خانه » پیشنهاد سردبیر » تیم شورای نگهبان برای تایید و رد صلاحیت نامزدها در استان مرکزی/مردان جنتی

تیم شورای نگهبان برای تایید و رد صلاحیت نامزدها در استان مرکزی/مردان جنتی

شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴    شماره ۳۲۸

گروه سیاسی-وقایع استان:
یکی از مباحث جنجال برانگیز درانتخابات موضوع تایید و رد صلاحیت نامزدها از سوی هیأت های نظارت بر انتخابات است. در این شماره به معرفی اعضای هیات های نظارت بر انتخابات در استان مرکزی پرداخته ایم.
شاید برای اولین بار به این سوال که چه کسانی و با چه سابقه ای در نهایت تقدیر ورود نامزدها به کارزار انتخابات را رقم می زنند، پاسخ بدهد.
وظیفه این هیات طبق ماده ۴ قانون نظارت شورای نگهبان بر انتخابات مجلس شورای اسلامی ، نظارت بر کیفیت انتخابات و گزارش تخلفات احتمالی به فرمانداران و بخشداران استان است تا آنها بنا به نظر هیأت های مذکور نواقص را برطرف کنند. بر اساس ماده ۵ همین قانون، اظهار نظرهای هیأت نظارت استان ها در همه موارد مربوط به انتخابات به جز سه مورد قطعیت دارد. این سه مورد عبارتند از: «ابطال یا توقف کل انتخابات یک حوزه انتخابیه»، «ابطال یا توقف انتخابات شعبی که در سرنوشت انتخابات تأثیر تعیین کننده دارد» و «رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس که باید به تأیید هیأت مرکزی نظارت برسد». اما در بقیه موارد نظرات آن هیات قطعی و لازم الاجراست.
شایان ذکر است اخیرا آیت الله شیخ حسین عرب، استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه‌ی کاشان در نامه‌ای به فقهای شورای نگهبان، ضمن اشاره به ایرادهای خود به ردصلاحیت برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان، در پاسخ به اینکه آیا شورای نگهبان و عوامل آن در استانها میتوانند در تایید صلاحیت یا رد آن تصمیم نهایی را بگیرند سوالاتی را مطرح کرده اند که چالش برانگیز شده اند.
به گزارش انصاف نیوز، ایشان در این نامه خاطر نشان کرده اند که : نیک می‌دانید که مجلسی که می‌خواهد در مورد بزرگ‌ترین منصب یعنی رهبری تصمیم بگیرد باید از جایگاه و مقبولیت بالای اجتماعی و سیاسی و مردمی برخوردار باشد؟ اولین مجلس خبرگان رهبری که پس از ارتحال حضرت امام خمینی به آسانی توانست مساله‌ی مهم رهبری را حل و فصل کند دقیقاً چنین بود. آن مجلس، مجلسی بود که در انتخاباتی کاملاً فراگیر روی کار آمده و مورد قبول همه‌ی اقشار مردم بود، زیرا از همه‌ی طیف‌های فکری نماینده در آن بود و در بدو امر همه‌ی اعضای آن از رهبری منتخب حمایت کردند. این استاد حوزه علمیه کاشان در پایان خطاب به شورای نگهبان گفته است که آیا فکر می‌کنید که با این ردّ صلاحیت‌ها که عملاً تأیید شدگان از یک جناح محسوب می‌شوند مجلسی که روی کار می‌آید، خواهد توانست آن مقبولیت و پشتوانه‌ی عظیم و لازم مردمی را کسب کرده که اگر روزی قرار شد تصمیمی بگیرد همه‌ی مردم و علما و مراجع بی چون و چرا بپذیرند؟
سید باقر تقوی عراقی، رییس هیأت نظارت بر انتخابات استان مرکزی، بازنشسته سپاه پاسداران، مدیرکل اجتماعی استانداری مرکزی در دوره اول ریاست جمهوری احمدی نژاد
عباس هزاوه: مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی و ارومیه در دهه ۶۰، دبیر سابق ستاد اقامه نماز وزارت آموز ش و پرورش در زمان دکتر نجفی، دبیر سابق ستاد اقامه نماز استانداری مرکزی.
حجت الاسلام والمسلمین امیررضا مبارک آبادی: دبیر ستاد اقامه نماز استانداری مرکزی
ابراهیم حسین آبادی: معاون پیشین مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی
سید محمود نجیبی: قاضی دادگستری استان مرکزی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.