خانه » پیشنهاد سردبیر » رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور از فردا کلید می‌خورد/طوفان در خلیج فارس

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور از فردا کلید می‌خورد/طوفان در خلیج فارس

یکشنبه ۳ مرداد ۹۵   شماره ۳۷۵

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور از روز دوشنبه و با هشت دیدار آغاز می‌شود تا بار دیگر هیجان و شور و تب فوتبال به ورزش کشورمان بازگردد. فعالیت باشگاه‌ها در فصل نقل و انتقالات نیز حواشی بسیاری داشت، از رفت و آمد مهدی طارمی به ترکیه گرفته تا دعوا بر سر چند بازیکن خروجی از نفت تهران. لیگ برتر امسال در تبریز با رقابت تراکتورسازی مدعی با هدایت امیر قلعه‌نویی و استقلال خوزستان، قهرمان دوره قبلی لیگ آغاز می‌شود تا از هفته‌های ابتدایی شاهد رقابت تیم‌های مدعی با یکدیگر باشیم. تراکتورسازی با خرید چند بازیکن باتجربه یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است. در سوی مقابل استقلال خوزستان با تغییر سرمربی برای تکرار قهرمانی کار بسیار مشکلی در پیش دارد.
رقابت بین شاگردان علی دایی و منصوریان نیز از دیگر بازی‌های جذاب هفته اول خواهد بود. باشگاه استقلال با به خدمت گرفتن بختیار رحمانی، کنعانی‌زادگان، ووریا غفوری، کاوه رضایی و چند بازیکن دیگر و با حضور علیرضا منصوریان روی نیمکتش یکی دیگر از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می‌رود، در سوی دیگر حضور علی دایی روی نیمکت نفت تهران و رقابت با استقلال و منصوریان به حساسیت‌های این دیدار خواهد افزود.
از دیگر تیم‌های مدعی دیگر می‌توان از پرسپولیس نام برد که به دیدار سایپا خواهد رفت. دیدار برانکو ایوانکوویچ با شاگرد سابق خود در تیم ملی، از نکات قابل توجه این بازی است. حسین فرکی که روزگاری در کادرفنی تیم ملی در کنار سرمربی کروات حضور داشت، در ایام مربیگری باشگاهی و روبروی برانکو به دو برد دست یافته است. او ابتدا با سپاهان در لیگ چهاردهم موفق شد تیم برانکو را با نتیجه دو بر یک شکست دهد و در لیگ پانزدهم نیز در تک تقابل خود با این تیم به رهبری برانکو به برتری ۴ بر ۲ دست یافت.
با این حال اکنون حسین فرکی هدایت نارنجی پوشان را برعهده گرفته و در هفته اول لیگ شانزدهم باید برابر پرسپولیسی قرار گیرد که برانکو نمی‌خواهد مثل فصل گذشته حسرت امتیازات هفته‌های ابتدایی را بخورد و این مساله مچ اندازی این دو را به تقابل بزرگی تبدیل می‌کند.
پرسپولیس با خریدهای بزرگی همچون سیدجلال حسینی، علیرضا بیرانوند، وحید امیری، ساسان انصاری، صادق محرمی و برگشتن مهدی طارمی و حفظ شاکله اصلی تیم سال قبل خود به نظر بسیاری از کارشناسان مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر امسال است. از بازیکنان اصلی تیم پرسپولیس، تنها رامین راضاییان از پرسپولیس جدا شده است و به نظر با بازگشت حسین ماهینی، جای خالی رضاییان پر شود و مشکل چندانی در خط دفاعی پرسپولیس به وجود نیاید. اگرچه حضور طارمی در هفته‌های ابتدایی لیگ با توجه به مشکلاتش با ریزه اسپور ترکیه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما به نظر می‌رسد این مشکلات پس از چند هفته برطرف شود و طارمی به ترکیب پرسپولیس برگردد.
اگرچه شروع لیگ بعد از دوران بدنسازی باشگاه‌ها و عدم هماهنگی بازیکنان جدید همراه است اما وجود این دیدارهای حساس در هفته‌های ابتدایی می‌تواند هیجان را در آغاز لیگ به همراه داشته باشد.
در دیگر دیدارهای هفته اول لیگ، تیم مشهد و ذوب‌آهن اصفهان، صبای قم و صنعت نفت آبادان، گسترش فولاد تبریز و پیکان، سپاهان و پدیده‌ی مشهد، و فولاد و ماشین‌سازی تبریز به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.