خانه » جدیدترین » جان سخت ها

جان سخت ها

چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸   روزنامه وقایع استان

جان سخت ها

نیره یوسفی راد. مدیرمسئول

مدیریت رسانه این روزها در کشور ما به یکی از سخت‌ترین کارهای ممکن تبدیل شده‌ است، گرانی افسارگسیخته کاغذ، تامین حقوق و دست‌مزد کارکنان، هزینه چاپ و ده‌ها هزینه دیگر که به صورت نجومی بالا رفته و کاهش آگهی‌ها به ویژه حذف آگهی‌های ثبتی که از سوی دادگستری به رسانه‌ها داده می‌شد، درخت ریشه‌دار اما نحیف رسانه را این روزها نحیف‌تر کرده‌ است. هرچند رسانه‌های بخش دولتی و آن‌هایی که به هر ترتیب از حمایت دولتی و نهادهای عمومی برخوردار هستند و بودجه دارند به اندازه رسانه‌های بخش خصوصی مسئولیت نداشته و درگیر مشکلات نیستند اما در این شرایط دردناک این رسانه‌ها هم دچار چالش‌هایی شده‌اند با این حال نمی‌توان گفت درد رسانه بخش خصوصی را به خوبی درک می‌کنند چرا که مدیرمسئول این نشریات همانند مدیر یک نشریه خصوصی مسئولیت دربرابر پرداخت ماه‌ به ماه حقوق و تامین کاغذ از بازار بی‌رحم کاغذ و… ندارد. مدیران این نشریات اگر در دادگاهی محکوم شوند قدرتی پشت آن‌ها خواهد ایستاد اما مدیربخش خصوصی چه؟

گرچه اطلاع دارم که آنها هم این روزها تحت فشارهای پیش آمده به سختی به اداره امور می‌پردازند.
به عنوان مدیرمسئول روزنامه وقایع که این نشریه را به صورت روزنامه و پیش از آن به صورت هفته‌نامه منتشر می‌کردم با چالش‌ها و فراز و نشیب‌های زیادی در این سال‌ها روبه‌رو بودم و همواره تلاش کردم در روزنامه شرایطی را فراهم کنم که به رغم نداشتن پشتوانه دولتی و غیردولتی، صدای کسانی باشم که بلندگویی برای بیان مشکلات‌شان نداشتند. در همه این سال‌ها از هیچ موضعی کوتاه نیامدیم مگر به حکم حق. اگر جایی خطایی بود عذرخواهی کردیم اما حاضر به دروغگویی نشدیم و می‌دانم همه همکارانم در بخش خصوصی با گوشت و پوست و استخوان‌شان می‌فهمند و درک می‌کنند که من چه می‌گویم و با جان سختی به کارشان ادامه خواهند داد.
در شرایط فعلی، وضعیت ما اهالی رسانه خطیرتر از هر زمان دیگری است. همانطور که اشاره کردم به دلیل تحریم‌های ظالمانه وضعیت اقتصادی مردم در شرایط بدی قرار گرفته و مسلما در شرایط بد اقتصادی اولین چیزی که از سبد کالای مردم حذف می‌شود کالای فرهنگی یعنی روزنامه و مجله و کتاب و اینترنت است و البته اولین قشری که در این خصوص ضربه می‌خورد اهالی رسانه است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.