنما والگوی مناسبی برای اصلاح و تدوین ساختار بهینه درآمدی مورد استفاده قرار گیرد. افزایش درآمد ریالی در شهرداری ها یک مزیت مثبت برای بهبود فضای آن منطقه است و این موضوع در سال های اخیر یک پدیده ضروری به منظور توسعه فضای شهری در نظر گرفته شده است. اما علی رغم کاهش بودجه به شهرداری ها و نیز افزایش هزینه های جاری در آن ، آنچه که بسیار حائز اهمیت است افزایش درآمد داخلی در مناطق شهرداری ها است که شهرداری منطقه ۲ اراک رکورد بی سابقه ای برای درآمد ریالی خود زده است که این مهم به همت شهردار منطقه ۲ اراک محقق شد.
حسین زندیه وکیلی ، شهردار منطقه ۲ اراک بیان کرد: مبلغ ریالی درآمد شهرداری منطقه ۲ در اسفند ۹۷ رکورد بی سابقه ۲۵ میلیارد تومان را زده که از این میزان ۱۹ میلیارد تومان نقدی است.
وی افزود: بخشی از این درآمد مربوط به صدور پروانه بوده که ۸۴ پروانه در سال گذشته صادر شده است.
زندیه وکیلی ادامه داد: در نظر داریم نهضت آسفالتی را که شهردار محترم از بدو ورودش به آن تاکید داشت، اجرا می کنیم . اکنون اغلب لکه گیری خیابان های اصلی در سطح منطقه ۲ انجام شده است.همچنین لکه گیری کوی مسکن به طور کامل انجام شده است و از بیست و یکم اردیبهشت عملیات آسفالت و لکه گیری کوی رضوی انجام می شود.
وی به بحث تقاطع های غیر همسطح اشاره کرد و متذکر شد: پل شریعتی که در محدوده منطقه ما وجود دارد یک گروه کامل با تجهیزات قوی برای آن در نظر گرفته ایم که این پل به تنهایی خود یک تیم کامل شهرداری برای آسفالت تقاطع غیر همسطح خود اختصاص داده و با همکاری معاونت عمران و امور زیر بنایی شهرداری این عملیات در حال اجرا است که حدودا تا ده روز آینده اجرای این عملیات پایان می یابد و به بهره برداری می رسد.
شهردار منطقه ۲ اراک اضافه کرد: تا قبل از تابستان سال جاری لکه گیری خیابان های این منطقه به حد نرمال خواهد رسید ولی عمده مشکل ما در این زمینه روکش است چرا که برخی خیابان ها نیاز دارند به طور کامل آسفالت شوند که در این خصوص با شهردار محترم نیز صحبت هایی شد و مقرر گردید مساعدت خوبی با یکی از پیمانکاران از شرکت های قوی در خصوص همکاری صورت گیرد.
وی گفت: خیابان فتح شیاه کوه و کوی سبحانی به شدت به روکش آسفالت نیاز دارد که به زودی روکش آسفالت این خیابان ها تهیه می شود. همچنین تمامی کوچه های فرعی و خیابان شهرک ولیعصر لکه گیری و روکش آسفالت شده است این در حالیست که شهرک ولیعصر جزء اولویت های نخستین ما برای بهسازی آسفالت بوده است.
زندیه وکیلی تصریح کرد: بخش زیادی از انرژی صرف شده شهرداری منطقه ۲ مربوط به بحث سیل و سیلاب ها بود که تمام نیروهایمان به صورت بیست و چهار ساعته از ابتدای فروردین ماه تا پایان بارندگی ها کشیک بوده اند و متاسفانه شکست دیواره های ساحلی رودخانه باعث شد تمامی نیروهای ما به صورت فیزیکی در نقطه مذکور حضور پیدا کنند تا از تجمع مردم در کنار رودخانه جلوگیری شود.
وی ادامه داد: در سال گذشته اقدامات خوبی برای جداول داشتیم که عملیات اجرایی سال گذشته موجب شد تا در کمربندی بیمارستان امام خمینی (ره) هیچ جدول شکسته ای وجود نداشته باشد. اما حجم بارندگی امسال به حدی بود که پل زیرگذر این کمربندی دچار آبگرفتگی شد و جداول پاسخگوی این میزان حجم آب نبودند.
زندیه وکیلی اظهار داشت: احداث کانال های عرضی در خیابان شهید رجایی ، شهید بهشتی و خیابان شریعتی هر سه موجب شد تا در اوج سیلاب نوروز کوچکترین آبگرفتگی در آن دیده نشود. این عملکرد درست سیستم اجرایی ما بود که با پیش بینی درست مانع از آبگرفتگی در سطح معابر و خیابان ها شد.
وی افزود: سه نیمکت با کمترین بودجه و اعتبارات در این منطقه طراحی و تعبیه شد که یکی از آن ها مقابل پاساژ گلستان ، یکی دیگر در مقابل پاساژ دیدار و دیگری در خیابان شریعتی مقابل پمپ بنزین واقع شده است.
شهردار منطقه ۲ اراک عنوان کرد: حاشیه شمالی خیابان شریعتی فضای سبز کار کرده ایم . هدف از اجرای فضای سبز ارتقای نمای زیبا و سیمای شهری و جلوگیری از ورود ماشین ها به داخل پیاده رو ها بود که این طرح از سوی منطقه ۲ ارائه شد.
وی ادامه داد: ما حداکثر تلاش خود را برای کاهش اتلاف زمان شهروندان می کنیم .در رایزنی با شهردار ما دو کارشناس بازدید به گروه خود اضافه کردیم و همین امر موجب شد تا روند نوبت بازدید ها یک روز کاهش یابد. همچنین ما سعی کرده ایم همه مردمی که دچار مشکلات روزمره هستند به ما اطلاع دهند و با مسئول مربوطه صحبت و رفع شود.
زندیه وکیلی به دو درخواست خود از شهردار اراک اشاره کرد و گفت: یکی از درخواست های ما مربوط به پیاده راه شهرک بهشتی در فاز یک است علی رغم آنکه طرح را خود ارائه کرده ایم اما متاسفانه در سال گذشته نتوانستیم آن را اجرا کنیم ولی امیدواریم در سال جدید با توجه به توافق شهردار محترم در خصوص بودجه این طرح ، آن را اجرا کنیم. همچنین موضوع حساس بلوار میرزای شیرازی و رودخانه واقع در آن است که امیدواریم با پیمانکار مربوطه بتوانیم دیواره های آن را اصلاح کنیم و فضای سبز ضلع غربی و شرقی آن اصلاح گردد و به صورت پیاده راه ساخته شود.
وی ادامه داد: در خیابان شریعتی و خیابان بهشتی املاکی وجود دارند که عقب نشینی نکرده اند و سیما و منظر شهری را برهم زده اند که یکی از برنامه های ما این است که این املاک را به صورت توافقی از مالکین خریداری کنیم و عملیات زیباسازی سیمای شهری را در این منطقه اجرا کنیم. همچنین املاکی وجود دارند که مانع از خدمات رسانی املاک نوساز می شوند . این املاک در پشت املاک قدیمی که باید عقب نشینی شوند، قرار دارد که در نظر داریم این املاک قدیمی را به صورت توافقی از مالکان خریداری کنیم و عملیات عقب نشینی برای آن آغاز گردد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.