خانه » پیشنهاد سردبیر » در ماتم ورزش

در ماتم ورزش

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک خبر از انحلال این باشگاه داد
در ماتم ورزش

یاسر هویدی: خبر انحلال باشگاه شهرداری اراک را محمدرضا عزیزمحمدی مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک داد و تمام هواداران و ورزش دوستان اراک را عزادار کرد. بی شک این خبر از تلخ ترین و تاسف بارترین خبرهایی است که در حوزه ورزش در سالهای اخیر می شد شنید و حالا پس از کش و قوس ها و پاسکاری های فراوان در شورای شهر چهارم، شهرداری و حال شورای پنجم شاهد این هستیم که تیم های خاطره سازی چون بسکتبال شهرداری به خاطرات پیوستند. شنیده ها حاکی از آن است که انحلال قطعی باشگاه شهرداری اراک تا پایان شهریور مشخص خواهد شد و سازمان بازرسی کشور هم در طی نامه ای پیشنهاد انحلال و دست کشیدن شهرداری از تیم داری را داده است. اما در این میان وضعیت بسکتبال شهرداری وخیم تر از سایر رشته های ورزشی شهرداری اراک است چرا که طبق اعلام دبیرهیات بسکتبال استان مرکزی تیم شهرداری اراک از سوپر لیگ بسکتبال کشور خارج شده است. همزمانی این دو خبر حاکی از آن است که این بار خبر انحلال باشگاه بیش از همیشه جدی شده و امیدها کمرنگ تر. هر چند در صورت پیگیری شورای شهر و شهرداری اراک شاید بتوان امید را دوباره برگرداند. دبیرهیات بسکتبال استان مرکزی با اشاره به انصراف اراک از دیدار لیگ برتر اظهار داشت: ۹ تیم از استان‌های مختلف در جلسه حضور داشتند اما از شهر اراک تیمی در جلسه حاضر نشده است. عبدالهی می افزاید: به مدت ۶ ماه است که به دنبال رایزنی برای ساماندهی تیم و شرکت آن در لیگ برتر هستیم اما به دلیل اینکه باشگاه شهرداری اراک منحل و به باشگاه ورزشی فرهنگی تبدیل شده این ساماندهی انجام نشد. دبیر هیات بسکتبال استان مرکزی تصریح کرد: تیم شهرداری اراک سال گذشته از سازو کار خوبی برخوردار بوده اما امسال این سازوکار به تصویب شهرداری نرسید. عبداللهی بیان کرد: اکنون به دلیل خصوصی بودن تیم و وجود مشکلات مالی از سوی شهرداری و حمایت نشدن این تیم در جلسه لیگ برتر حاضر نشده و از لیگ برتر بسکتبال خارج شده است. البته اگر یکی از هشت تیم انصراف دهد شاید دوباره بتوان این تیم را به رقابت ها وارد کرد که این گزینه البته تقریبا بعید بنظر می رسد.
اما ماجرای غم بار انحلال باشگاه شهرداری و البته از همه غم انگیز تر انحلال تیم بسکتبال شهرداری اراک بهانه ای شد تا به تاثیر این اتفاق تلخ در بین هواداران ورزش اراک بپردازیم که در ادامه خواهید خواند.
دو سالی می شد که دو هفته یکبار دوشنبه ها انگار ولوله ای در این شهر به پا بود، پیر و جوان انگار برای شان زمان را زنجیر کرده بودند و دل توی دل شهر نبود تا دوباره سالن امام خمینی مملو از تماشاگر شود اراکی ها یکصدا تیم شهرداری را فریاد می کردند انگار شهرداری فریاد فرو خورده تمام کاستی ها و نداری های این مردم بود که آنجا در آن سالن دود گرفته دم کرده بروزش می دادند و کمی آرام می گرفتند. وقتی وارد سالن می شدی قلبت می لرزید از این همه شور و این همه عشق، سالهای سال بود در سطح اول مسابقات کشوری تیمی از اراک حاضر نبود ولی حالا شهرداری و بسکتبال اش تمام عشق مردم این شهر بود. جوان بود و پیر و میانسال که خیمه بر سکوها زده بودند اگر کــمی دیر می رسیدی بـــایستی یا برمی گشتی یا اگر انتظامی چی ها اجازه می دادند سرپا شاهد رقابتها و بازی جذابش می شدی. هی روزگار چه تیم های بزرگی که در اراک زمین گیــــر نشدند و پشت شان به خاک مالیده نشد. خلاصه شور بود و اگر هم شکستی بود هنوز آن در قلب اراکی ها نام این تیم دوست داشتنی بود.
اما خبر انحلال تیم بسکتبال شهرداری اراک بسیار تکان دهنده و تاثر بر انگیز بود البته برای ما اهالی رسانه این تصمیم چندان عجیب نبود چون از مدتها قبل زمزمه هایی بر این مبنا در محافل ورزشی و سیاسی شنیده می شد ولی هنور امیدوار بودیم که روزنه امیدی باز شود و تصمیم گیرندگان اصلی در این تصمیم زیانبار تجدید نظر کنند که نشد که نشد که نشد. هوز هم برایمان باورش سخت است که دیگر از آنهمه شور ونشاط خبری نیست و باید قبول کنیم که دیگــر نارنجی پوش دوست داشتنی و سخت بباز اراکی ها وجود خارجی ندارد.
