خانه » پیشنهاد سردبیر » درباره اطلاع رسانی دیرهنگام خبر تعطیلی و شروع با تاخیر ادارات به مردم/ حالا چرا؟

درباره اطلاع رسانی دیرهنگام خبر تعطیلی و شروع با تاخیر ادارات به مردم/ حالا چرا؟

سه شنبه ۱۱ مهر ۹۶   شماره ۶۹۲

***

وقایع استان: در تمام طول سال، روزهایی هستند که دانش آموزان، دانشجویان و کــارمندان می دانند که قرار است دیرتر از معمول به سر کار بروند و فعالیت خود را آغاز کنند مانند شب های قدر که اصولا همه مردم مشغول به شب زنده داری هستند؛ اما بغیر از آن برخی روزهای دیگر به دلایل محتلف اعلام می شود که ساعت رسمی ادارات و مدارس دیرتر قرار است آغاز شود و از آنجاییکه در پایان شب چنین تصمیم هایی گرفته و گفته می شود اغلب شاهد برخی مشکلات و حتی بی نظمی های عمومی نیز خواهیم بود. از آنجاییکه اغلب تصمیم گیری برای چنین کاری خیلی دیر اتفـــاق می افتد و معمولا در اواخر شب اعلام می شود و بر خروجی خبـــرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رســـانی قرار می گیرد بنــابراین بسیاری از مردم یا از آن بی خبر می مانند و یا اگر هم بدانند دیگر فرقی به حالشان نمی کند.
خانم کمال آبادی کارمند بانک در این خصوص می گوید: اگر قرار است برای چنین روزهایی ساعت کاری دیر آغاز شود باید زودتر اعلام کنند از آنجاییکه ادارات و سازمان های خدمات رسان اغلب شامل این تاخیرها نمی شوند مشکلاتی بـــرای کارمندانشان ایجــاد می شود.
وی ادامه می دهد: بعنوان مثال من فرزندم را طبق زمانبندی کاری خود به مدرسه می رسانم و برای روزهایی که اینطور است برنامه ریزی دارم زیرا من زودتر می روم و او در خانه می ماند بنابراین مادر یا خواهرم او را به مدرسه می رسانند؛ ولی وقتی شب به ناگاه اعلام می شود فردا مدارس با تاخیر آغاز به کار می کنند و البته من صبح متوجه می شوم و به همین خاطر برای رساندن فرزندم به مدرسه با دو ساعت تاخیر از ساعت کاری خود، دچار چالش می شوم. چون فرصتی برای برنامه ریزی و هماهنگی نبوده است از طرفی گرفتن مرخصی برای بازگشت به خانه با توجه به حجم کار بعد از روزهای تعطیل امکان ندارد.
آقای احمدی نیز می گوید: به نظرم این اعلام های ناگهانی هیچ تاثیری ندارد. زیرا دیر است و خیلی ها به دلیل رسیدن به کار فردای خود مراسم را زود ترک کرده اند و وقتی این خبر اعلام می شود که آن ها اغلب در رختخواب هستند.
وی ادامه می دهد: من هم مانند بسیاری از مردم در روز عاشورا در یکی از روستاهای اطراف اراک بودم و بخاطر رسیدن به موقع در محل کارم شب با وجود خستگی، راهی جاده شدم در حالیکه اگر می دانستم قرار بر این تصمیم است صبح با فراغ بال و آرامش راهی جاده می شدم و بیم خواب پشت فرمان همراهم نبود.
این کارمند آموزش و پرورش اضافه می کند: به نظر من اطلاع رسانی در این خصوص با توجه به اینکه در چنین شب هایی شرایط مشخص است و مردم تا دیروقت مشغول عزاداری هستند باید زودتر انجام شود زیرا تغییر جوی و آب وهوایی نیست که ناگهان ایجاد شده باشد و بخواهند اضطراری بـــرایش تصمیم گیری کنند.
قطعا چنین تصمیم هایی با توجه به اینکه برخی خانواده ها تا دیروقت مشغول عزاداری بوده اند در چنین روزهایی شایسته است و می تواند شرایط را برای حضور با نشاط تر و شاداب تر در سر کار فراهم کند؛ ولی از آنجاییکه این تصمیم ها دیر گرفتــــه می شود و اغلب در اواخر شب اعلام می شود اثرگذاری درستی را از برخی جهات که نمونه هایش نیز گفته شد ندارد. در مواردی که مسئولین و تصمیم گیران از قبل شرایط را می دانند مانند شب هایی مانند شام غریبان باید این خبرها زودتر اعلام شود تا عزاداران نیز با توجه به همان تاخیر دو ساعته برنامه ریزی داشته باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.