خانه » جدیدترین » رشد ۵۷ درصدی منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیانگر اقبال و اعتماد مردم است

رشد ۵۷ درصدی منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیانگر اقبال و اعتماد مردم است

دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲  شماره ۱۷۷۸

همزمان با ۲۲ آذر سالروز تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران؛ نشست خبری مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی با اصحاب رسانه در محل ساختمان مرکزی بانک برگزار گردید.
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی ضمن گرامیداشت ایام سوگواری بانوی جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک به مناسبت شانزدهمین سالروز تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، ضمن ارائه آمار و عملکرد بانک، از افزایش اقبال و اعتماد مردم به دریافت خدمات در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد.
رضا وهام با اشاره به اهداف تأسیس این بانک گفت: ارائه خدمات قرض الحسنه مبتنی بر بانکداری نوین و تدوین طرح های مالی و اقتصادی در جهت بهبود وضع معیشت مردم از جمله اهداف تأسیس این بانک است.
وی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از جمله بانک هایی است که با هدفگذاری دقیق بر موضوع قرض‌الحسنه از زمان تأسیس تا کنون نوانسته فصل تازه ای از توجه به این سنت دینی را رقم بزند.
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی با اعلام رشد ۵۷ درصدی منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان گفت : نسبت به سال گذشته منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران از ۴۰ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال به ۶۲ هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال افزایش یافته که این نشانگر اقبال و اعتماد مردم به استفاده از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است.
وهام در ادامه نسبت مطالبات به مصارف بانک را ۲۴ صدم درصد عنوان کرد و گفت : بسیاری از مطالبات این بانک در طبقه سررسید گذشته قرار دارد و این مهم نشانگر اعتماد مردم به بانکداری مبتنی بر قرض‌الحسنه است.

تعداد مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به بیش از ۱۶ میلیون نفر در سطح کشور رسیده است
وی با اشاره به پیشرو بودن بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در مقوله فناوری و نوآوری در ارائه خدمات بانکی افزود: در حال حاضر تعداد مشتریان بانک با رشد حدود ۱۶ درصدی به بیش از ۱۶ میلیون نفر در سطح کشور رسیده است.

بانک قرض الحسنه مهر ایران از منظر نرخ کفایت سرمایه جزء بانک های برتر کشور است
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی با بیان این که کمیته بال ناظر بر عملکرد بانک ها است و نرخ کفایت سرمایه نیز از اهمیت خاصی برخوردار است گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران از منظر نرخ کفایت سرمایه جزء بانک های برتر کشور است و در همین ارتباط خوشبختانه تمامی ضوابط کمیته بال رعایت گردیده است.
وهام در ادامه تعداد کل وام های پرداختی را از آذرماه سال گذشته تا کنون را ۸۴٫۸۴۳ فقره عنوان کرد و گفت: مبلغ کل وام های پرداختی در این مدت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال است.
وی با اشاره به اهمیت تسهیل شرایط برای متقاضیان در دریافت وام ادامه داد: اجرای اعتبارسنجی و بهره گیری از سامانه ضمان سبب گردیده تا بخشی از وام های پرداختی این بانک بدون ضامن پرداخت گردد.
وی در همین رابطه افزود: تعداد ۱۵ هزار فقره وام بدون ضامن به مبلغ ۴٫۸۳۴ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرده ایم .
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تشریح توسعه بانکداری الکترونیک بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: انجام خدمات افتتاح حساب و درخواست تسهیلات آنلاین به عنوان یک خدمت ویژه در جهت کاهش مراجعات شهروندان به شعب و تسهیل دریافت خدمات بانکی در این بانک در حال اجراست.
وهام در همین رابطه افزود: در مدت یک سال گذشته تعداد۲٫۸۴۰ پرونده تسهیلاتی از طریق خرید سفته آنلاین به انجام رسیده است و در این خصوص مشتریان می توانند با خرید سفته الکترونیک مراحل دریافت تسهیلات را آسان تر به انجام رسانند.

از آذر ماه سال گذشته تاکنون تعداد ۸۴۸۴۳ فقره وام قرض الحسنه به هم استانی های عزیز پرداخت شده است
وی در مورد پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری گفت : از آذر ماه سال گذشته تاکنون تعداد ۵۳۷ فقره تسهیلات ازدواج بالغ بر ۷۷۱ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال و نیز تعداد ۴۹۹ فقره وام با مبلغ ۱۹۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در زمینه فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است .
وی در مورد وام های پرداختی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی نیز گفت : در بازه زمانی مذکور تعداد ۹۵ فقره وام به مبلغ ۷۶ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز تعداد ۲۳ فقره وام به مبلغ ۲۴ میلیارد ریال به مددجویان سازمان بهزیستی اختصاص یافته است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان مرکزی تعداد وام های پرداختی در زمینه جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ اشتغال استانداری را ۲۰۷ فقره به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد .
وی از پرداخت ۳۹۵ فقره وام با مبلغ ۸۰ میلیارد ریال به بیماران خاص خبر و افزود : در راستای اجرای جز ۴ بند ب تبصره ۱۸ جهت اشتغال دستگاه های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ، سازمان بهزیستی و ستاد اجرایی بنیاد برکت تعداد ۶۹۰ فقره وام به مبلغ ۹۱۴ میلیارد ریال پرداخت شده است. در زمینه حمایت از مشاغل خانگی نیز تعداد ۲۰۰ فقره وام به مبلغ ۱۶۵ میلیارد ریال پرداخت شده است .
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: طی یکسال اخیر ۴۷٫۴۶۰ مورد افتتاح حساب آنلاین و ۳۳٫۴۷۸ مورد پرونده آنلاین و تعداد ۲٫۸۴۰ مورد درخواست سفته الکترونیک در استان به ثبت رسیده و اجرایی گردیده است .
رضا وهام از پرداخت تسهیلات کالاکارت و حمایت از کالا و خدمات ایرانی در زمینه حمایت از تولیدات و خدمات داخلی خبر داد و افزود: تعداد ۹٫۷۳۶ فقره وام قرض الحسنه به مبلغ ۵٫۷۰۰ میلیارد ریال به متقاضیان این بخش ارائه شده است.

طرح مهریار مورد توجه سازمان ها قرار گرفته است
مدیر شعب بانک مهر ایران در استان در ادامه گفت: در راستای حمایت از پرسنل سازمان ها، ارگان ها و شرکت ها و افزایش بهره وری سازمانی؛ طرح مهریار ویژه پرداخت حقوق و دستمزد سازمانها در بانک قرض الحسنه مهر ایران تدوین و ارائه شده و تا کنون با بیش از ۲۲۰۰ اداره، سازمان و نهاد در این خصوص تفاهم نامه همکاری منعقد شده است .
وهام در پایان افزود: خوشبختانه توانستیم با اقدامات صورت گرفته جز ۱۰۰۰ بانک برتر جهان قرار بگیریم .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.