خانه » پیشنهاد سردبیر » خروجی بیست و نهمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان خبر از کاهش نرخ بیکاری می دهد/نامه ای به معاون اول

خروجی بیست و نهمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان خبر از کاهش نرخ بیکاری می دهد/نامه ای به معاون اول

یکشنبه ۷ آذر ۹۵ شماره ۴۷۲
علی امیدی-وقایع استان:
بیست و نهمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی به ریاست محمود زمانی استاندار مرکزی و با حضور مدیران کل استان برگزار شد. در این نشست گزارشی از عملکرد صنعت استان مرکزی توسط صداوسیما تهیه شده بود که به نمایش گذاشته شد. استاندار در خصوص این فیلم گفت: تهیه مستنداتی از عملکرد واحدهای صنعتی و تولیدی سطح استان مرکزی موجی از امید و امیدواری در جامعه ایجاد کرده است.
در ادامه این جلسه استاندار با اشاره به سیاست های دولت در حوزه اقتصاد بیان داشت: با اعمال سیاست های دولت در حوزه اقتصادی، میزان صادرات کالا در این استان در سال جاری بیش از ۲ برابر واردات شد که این تراز مثبت تجاری نشان از ترمیم وضعیت اقتصادی منطقه دارد.
محمود زمانی قمی افزود: در سال جاری ۴۱۱ میلیون دلار کالا از گمرکات این استان به خارج از کشور ارسال شده درحالیکه میزان واردات به استان در حدود ۱۷۲ میلیون دلار بوده است و این نشان از حرکت موثر در حوزه تجارت استان دارد.
وی ادامه داد: بیشتر کالاهای وارداتی به استان مرکزی در سال جاری را ماشین آلات ، تجهیزات و مواد اولیه بخش تولید تشکیل داده است که این مهم افزایش تولید مستمر و ارز آوری برای کشور را به همراه دارد.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: افزایش صادرات نسبت به واردات کالا به این معنی است که استان توانسته علاوه بر تامین مواد اولیه تولید داخل و به همان میزان ارز آوری و درآمد اقتصادی برای کشور را فراهم کند.
زمانی قمی بیان کرد: این استان در زمینه شاخص رفع بیکاری رتبه برتر را درسال جاری دارد و شهرستان های ساوه، دلیجان و محلات نرخ بیکاری قابل قبولی دارند اما باید برای بهبود وضعیت شاخص بیکاری در شهرستان های اراک و خمین تمهیدات ویژه اندیشید.
زمانی قمی گفت: کاهش نرخ بیکاری تحرک و امید بخشی در لایه های مختلف استان با تلاش کارآفرینان، مسئولان و ستاد اقتصاد مقاومتی و مجموعه مسئولان این خطه حاصل شده است که بایداین روند با قوت بیشتری استمرار یابد.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی گفت: بانک های این استان رسیدگی به ۱۰۰ پرونده مصوب در این استان را در دستور کار خود قرار دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی با آمار ۶.۷ درصد نخستین استان در کاهش نرخ بیکاری است.
ظفر افشون در جلسه ستاد راهبرد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با اشاره به تاثیر فعالیت دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی اظهار داشت: به دنبال فعالیت همگانی دستگاه‌های اجرایی سطح استان مرکزی نرخ بیکاری در این استان نسبت به سایر استان‌های سطح کشور کاهش چشم‌گیری داشته است.
وی افزود: کاهش نرخ بیکاری در استان مرکزی به عنوان گزارش مثبتی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی سطح استان به معاون اول رییس جمهور انعکاس داده شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار مرکزی تصریح کرد: کسب این دست‌آورد ثمره پذیرش برجام در سال ۹۳ محسوب می‌شود که ایجاد فضای مثبت روانی در جامعه را به دنبال داشته است و امیدواریم این تغییرات در مسیر مثبتی ادامه یابد.
افشون ادامه داد: نرخ بیکاری در سطح کشور افزایش یافته و با بررسی آمارهای ثبت شده می‌توان گفت که نرخ بیکاری در ۱۵ استان کشور اعم از آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، فارس، البرز، کردستان، کرمان، کرمانشاه و گلستان افزایش، در ۱۴ استان روندی کاهشی و در دو استان همدان و یزد بدون تغییر بوده است.
وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان مرکزی گفت: استان مرکزی، آذربایجان غربی و همدان کاهش نرخ بیکاری در سطح کشور داشته‌اند اما استان‌های کرمانشاه، اصفهان و چهارمحال بختیاری بیشترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده‌اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار مرکزی عنوان کرد: نرخ بیکاری در سطح کشور در تابستان ۹۵ به میزان ۱٫۵ درصد افزایش داشته است همچنین میزان رشد نرخ بیکاری تابستان سال ۹۵ نسبت به سال گذشته به میزان ۱٫۴ درصد به ثبت رسیده است.
افشون خاطرنشان کرد: استان مرکزی با دارا بودن نرخ ۶٫۷ درصد، استان آذربایجان غربی با دارا بودن ۷٫۵ درصد و استان همدان با دارا بودن نرخ ۸ درصد به تربیت دارای کمترین نرخ بیکاری در بازه زمانی مد نظر هستند.
وی بیان کرد: استان مرکزی به عنوان نخستین استان در زمینه کاهش نرخ بیکاری در سطح کشور برگزیده شده است و این دست‌آورد حاصل مدیریت صحیح استان و فعالیت دستگاه‌های اجرائی است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۴۱۱میلیون دلار انواع کالا در سال جاری از این استان به خارج از کشور صادر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش یافته و این رشد امسال مستمر و پایدار بوده است.
مهدی میراشرفی افزود: در این مدت ۱۷۲ میلیون دلار انواع کالا به استان مرکزی وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش دارد.مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در این نشست گفت: ۹۵۹ واحد تولیدی از آغاز طرح رونق تولید به بانک های عامل استان معرفی شده است که ۵۰۷ واحد آن در قالب تسهیلات سرمایه در گردش و ۶۳ واحد در قالب سرمایه ثابت صنعت بوده است.
محمدرضا حاجی پور افزود: ۳۳۱ واحد در قالب سرمایه در گردش و ۵۸ طرح در قالب طرح های سرمایه ثابت بخش کشاورزی به بانک ها معرفی شده است. وی ادامه داد: ۳۰۲ واحد متقاضی معرفی شده به بانک های عامل با میزان تسهیلات ۳۳۱۰ میلیارد ریال مصوب شده و ۲۳۱ پرونده نیز با میزان تسهیلات ۱۸۸۰ میلیارد ریال از طریق بانک های عامل پرداخت شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: ۱۰۰ پرونده مصوب در سامانه بانکی وجود دارد که نیاز است بانک های استان به این واحدها توجه داشته باشند و روند امور را در اعطای تسهیلات رونق تولید تسهیل کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.