خانه » پیشنهاد سردبیر » جانشین بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان کشور :/استان مرکزی پیشرو در مقوله صیانت از حقوق شهروندی و ترویج عفاف و حجاب

جانشین بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان کشور :/استان مرکزی پیشرو در مقوله صیانت از حقوق شهروندی و ترویج عفاف و حجاب

پنجشنبه ۱۸ آذر ۹۵ شماره ۴۷۸
علی امیدی
وقایع استان:

ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان در سال ۱۳۸۷ به دستور رییس جمهور وقت محمود احمدی نژاد با دو محور خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد، این دو محور شامل صیانت از حقوق شهروندی و ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب بود و از جمله اهدافی که این ستاد دنبال می کند می توان به گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه در چهارچوب وظائف و مأموریتهای سازمانی، صیانت از حقوق شهروندی، برخورد کریمانه و محبت آمیز با مردم و حفظ کرامت آنان، آگاه سازی مردم از حقوق و تکالیف به منظور ارتقاء انضباط اجتماعی و قانون¬گرائی در جامعه، پیشگیری از بروز تخلفات اداری و رسیدگی به شکایات مردم و پیگیری برای برخورد با متخلفین در ادارات اشاره نمود.
در دولت یازدهم ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان درسراسر کشور به قوت خود باقی ماند و به کارش ادامه داد. این ستاد در استانداری مرکزی جلسات خود را با حضور استاندار و مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و سایر مدیران کل استان و نماینده سازمان های مردم نهاد برگزار می کند.
در آخرین جلسه از سلسله جلسات این ستاد که با حضور جانشین بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان کشور برگزار شد، علی ملازاده گفت: کاهش آسیب های اجتماعی از برنامه های مهم سران قوا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزاری مربوطه است.
به گزارش وقایع استان به نقل از ایرنا، جانشین بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان کشور افزود: رهبر معظم انقلاب مقوله آسیب های اجتماعی را با جدیت تمام دنبال می کنند که این خود بیانگر اهمیت موضوع است.
وی بیان کرد: سومین نشست کاهش آسیب های اجتماعی ۱۱ آبان ماه امسال با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد و سران قوا و وزرای مربوط در محضر معظم له گزارش دادند و ایشان در این نشست نکات ارزنده ای را بیان کردند و خواستار انجام اقدام های فوق العاده و شاخص در این بخش شدند.
جانشین بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان کشور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب مهار و کاهش آسیب های اجتماعی را برای پیشرفت کشور ضروری می دانند و این مهم باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.
ملازاده عنوان کرد: استان مرکزی در مقوله صیانت از حقوق شهروندی و ترویج عفاف و حجاب در کشور پبشرو است و انتظار می رود تا پایان سال جاری حرکت های اثرگذار بیشتری انجام شود.
وی گفت: ترویج عفاف و حجاب از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است و باید در این زمینه بیش از پیش کار شود.
استاندار استان مرکزی نیز در این نشست گفت: راهبردهایی که توسط دستگاه های اجرایی در حوزه مهار اسیب های اجتماعی طراحی و اجرا می شود، بخش محدودی از کار است و زنجیره ساماندهی اسیب های اجتماعی حلقه های مهم در مشارکت مردمی و حقوق شهروندی دارد که باید در ابعاد بزرگتر بررسی و تقویت شود.
محمود زمانی قمی افزود: بهترین مسیر برای دفاع از حقوق شهروندی، احترام به قوانین است و عدول از آن به معنای نقض این حقوق محسوب می شود.
وی بیان کرد: در دین مبین اسلام به بحث حقوق انسان ها توجه و تاکید زیادی شده است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
استاندار استان مرکزی ادامه داد: حقوق شهروندی اگر به سلیقه ها گره خورده شود و ادعا و رنگ و لعاب بگیرد از مسیر اصلی منحرف شده و در حیطه نقض این حقوق قرار گرفته است.
