خانه » پیشنهاد سردبیر » در جلسه آیت الله دری نجف آبادی با مجمع نمایندگان استان چه گذشت؟ /کوه مصیبت

در جلسه آیت الله دری نجف آبادی با مجمع نمایندگان استان چه گذشت؟ /کوه مصیبت

پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶   شماره ۶۹۴

***

وقایع استان

عباس لعل بار

***

ماجرای تعیین استاندار مرکزی مدت هاست ذهن فعالان سیاسی را به خود مشغول کرده است. هر روز یک نفر به عنوان گزینه اصلی معرفی می شود و روز بعد تکذیب. مجمع نمایندگان استان به دلیل اختلافاتی که میان خود در تعیین گزینه واحد برای استانداری داشتند نتوانستند تاکنون گزینه واحدی را معرفی کنند. از سویی خبرهایی از حمایت یکی از نمایندگان از معاون وزیر صنعت به گوش می رسد و از سویی دیگر حمایت یکی دیگر از نمایندگان استان از استاندار فعلی، برخی هم به دنبال گزینه سومی هستند.
در این میان بی شک یکی از تاثیرگذارترین نظرها برای دولت در تعیین استاندار آینده آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان است.
در روزهای گذشته خبرهایی از دیدار آیت الله دری با مجمع نمایندگان استان به گوش رسید که در آن موضوع ملاک های استاندار جدید هم به بحث گذاشته شده است. جزییات این جلسه که در مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار گردید توسط نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس رسانه ای شد. از سخنان این نماینده مجلس می توان چنین برداشت که استان با کوهی از مشکلات و مصائب روبرو است و مدیریت جدید استان کار سختی پیش رو خواهد داشت.
حجت الاسلام سلیمی در گفتگو با ایسنا با اشاره به طرح مسائل مختلف استان در این جلسه اظهار کرد: بیشترین موارد مطرح شده در این جلسه در حوزه اقتصادی بود، استان مرکزی با مشکلات متعددی در این حوزه مواجه است و پس از طرح مشکلات اقتصادی استان تصمیماتی برای برون‌رفت از آن اتخاذ شد .
وی چالش‌های پیش روی صنعت استان را اصلی‌ترین مشکلات موجود در حوزه اقتصادی دانست که در این جلسه در مورد آنان بحث و تبادل‌نظر شد و گفت‌وگوهایی در این زمینه صورت گرفت .
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدیریت اقتصادی در استان دچار یک وادادگی شده است، گفت: آمار واقعی اشتغال استان آنچیزی نیست که اعلام شده است. باید به گونه‌ای اشتغال ایجاد کرد که مردم طعم کار و تلاش را در زندگی روزمره خود لمس و احساس کنند.
وی با تاکید بر برطرف کردن گره‌های ایجاد شده در حوزه صنایع بزرگ استان گفت: در این جلسه مشکلات موجود بر سر راه صنایع بزرگ استان نیز مطرح و بر برطرف شدن مشکلات توسعه‌ای و کاهش چالش‌های جامعه کارگری تاکید شد .
حجت‌الاسلام سلیمی جذب بودجه عمرانی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و تعریف پروژه‌های جدید عمرانی مطابق با نیاز مردم استان و نیز جذب بودجه در حوزه بهداشت و درمان را از دیگر موضوعات مطرح شده عنوان کرد و گفت: گرچه تلاش‌های خوبی در این دو حوزه صورت گرفته است اما اقدامات انجام شده ناکافی بوده و مطابق با نیازهای مردم نیست از این رو مجمع نمایندگان استان بر تقویت فعالیت‌های عمرانی و حوزه سلامت تاکید کردند .
وی با انتقاد از عملکرد استان در حوزه عمرانی اظهار کرد: اگر نگاهی به پروژه‌های افتتاح شده استان در هفته دولت داشته باشید خواهید دید که عمدتا پروژه‌هایی افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است که توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده و پروژه‌های عمرانی بخش دولتی تقریبا در استان تعطیل بوده است. این بیانگر آن است که مدیریت استان نتوانسته است به خوبی در حوزه عمرانی خوش بدرخشد.
نماینده مردم محلات و دلیجان در خانه ملت در ادامه، گفت‌وگوی مجمع نمایندگان با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص مدیریت آینده استان را از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بیان کرد و با اشاره به صدور بیانیه مجمع نمایندگان در خصوص معیارهای انتخاب استاندار مرکزی گفت: انتخاب فردی توانمند و بومی استان به عنوان نماینده عالی دولت در استان مرکزی که بتواند با انسجام بخشی اقدامات موثری در برطرف کردن مشکلات انجام دهد، معیار اصلی مجمع نمایندگان در بیانیه صادر شده است .
نماینده مردم محلات و دلیجان در خانه ملت، آشنایی با رویکرد، اهداف و سیاست‌های دولت دوازدهم، برخورداری از سابقه و تخصص در حوزه اقتصادی و صنعتی با توجه به صنعتی بودن این استان، برخورداری از تجربه مفید در حوزه وزارت‌ کشور و برخورداری از سوابق و تجارب در سطح ملی و دارا بودن روحیه فسادستیزی را از دیگر معیارهای مجمع نمایندگان در انتخاب استاندار آینده استان مرکزی بیان کرد .
وی به قابلیت‌های استان مرکزی در حوزه کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: استان مرکزی به عنوان استان استراتژیک کشور با استقرار نزدیک به سه هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ متاسفانه طی سال های گذشته با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده است و بسیاری از واحدهای صنعتی متوسط و کوچک تعطیل یا نیمه‌تعطیل و با مشکلات دیگری نظیر کمبود آب، آلایندگی و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مواجه شده اند، لذا می‌طلبد تا دولت با بررسی دقیق نسبت به انتخاب استانداری توانمند برای مدیریت استان همت کند .
سلیمی گفت: یکی دیگر از محورهای بحث مجمع نمایندگان استان تقویت فعالیت‌های فرهنگی در استانی است که مهد فرهنگ، تمدن و سرزمین مفاخر و مشاهیر است .
وی با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگ استان کم کاری صورت گرفته و در واقع کرکره فعالیت‌های فرهنگی استان پائین کشیده شده است، گفت: اعتقاد مجمع نمایندگان استان این است که تقویت فرهنگ زیرساخت اصلی برای توسعه همه جانبه است و باید با نگاه ویژه به این مقوله پرداخت.
به گفته این نماینده مردم در خانه ملت پس از طرح موضوعات از سوی مجمع نمایندگان، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در سخنانی بر اجرایی شدن مطالبات نمایندگان از دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد تا زمینه برطرف‌شدن مشکلات استان و مردم این استان فراهم شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.