شاید عده ای از مخاطبان ما و یا هواداران تیم های ورزشی در استان با خود بگویند این تیم که چندان بومی نبود پس انحلال آن ضایعه اسفباری نیست. ما اصلا از این منظر به قضیه نگاه نمی کنیم ما به اثرات سوی خلا یک بهانه برای ایجاد شور و نشاط سالم بین شهروندان می پردازیم این تیم با تمام حتی مشکلات و دردسرهایی که مدیر عامل باشگاه خصوصا در فصل اخیر داشت فضایی بسیار پر نشاط را برای شهروندان ایجاد کرده بود. براستی چگونه آنقدر ساده تمامی زحمات چند ساله مدیریت این باشگاه را نادیده گرفتند و ریشه این تیم را زدند هنوز تا این لحظه دلیل اصلی و روشن این تصمیم بر ما پوشیده است ولی از حق نباید گذشت که این تیم با مشقات فراوان به این جایگاه رسید و در قلب مردم جا باز کرد مدیرعامل این باشگاه کم برای این شرایط زحمت نکشید، این تیم از زیرگروه تا نیمه نهایی سوپر لیگ کشور صعود کرد و پله ها را در نوردید. این تیم در روزهای بی پولی با درایت مدیریت باشگاه سر پا ماند و جنگید حال ظلم بزرگی که به مردم اراک می رود به کنار .
ای کاش کمی به فکر عواقب سوء این تصمیم هم بودیم که چطور آنقدر ساده دلخوشی هزاران اراکی را از آنها سلب می کنیم. ای کاش کمی به این فکر می کردیم که این جوان ها و این هواداران حالا جز بسکتبال دیگر دلخوشی ندارند که آن هم به لطف تصمیم ها و دلایلی که از آن بی خبریم از ان محروم شدند.
آقایان می دانید چه استعداد های نابی طی این دو سال بواسطه همین تیم جذب بسکتبال شده اند که اینگونه آنها دلزده می کنید؟ می دانید خیلی از نوجوانان و نونهالان این شهر با دیدن بازی های این تیم جذب این ورزش شده اند و حالا برای با انحلال آن تمامی امید و ارزوی خود را از دست رفته می بینند.
تاکنون به خود نهیب زده اید آن دوساعتی که جوان ها برای تماشای بازی های این تیم در محیطی ورزشی جمع می شدند و خود را به بهترین شکل تخلیه روانی می نمودند باید در کدام بیغــــوله و بیتوته ای سراغشان را بگیریم؟
آیا به ضررهای مالی انحلال این تیم که نصیب مشاغل و خدمات مرتبط مثل هتلداری می شد فکر کرده اید؟
روزهای خوبی بود که دوامی نداشت متاسفانه مردم اراک هم نمی توانند این تیم را به عنوان یک مطالبه بر حق فریاد بزنند ببینید در گرگان تیم بسکتبال شهرداری این شهر به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است شهروندان به هیچ انتخاب و انتصابی کاری ندارند تیم بسکتبال شهرداری گرگان تحت هر شرایطی باید باشد و الا در گرگان سنگ روی سنگ بند نمی شود . البته در این میان نقدی هم بر رفتار هواداری مردم اراک وارد است که چرا تا کنون فریادی محترمانه ولی رسا را به گوش مسئولین در باب مخالفت با انحلال این تیم نرسانده است هم وارد است. هرچند باید اذعان داشت تنها دو سال از حضور این تیم در سوپر لیگ می گذشت و هنوز جاداشت تا این تیم در میان شهرواندان اراکی ریشه بزند و تبدیل به یک مطالبه عمومی بر حق شود.
به هر حال خیلی موارد مثبت در این مورد واین تصمیم نادیده گرفته شد از زحمات مدیرعامل باشگاه که الحق برای این تیم با تمامی مشکلات زحمت زیادی کشید تا حق واضح شهروندان اراکی. شاید در طول برگزاری مسابقات انتقاداتی بر نحوه مدیریت این تیم داشتیم ولی حمایت جانانه عزیزمحمدی از پایداری و حضور این تیم هرگز فراموش نخواهد شد.حال آقایان با چه راهکاری و درایتی می خواهند آنهمه شور و نشاط را به جامعه باز گردانند بایستی منتظر بمانیم ولی آنچه نباید اتفاق می افتاد افتاد وتیم دوست داشتنی بسکتبال شهرداری اراک منحل شد و به خاطره ها پیوست و چند صباح دیگر حتی کسی به ذهن اش هم خطور نخواهد کرد که این شهر تیم بسکتبال خوبی داشت. بد به حال تمامی استعدادهایی که در سایه این تصمیم غلط حالا دیگر رغبتی برای گره زدن بند کفش های بسکتبال خود و کوبیدن توپ سنگین آن بر زمین ندارند. زمان بسیاری از چیزها را مشخص خواهد کرد، وقایع استان به انتظار اتفاقات خوب در ورزش این دیار است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.