خانه » جدیدترین » داغ بی مهری

داغ بی مهری

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸  شماره ۱۲۱۸

گفتگو با فراست مبتدی سرمربی سابق تیم ملی کشتی آلیش ایران

داغ بی مهری

یاسر هویدی

کشتی آلیش ایران مدتها است که بر آسیا سیطره دارد و البته در دنیا هم آوازه بلندی بـرای خود دست و پا کرده است و از قدرت های بلامنازع این رشته مهیج به حساب می آید. معمار امپراطوری ایران در کشتی آلیش بانوان آسیا و دنیا همین جا در اراک همشهری ما است و دوباره رسیدیم به همان قصه پر غصه قدیمی که این شهر و دیار پر است از کاردرست ها پر است از افرادی که اگر بهای لازم به آنها داده شود می توانند سالیان زیادی برای اراک،استان و ایران افتخار خلق کنند. پای صحبت خانم فراست مبتدی سرمربی مستعفی تیم ملی کشتی آلیش ایران نشسته ایم، مربی که اصالتی کرد دارد و بزرگ شده و پرورش یافته اراک است، خانمی که خلق و خوی پهلوانی ایشان به شدت بـه چشم می آمد و با تمام بی مهری هایی که در این رشته از سوی مسئولان امر به ایشان روا داشته شده باز هم پر امید با ما سخن گفت و از افق های روشن آلیش استان و ایران گفت.

خانم مبتدی خود را برای ما بیشتر معرفی بفرمایید:
من فراست مبتدی هستم، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آلیش بانوان ایران، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی، متاهل و دارای دو فرزند دختر و پسر هستم .اصالتا کرد و اهل سنندج هستم و سالها است در اراک زندگی می کنم، همسرم اهل اراک هستند و من هم به نوعی اراکی محســوب می شوم.

چه شد که به این رشته ورزشی علاقمند شدید و مشوق اصلی شما درخلق این موفقیت های بزرگ چه کسی بود؟
من از طریق همسرم که کشتی گیر هستند و سال های زیادی است این رشته را دنبال می کنند با این رشته آشنا شدم و رفته رفته به آلیش علاقه مند شدم. درخانواده ما رشته کشتی در کانون اصلی توجه قرار دارد و به تبع همسرم که این رشته را سالها است دنبال می کنند من و حتی دو فرزندم هم به این رشته روی آورده ایم . فعالیت رسمی خودم را در این رشته از سال ۱۳۸۴ شروع کردم و از همان ابتدا هم در این رشته بعنوان مربی وارد عرصه کار شدم که تا همین لحظه که در خدمت شما هستم مربی گری این رشته را دنبال کرده ام . مشوق اصلی من در این راه فقط و فقط همسرم بودند که با دلگرمی ها و پیگیری هایی که در زمینه کار من داشتند انگیزه فراوانی برای دستیابی من به موفقیت ایجاد کردند.این نکته را باید عنوان کنم که زمانی که من یک نوجوان و یا جوان به حساب می آمدم رشته کشتی برای بانوان وجود نداشت و این رشته چند سال است که بطور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است. چه بسا اگر زمینه فعالیت در این رشته در زمان نوجوانی ما ایجاد شده بود من ابتدا این رشته را به عنوان یک آلیشکار آغاز می کردم.

از چه سالی بعنوان سرمربی تیم ملی بانوان مشغول به کار شدید؟ و حاصل تلاش سال های اخیر شما درتیم ملی چه بود؟
در سال ۱۳۸۸ بصورت رسمی به عنوان سـرمربی تیم ملی کشتی آلیش انتخاب شدم و اولین مسابقاتی که تیم تحت رهبری و هدایت من پــای بـــه مسابقه می گذاشت رقابتهای قهرمانی آسیا بود که در کشور خودمان و به میزبانی ایران برگزار می شد و در آن رقابت ها موفق به کسب مقام قهرمانی آسیا شدیم. از آن سال به بعد کماکان سرمربی تیم ملی بودم که امسال در ابتدای سال بنا به دلایلی از سرمربیگری تیم ملی کناره گیری کردم.سال ۸۸ که تیم به من سپرده شد ابتدا تیم تحت نظارت فدراسیون ورزش های رزمی بود که از سال ۱۳۹۳ تحت پوشش و نظارت فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران درآمدیم، ناگفته نماند مادامی که تیم تحت پوشش ورزش های رزمی بود در دو دوره متوالی توانستیم قهرمان آسیا شویم . پس از متصل شدن آلیش به فدراسیون کشتی هم موفقیت های ما ادامه یافت و دوباره قهرمانی آسیا را بدست آوردیم . تورنمنت های مختلفی را در کشورهای مختلف تجربه کردیم، در سال ۱۳۹۶ به مسابقات جهانی اعزام شدیم که درآن رقابت ها که به میزبانی قزاقستان برگزار شد توانستیم مقام ارزشمند نائب قهرمانی دنیا را از آن ایران نماییم. درالمپیاد ورزش های داخل سالن آسیایی با تیم آلیش ایران توانستیم ۱۶ مدال رنگارنگ بدست آوریم .

وضعیت آلیش استان را چگونه ارزیابی می کنید؟
وضعیت این رشته در اراک و استان مرکزی بسیار خوب است و استعدادهای بسیار عالی و درخشان آلیش را در اراک و استان داریم که تعداد زیادی ملی پوش این رشته از اراک و استان انتخاب می شوند. نه تنها در اراک و استان مرکزی بلکه در کل کشور آلیش بانوان سرشار از استعداد های بی نظیر این رشته است که در سایه کمی توجه می توان سالیان زیادی قهرمانی ایران در آسیا و حتی جهان را بیمه کرد.

در خصوص آینده برنامه شما چیست ؟ آیا امکان بازگشت به تیم ملی وجود دارد؟
اگر بخواهم واقعیت را عنوان کنم برنامه ای برای تیم ملی ندارم ، نمی خواهم زیاد این موضوع را باز کنم و به دلایل و چرایی کناره گیری ام از تیم ملی بپردازم، ولی با کمال میل و اشتیاق در خدمت ورزشکاران اراک و استان خواهم بود. طی سال های سرمربیگری تیم ملی از خانواده دور شده بودم و ترجیح می دهم زمان بیشتری را به همسر و فرزندانم اختصاص دهم ، اردوهای بلند مدت و متمادی تیم ملی فاصله زیادی بین من و خانواده ایجاد کرده بود که تصمیم دارم از این پس بیشتر به خانواده ام بپردازم و در کنار آن به پیشرفت هر چه بیشتر و بهتر آلیش بانوان استان کمک کنم.پر امید و باتمام توانم در خدمت آلیش بانوان اراک و استان خواهم بود و در راه اعتلای این رشته ورزشی در استان از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد، بحث حضور من در تیم ملی تمام شده است و حتی سعی می کنم کمتر و کمتر به آن فکر کنم ، در حال حاضر باید افق پیش روی آلیش استان را به خوبی ترسیم نماییم استعداد های بکراین رشته ورزشی را بایستی در سایه برنامه ریزی های مدون شناسایی، آموزش و بارور نماییم . استان مرکزی مملو از بانوانی است که علاقه به ورزش های ماجراجویانه دارند. امیدوارم در سایه حمایت های بیشتر مسئولان امر ورزش استان بتوانیم باز هم به پیشرفت این رشته در میان خانم های استان کمک کنیم .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.