خانه » جدیدترین » تیغ رسانه از حکم قاضی برنده تر است

تیغ رسانه از حکم قاضی برنده تر است

سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹  شماره ۱۲۸۶

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد:

تیغ رسانه از حکم قاضی برنده تر است

به گزارش وقایع استان محسن خیرمند، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان، در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت قوه قضاییه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه که در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان بطور جد دنبال می شود، افزایش سطح دو مقوله مسئولیت اجتماعی و سرمایه اجتماعی است.
وی عنوان کرد: در استان مرکزی ۵۰ درصد پرونده ها از ۱۰ عنوان جرم اول استان به خشونت بر می گردد و در بحث حقوقی ۳۰ درصد از عنوان پرونده های استان به موضوعات خانوادگی و سرریز آن به بحث خشونت بر می گردد.این مقولات قابل بررسی است که چرا در استان مرکزی شاخص خشونت بالا است، به نظر من بخشی از آن به عنوان صنعتی استان بر می گردد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم کل دادگستری استان تصریح کرد: بحث صنعت و آلودگی با خشونت همراه است، هر چند استان مرکزی رتبه چهارم در صنعت کشور دارد ولی از آن به عنوان استان صنعتی یاد می شود و یا شهر اراک دومین شهر از استان مرکزی در بحث صنعت است ولی از آن شهر صنعتی استان نام برده می شود، بحث صنعت، تعلق شهری را برای شهروندان ایجاد نمی کند به همین خاطر است که در شهر اراک و استان شاخص خشونت بالا است.
وی ادامه داد :به نظر من اضافه کردن عنوان صنعتی به استان مرکزی و شهر اراک جفایی بزرگی بوده که به مردم شهر و استان شده است.
خیرمند با اشاره به کارکرد رسانه ها در بحث افزایش مسئولیت اجتماعی، اعتماد اجتماعی و سرمایه اجتماعی در جامعه، گفت: این معاونت به دنبال این است از کارکردها و ظرفیت رسانه های استان برای افزایش مسئولیت اجتماعی و سرمایه اجتماعی استفاده کند.
وی گفت: استان مرکزی در شاخص های سرمایه اجتماعی نسبت به سایر استان های کشور در وضعیت مطلوبی قرار ندارد که در این راستا انجام اقدامات برنامه‌محور و مقابله با جرایم خشن از برنامه‌های اصلی این معاونت به شمار می‌رود.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان با اشاره به کارکرد رسانه ها در افزایش مسئولیت و سرمایه اجتماعی در جامعه، اظهار کرد به نظر من تیغ کارکرد رسانه از حکم قاضی برنده تر است و اگر رسانه ای بدون هیاهو و جنجال سازی به دنبال پرداختن به مسائل مبتلا به جامعه باشد، بیشترین اثر گذاری را در جامعه خواهد داشت.
خیرمند گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که در دست اجرا قرار گرفته فعالیت برای پیشگیری و اصلاح رفتارهای بزهکارانه با موضوع خشونت است تا بتوانیم با اجرای برخی برنامه‌ها این میزان بزه مرتبط با خشونت را کاهش دهیم.
وی ادامه داد: موضوعاتی که منجر به وقوع آسیب اجتماعی باشد در اولویت این معاونت دادگستری کل قرار دارد و با برنامه‌های پیشگیرانه تلاش داریم تا از وقوع این ناهنجاری و آسیب‌ها در جامعه جلوگیری کنیم این درحالیست که عموما سن تربیتی در افراد تا ۱۸ سال بوده بنابراین مهدکودک، مدارس و به ویژه آموزش و پرورش در این حوزه نقش مهم و موثری برعهده دارند.
خیرمند با اشاره به راه‌اندازی کارگاه‌های هویت و رفتار با عنوان «هور» در استان مرکزی گفت: مهمترین رویکرد این کارگاه ارائه آموزش‌های اجتماعی به کودکان در معرض خطر بالاست.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان در پایان بیان کرد: متاسفانه البته سن برخی از بزه و ناهنجاری‌ها کاهش پیدا کرده که خود زنگ خطری در جامعه به شمار می‌رود این درحالیست که به سبب شیوع کرونا و تبدیل آموزش‌های کلاس درس به مجازی دسترسی کودکان و نوجوانان و دانش آموزان به اینترنت و فضای مجازی به شدت افزایش یافته که خود عاملی برای مانوس شدن کودکان و آشنایی با فضای مجازی است که هرچند تهدیدی برای جامعه قلمداد می‌شود اما با آموزش درست استفاده صحیح از آن می‌توان به عنوان یک فرصت از آن بهره برد که بر این اساس کارگروهی به منظور استفاده از فرصت‌های فضای مجازی در استان تشکیل شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.