خانه » پیشنهاد سردبیر » توقع بزرگنمایی نداریم

توقع بزرگنمایی نداریم

یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷   شماره ۱۰۵۸

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی آخرین وضعیت حوزه بهداشت و درمان استان را تشریح کرد

توقع بزرگنمایی نداریم

افتتاح بیمارستان ولی عصر در بهار سال ۱۳۹۹ در صورت تامین اعتبار

دکتر سید محمد جمالیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه بیان کرد: پروژه ساختمان جدید مرکز آموزشی و درمانی حضرت ولی عصر(عج) اراک در صورت تامین اعتبار در سه ماهه نخست سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: تکمیل ساختمان جدید مرکز آموزشی و درمانی حضرت ولی عصر(عج) اراک یکی از مطالبات به حق حوزه بهداشت و درمان و مردم است؛ ساخت و ساز این پروژه به کندی پیش می‌رفت، اما پیگیری‌های لازم انجام شده است؛ وام درخواستی در این رابطه هنوز دریافت نشده و در حال حاضر در مرحله قراردادن خوابگاه حضرت معصومه(س) در رهن بانک هستیم و با توجه به قول بانک پس از انجام استعلامات رهن ساختمان، قسط اول را دریافت خواهیم کرد.
جمالیان اظهار داشت: تمام تلاش ما بر این است که پیش از پایان سال بخش اول این وام را دریافت کنیم تا بتوانیم بخشی از تجهیزات را خریداری کنیم، مناقصات آسانسورها نیز برگزار شده و ۱۷ اسفندماه برگه‌های مناقصه بازگشایی خواهند شد و امیدواریم در یک مرحله برنده مشخص شده و پیش از پایان سال آسانسورهای بیمارستان با هزینه بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان خریداری و قرارداد مربوطه منعقد شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: تمامی خواسته دانشگاه این است که نیازهای این پروژه در استان به ویژه اراک تهیه شود چراکه این پروژه در استان مرکزی قرار دارد؛ بر این اساس با کارخانه ماشین سازی در رابطه با تهیه دیگ بخار از این کارخانه مذاکراتی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است، گفت: پیش بینی می‌شود در صورت تحقق این اعتبار در سه ماه نخست سال ۹۹ این پروژه به بهره‌برداری برسد؛ به منظور تامین این اعتبار قرار بر این است که ۵۰ میلیارد تومان وام از بانک ملت، ۵۰ میلیارد از وزارتخانه و ۴۰ میلیارد نیز از سایر منابع تامین شود که امیدواریم سال آینده تورم باعث افزایش قیمت برآورد شده نشود.
دکتر جمالیان عنوان داشت: در دوره‌ای فعالیت می‌کنیم که دشمن با تمام توان به دنبال ایجاد نامیدی در مردم است، بر این اساس اگر میان مردم و مسئولان هوشیاری لازم وجود نداشته باشد ضربه بزرگی به کشور وارد خواهد شد.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه بهداشت و درمان کشور صورت گرفته و کمتر کسی است که بتواند این موفقیت‌ها را انکار کند، افزود: توقع بزرگنمایی در ارائه خدمات حوزه بهداشت و درمان نداریم، چراکه واقف به وجود کمبودها و نقاط ضعف هستیم و خدا را شاکریم که با وجود مشکلات وضعیت قابل قبولی از لحاظ درمانی در کشور حاکم است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در خصوص چهارشنبه آخر سال نیز گفت: جلسات ستاد نوروزی علاوه بر استانداری و فرمانداری در دانشگاه علوم پزشکی نیز برگزار شده و تمام تمهیدات لازم در رابطه با چهارشنبه آخر سال و نوروز دیده شده، همچنین تمامی ظرفیت مراکز دولتی و ۲۵ درصد از ظرفیت بخش خصوصی در تعطیلات نوروزی ارائه خدمت انجام می‌دهند.
وی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال آمادگی لازم به منظور مواجهه با حوادث در مراکز درمانی و اورژانس پیش بیمارستانی وجود دارد.
دکتر جمالیان در ادامه گفت: در سطح کشور سیاست‌گذاران برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌دهند که بنابر وظیفه باید آنها را اجرا کنیم؛ وزارت بهداشت کمترین دخالت را در بیمه‌ها دارد، شورای عالی بیمه به ویژه بیمه تامین اجتماعی امسال به منظور مدیریت هزینه‌ها، تصمیم گرفت داروهای OTC را از لیست بیمه خارج کند.
وی بیان کرد: جای تاسف دارد چراکه اینگونه داروها از جمله داروهایی هستند که مردم روزانه به آنها نیاز دارند، اما از طرفی این اقدام مناسب است چراکه استفاده خودسرانه اینگونه داروها و آنتی بیوتیک‌ها در میان مردم رواج پیدا کرده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: مصرف خودسرانه دارو در کشور به سمتی می‌رود که در برخی بیماران قوی‌ترین آنتی بیوتیک‌ها به صورت ترکیبی نیز پاسخگو نیست و خروج این داروها از لیست بیمه سبب می‌شود که تا حدودی مردم تحت نظر پزشک از اینگونه داروها استفاده کنند.
وی تصریح کرد: در خصوص توزیع مواد غذایی در اماکن و رستوران های بین راهی از ۱۵ اسفندماه بازرسی‌ها آغاز شده است؛ در این خصوص باید به بازدیدها و نظارت‌های بیشتر و دقیق‌تر مجهز شویم.
دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شایع‌ترین علل مرگ و میر، بیماری‌های قلبی و عروقی هستند که به ترتیب پس از آن سکته مغزی و سپس بر اساس رده سنی در سنین زیر ۴۰ سال ابتدا حوادث ترافیکی و سپس سرطان و در سنین بالای ۴۰ سال ابتدا سرطان و سپس حوادث ترافیکی بیشترین عامل مرگ و میر هستند.
وی ادامه داد: کلینیک چاقی در مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر(عج) اراک راه‌اندازی شده و عمل‌های جراحی مربوط به درمان چاقی در این بخش انجام می‌شود که به بروزترین دستگاه‌ها و تکنیک‌ها مجهز است؛ همچنین بیمارستان زنان نیز در جوار مرکز آموزشی درمانی حضرت امیرالمومنین(ع) توسط خیّر در حال ساخت است که البته مقداری اعتبار نیز از طریق وزارتخانه تزریق شده و در تلاش هستیم که سال ۹۸ این بیمارستان نیز به بهره‌برداری برسد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اضافه کرد: نخستین مرکز تخصصی دندانپزشکی دولتی در اراک راه‌اندازی شده که در صورت تامین نیروی انسانی شیفت شب این کلینیک نیز راه‌اندازی خواهد شد، همچنین در تلاش هستیم که حتما کلینیک طب سنتی با تعرفه دولتی در سال ۹۸ در اراک به بهره‌برداری برسد تا به نیازهای مردم در این رابطه پاسخ داده شود.
دکتر جمالیان در پایان گفت: در راستای برنامه تحول نظام سلامت، تجهیزات و زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در استان بهتر شده و افزایش کیفیت ارائه خدمت و تشدید بازرسی و نظارت بر مطب‌ها و بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها و ارائه خدمت مطلوب به مردم از اولویت‌های مدیریتی استان است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.