زمانی قمی اظهار کرد: کم توجهی به حقوق شهروندی عاملی برای ایجاد و تقویت شکاف بین مردم و دولت است و باید نسبت به این حق حساسیت های لازم اعمال شود.
وی تاکید کرد: مدیران باید در راستای رعایت حقوق شهروندی آستانه تحمل خود را افزایش دهند و با شناخت بیشتری در این مسیر همراهی و عمل داشته باشند.
معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان مرکزی گفت: ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در ۲ حوزه صیانت از حقوق شهروندان و عفاف و حجاب از ۶۵ دستگاه اجرایی مرکز استان و ۴۷۱ اداره شهرستانی از ۱۵ اردیبهشت تا ۲۰ خردادماه امسال انجام شد.
زهرا کسایی پور افزود: این ارزیابی با بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در قالب تشکیل ۱۲ تیم ۲ نفره و ۱۱ نفر از کارشناسان فرمانداری های تابعه انجام شده است.
وی بیان کرد: در زمینه هماهنگی برای تشکیل ستاد صیانت در درستگاه های اجرایی استان، ۳۲۱ ستاد در ادارات کل و شهرستان ها با عضویت ۲ هزار و ۱۳۸ نفر تشکیل شده است.
معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان مرکزی ادامه داد: ۳۵ دفتر پیشخوان شهرستان اراک، ۴۵ پایگاه اورژانس شهری و جاده ای استان، ۳۹۰ مطب پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص استان، ۱۹ بیمارستان فعال، ۱۳۰ مدرسه در شهرستان اراک و مراکز خدماتی استان در این راستا در نوروز ۹۵ ارزیابی و بازدید میدانی شدند.
کسایی پور عنوان کرد: در این بازدیدها ۱۹۸ نفر نیروی انسانی مجرب در قالب تیم های تخصصی مشارکت داشتند و نتایج ارزیابی ها در نشست ستاد صیانت از جریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان استان طرح و تصممات لازم اتخاذ شده که بسیاری از نواقص رفع شده است و مواردی نیز در حال پیگیری است.
وی گفت: در زمینه پیشبرد برنامه های شوراهای امر به معروف و نهی از منکر نیز ۳۲۰ شورا در دستگاه ها تشکیل شده و در بانک اطلاعاتی مشخصات ۲ هزار و ۲۴۰ عضو شوراهای امر به معروف و نهی از منکر وارد و ۳۰ گروه یاوران معروف در دستگاه های اجرایی استان تشکیل شده است.
معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان مرکزی اضافه کرد: از میان ۶۵ دستگاه ارزیابی شده (از ۱۵ اردیبهشت تا ۲۰ خردادماه ۹۵)،دستگاه های برتر استان مرکزی در حوزه های صیانت از حقوق شهروندان به صورت مشترک اداره کل آموزش و پرورش، زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، پست، بنیاد شهد و امور ایثارگران، استاندارد، هواشناسی و شرکت برق منطقه ای باختر بوده اند.
کسایی پور گفت: در این بخش اداره کل منابع طبیعی با کسب ۹۹ و ۳۷ صدم امتیاز رتبه دوم و شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه استان مرکزی و ادراه کل امور اقتصادی و دارایی با کسب ۹۸ و نیم امتیاز به صورت مشترک سوم شدند.
وی عنوان کرد: در حوزه عفاف و حجاب در بخش درون سازمانی نیز از میان ۶۵ دستگاه ارزیابی شده، اداره کل آموزش و پرورش، زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، استاندارد، بنیاد شهد و امور ایثارگران و شرکت امور آب منطقه ای استان هر یک با کسب ۱۰۰ امتیاز مقام های اول را به دست آورده اند.
معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان مرکزی افزود: اداره کل امور اقتصادی و دارایی با ۹۹ و نیم امتیاز دوم و اداره کل اوقاف و امور خیریه با ۹۸ و هفت دهم امتیاز رتبه سوم را به دست آورده است.
کسایی پور اظهار کرد: در حوزه عفاف و حجاب در بخش برون سازمانی نیز از بین ۲۴ دستگاه ارزیابی شده اداره کل آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی با ۱۰۰ امیتاز رتبه اول، اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان با ۹۸ امتیاز رتبه دوم و شهرداری اراک با ۹۷ امتیاز رتبه سوم را کسب کرده اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.