خانه » پیشنهاد سردبیر » در صحن رسمی شورای کلانشهر اراک مطرح شد/شانه خالی نکنیم!

در صحن رسمی شورای کلانشهر اراک مطرح شد/شانه خالی نکنیم!

چهارشنبه ۱۷ آذر ۹۵ شماره ۴۷۷
صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک در حالی برگزار شد که در غیاب رییس شورا، نایب رییس جلسه را اداره می نمود. محمد شریفی در ابتدای جلسه با بیان اینکه شهرداری ها در کل کشور با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند افزود: نمی‌توان تمامی کمبودها و مسائل را به نبود اعتبار وصل کرد. باید مدیریت و برنامه های مناسب تری در حوزه شهری در نظر گرفته شود.
شریفی گفت: نباید به بهانه بروز مشکلات و تنگناهای مالی از وظایف شانه خالی کرد بلکه باید همه تلاش ها به کار گرفته شود که این کاستی ها یکی پس از دیگری رفع شود.
وی بیان داشت: مدیریت مناسب شهری می تواند تاثیر مشکلات و کمبودهای مالی در رابطه با خدمات رسانی و انجام پروژه های شهری را بکاهد، انتظار داریم شهرداری اراک مدیریت مطلوب تری را اتخاذ کند، از درآمد موجود استفاده بهینه شود و از مخارج حاشیه ای خود کم کند تا پروژه های توسعه ای را به سرانجام برساند.
شریفی ادامه داد: باید شاهد تسریع در روند اقدامات و طرح ها باشیم و در همین راستا باید شهرداری در ساخت تقاطع غیر همسطح شهرداری و مجتمع آفتاب تسریع نماید.
البته نایب رییس شورای کلانشهر اراک تاکید کرد: بازدید های میدانی و گزارش های کارشناسی از روند مطلوب طرح میدان شریعتی و پروژه آفتاب کلانشهر اراک حکایت دارند.
در ادامه جلسه آبایی یکی از اعضای شورا با اشاره به سالگرد سه شنبه های بدون خودرو گفت: این پویش که مطلوبی جهت کاهش استفاده از خودرو شخصی بود. وی بیان کرد: ایجاد خانه های دوچرخه در اراک می تواند کمک موثری به گسترش این پویش و کاهش تردد خودروهای شخصی باشد.
آبایی ادامه داد: بر این اساس طرح دوچرخه سواری توسط سازمان ترافیک تهیه و به کمیسیون فنی عمرانی ارجاع داده شده است. در این جلسه طرح ارائه شده سازمان ترافیک در رابطه با انتهای خیابان سید الشهدا و جابجایی میوه فروشان مقابل ساختمان مخابرات و تعیین نقطه استقرار، احداث دو میدان در تقاطع های کوی صادقیه و اجرای نقشه های سازمان ترافیک در اسرع وقت در رابطه با این دو میدان توسط مدیریت منطقه یک شهرداری و نصب تابلوهای راهنمایی رانندگی مورد نیاز کوی صادقیه با هماهنگی پلیس راهور به تصویب رسید. تهیه طرح اجرایی در مدت دو هفته برای طرح دوچرخه سواری تهیه شده توسط سازمان ترافیک و ارائه به شورای شهر، درخواست اهالی بلوک ۳۰۱۹ شهر صنعتی جهت واگذاری پیاده رو به منظور احداث آسانسور در صورت رعایت مبلمان شهری و عدم وجود معارض نیز به تصویب اعضا رسید. پیشنهاد شهرداری برای تملک قطعه زمین با پلاک ثبتی وکالتی امیر حسین ولاشجردی به شماره ۳۹ نیز، در این جلسه به تصویب اعضا نرسید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.