خانه » پیشنهاد سردبیر » دوربین های نظارتی بر فراز شهر/مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان: ۲۶ دوربین در شریانهای اصلی استان تخلفات را ثبت می کنند

دوربین های نظارتی بر فراز شهر/مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان: ۲۶ دوربین در شریانهای اصلی استان تخلفات را ثبت می کنند

شنبه ۴ دی ۹۵ شماره ۴۸۹
وقایع استان:
نشست خبری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برگزار شد. مدتها پیش در شورای عالی اداری کشور، ادغام مدیریت راهداری ادارات کل راه و شهرسازی در اداره کل حمل و نقل و پایانه ها تصویب و ساختار جدیدی به نام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای شکل گرفت. منفک شدن اداره راهداری از ادارات کل راه و شهرسازی و ادغام در اداره کل حمل و نقل و پایانه ها بیش از یک دهه قبل تصویب شده و از اوایل امسال در استانها اجرایی شد.
نخستین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در نشست خبری خود از عملکرد این اداره کل و تازه ترین اقداماتش گفت. غلامعباس بهرامی نیا گفت: ۳۰ نقطه از ۶۲ نقطه پرحادثه استان مرکزی از ابتدای سال تاکنون رفع مشکل شده و ۳۲ نقطه پرحادثه آشکارسازی شده است. غلامعباس بهرامی‌نیا اظهار کرد: این بخش تاکنون در زمینه خدمات رسانی به شهروندان اقدامات بسیار مهم و تأثیرگذاری انجام داده و در تمامی ایام سال فراخور با هر موقعیتی با استفاده از تجهیزات خاص این روند را ادامه می‌دهد.وی با اشاره به ارائه خدمات به شهروندان در فصل زمستان، افزود: این بخش در طرح زمستانه با ۵۷ تیم، ۱۲۴ دستگاه ماشین‌آلات زمستانی و ۴۷ راهدارخانه ثابت و سیار امکانات و خدمات مورد نیاز را به افراد ارائه می‌دهد، همچنین در چهار ماه گذشته توسط این بخش چهار مرحله برف‌روبی در محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: عمده پروژه‌های راهداری تعریف شده در حوزه راهداری در سه سال گذشته مبتنی بر ارتقای ایمنی راه‌ها بوده و تاکنون با توجه به محدودیت‌های اعتباری موجود توانسته‌ایم به وظایف خود به خوبی و بر اساس اولویت‌بندی‌ها عمل کنیم.
بهرامی‌نیا با اشاره به اقدامات دیگری که توسط این بخش از ابتدای سال تا‌کنون انجام شده است، ادامه داد: در محورهای مواصلاتی استان در این مدت یک‌صد کیلومتر روکش آسفالت، ۳۴ کیلومتر روکش حفاظتی و ۱۸۸ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی انجام شده و در مجموع ۱۰۵ هزار ۱۹۳ تن آسفالت گرم در محورهای مواصلاتی استان مورد استفاده قرار گرفته است.وی خاطرنشان کرد: ۵ هزار کیلومتر تیرزنی و نصب علائم در جاده‌ها، ۳ هزار و ۱۵۰ کیلومتر خط‌کشی، نصب ۱۶ هزار و ۵۵۰ عدد انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تهیه و نصب ۲ هزار و ۱۵۰ متر مربع تابلو و علائم اطلاعاتی، احیای ۲۵۰ کیلومتر روشنایی که ۶ کیلومتر آن جدید و ۱۶ کیلومتر مربوط به روشنایی اراک – راهجرد است تاکنون توسط این بخش در زمینه ارتقای ایمنی راه‌ها در استان مرکزی انجام شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در زمینه افزایش ایمنی راه‌ها تاکنون ۳۵۰ کیلومتر دهانه‌های خطرناک ایمنی شده که ۵۰ کیلومتر با نصب و تعمیر گاردریل انجام شده و ۷ تابلوی پیام متغیر در محورهای مواصلاتی تعمیر و به روز رسانی شده، همچنین ۳۰ نقطه از ۶۲ نقطه پر حادثه استان از ابتدای سال تاکنون رفع مشکل و ۳۲ نقطه آشکارسازی شده و با اعتباراتی که توسط هیئت دولت به استان برای این مهم در نظر گرفته شده ۱۳ نقطه با اعتبارات دولتی و ۱۰ نقطه با اعتبارات استانی تا پایان سال در صورت تحقق اعتبارات رفع مشکل خواهد شد و مابقی نیز در سال آینده عملیاتی می‌شود.
بهرامی‌نیا با اشاره به اینکه ایجاد راهدارخانه‌های جدیدی در دستور کار قرار دارد که تا پایان امسال سه راهدارخانه به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: همچنین در حوزه حمل و نقل ایمنی راه‌ها ۱۵ دوربین ثبت تخلف جدید نصب و اضافه شده که از اسفند ماه گذشته تاکنون به دوربین‌های به روز و نسل جدید ۲۶ دوربین اضافه شده و دو سیستم توزین که تخلفات مربوط به اضافه تناژ و سرعت را ثبت می‌کند نیز به بهره‌برداری رسیده است.
وی بیان کرد: دوربین‌های نسل جدید می‌توانند سرعت لحظه‌ای و متوسط را ثبت کنند که هم‌اکنون در مسیر ساوه- تهران ۱۱ دوربین با این قابلیت در دو طرف این محور قرار گرفته است، البته سهمیه استان ۴۰ دوربین است و تا یک سال آینده تمامی محورهای شریانی استان به این دوربین‌ها تجهیز خواهند شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت: به منظور آموزش رانندگان وسایل نقلیه، وانت‌بارها و موتورسیکلت‌ها هر سال برنامه‌های آموزشی انجام می‌شود، همچنین ارائه کلاه ایمنی به صورت رایگان به راکبین موتورسیکلت‌ها در برنامه قرار دارد که این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.بهرامی‌نیا با اشاره به اینکه ناوگان عمومی برون شهری استان جزو جوان‌ترین ناوگان‌ها است، افزود: عمر این ناوگان در استان هفت سال و نیم است و میانگین عمر این ناوگان در استان‌های دیگر حدود ۱۱ تا ۱۲ سال است، که خوشبختانه در استان با کمبود ناوگان مواجه نیستیم و به استان‌های دیگر نیز کمک می‌کنیم، این در حالی است که در مراسم اربعین امسال حدود یک هزار و یک‌صد دستگاه به منظور حمل و نقل مسافران به مرزهای سه‌گانه اعزام شده است.
وی تصریح کرد: در بحث کالا تاکنون ۱۲ میلیون تن کالا از مبادی استان به سایر نقاط حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این بخش افزایش ۷ درصدی وجود داشته و این مسئله گویای رشد اقتصادی در استان صنعتی مرکزی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: آموزش ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از رانندگان خودروهای حمل کالا تاکنون انجام شده که این روند تا پایان سال ادامه دارد.
بهرامی‌نیا افزود: بهره‌برداری از پنج مجتمع خدمات رفاهی در محورهای مواصلاتی استان تا دو ماه آینده در دستور کار قرار دارد که تعداد این مجتمع‌ها به ۲۲ مجتمع خواهد رسید، همچنین ۳۲ مجتمع مجوز ساخت دارند که تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.