خانه » جدیدترین » تنها سالن تئاتر در آشتیان بازسازی می شود/خیـرین نقش اول تئــاتر

تنها سالن تئاتر در آشتیان بازسازی می شود/خیـرین نقش اول تئــاتر

شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴      شماره ۳۲۶

گروه فرهنگی- وقایع استان:

نبود مکان فرهنگی و هنری در شهر آشتیان یکی از دغدغه های هنرمندان جوان شهر آشتیان است؛ اما گاه برخی از هنرمندان از هر مجرایی برای جذب اعتبار برای ارتقا سطح فرهنگ و هنر شهر اتفاده خواهند کرد. برای اولین بار در این شهریک هنرمند تئاتر از ظرفیت خیرین برای کمک به بخش تئاتر استفاده کرده است و این روزها آشتیان منتظر آماده شدن یک سالن استاندارد آمفی تئاتر است.
نماینده انجمن نمایش این شهرستان در این باره گفت: ما تا قبل از این اجراهای نمایش خود را در سالن همایشی که هیچ مشخصه ای از سالن نمایش چون اکوستیک بودن و امکانات نور را نداشت انجام می دادیم.
عباد کریمی افزود: این سالن ه اکنون در حال بهسازی و تبدیل به آمفی تئاتر که امکاناتی چون سن استاندارد، درب ورود خروج اضطراری، اتاق فرمان، اتاق گریم، تجهیزات نور است.
وی ادامه داد: از آنجاییکه تا کنون هیچ بودجه ای برای تعمیر و تجهیز این سالن تامین نشده است ما تصمیم گرفتیم از ظرفیت خیرین برای این امر استفاده کنیم.
کریمی تصرح کرد: هزینه عملیات بهسازی سالن تقریبا پنجاه میلیون تومان است که تمام آن را خیرین جامعه آشتیانی مقیم تهران بر عهده گرفتند.
وی ادامه داد: این برای اولین بار است که توانستیم از این بخش در تئاتر استفاده کنیم.
کریمی توضیح داد: این سالن همزمان با ۲۲ بهمن با اجرای یک نمایش افتتاح خواهد شد و دغدغه تئاتری های آشتیان برای نبود سالن رفع می شود.
نماینده انجمن نمایش آشتیان گفت: هم اکنون در این شهرستان دو گروه فعال تئاتر وجود دارد و یگ گروه نیمه فعال نیز داریم.
کریمی افزود: یکی از دغدغه های کنونی نمایش آشتیان مسئله آموزش است و ما از اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان می خواهیم در این زمینه با ما همکاری کنند.
وی ادامه داد: تاکنون دوره های مختلف بازیگری و کارگردانی برگزار کرده ایم؛ ولی چون این آموزش ها به طور مستمر نیست تاثیر مثبتی ندارد و بیشتر آموزش ها در حد ابتدایی است.
کریمی اضافه کرد: در زمینه استعدادیابی و آموزش فعالیت های پایه ای صورت گرفته و ما توانستیم از میان ۸۴ دانش آموز هفت بازیگر خوب انتخاب کنیم.
نماینده انجمن نمایش آشتیان گفت: من نمی توانم بگویم نگاه به تئاتردر این شهر بد است یا خوب، چون تئاتر مخاطب خاص خودش را دارد آنکه علاقمند است می آید و از نگاه دیگری ممکن است خوب نباشد.
وی ادامه داد: در شهرستان های کوچک به دلیل بافت فرهنگی و سنتی این نگاه ها طبیعی است به خصوص در مورد حضور زنان در تئاتر که با واکنش هایی هم روبه رو بوده است.
کریمی یکی از دلایل غریبی مردم به تئاتر را نبود اجراهای متعدد در سبک های مختلف است، دانست و تصریح کرد: مردم بیشتر تعریفشان از تئاتر همان تئاترهای رو حوضی است و شناختی به تئاترهای نو و سبک های مختلف ندارند.
وی خاطرنشان شد: ما بارها در برنامه های رادیویی، تلویزیونی و حتی مستقیم از مسئولین استانی خواسته ایم که برای کمبودهای فرهنگی و هنری این شهر چاره ای بیندیشند و حمایتی انجام دهند ولی هیچ اتفاقی نیفتاده است و اگر خیرین نبودند سالنمان آماده نمی شد زیرا ریالی از متولیان فرهنگی شهر حمایت دریافت نکردیم.
کریمی اضافه کرد: تمام تلاش ما معرفی تئاتر بعنوان یک ابزار فرهنگی مهم به مردم و تغییر نگاه آن هاست در این راستا رایزنی با رییس انجمن هنرهای نمایشی استان، برای برگزاری همایش تئاتر در این شهر اعلام آمادگی کرده ایم تا حضور هنرمندان تئاتر و جنب و جوش نمایشی باعث ایجاد حساسیت مردم و شناخت بیشتر از این هنر شود.
وی گفت: البته جا دارد از رییس سابق انجمن هنرهای نمایشی علی گلستانی و رییس فعلی حمیدرضا صالحی تقدیر کنم که توجه ویژه ای به تئاتر شهرستان دارند.
کریمی ادامه داد: متاسفانه نگاه به سمتی است که تئاتر شهرستان از سوی اهالی تئاتر مرکز استان جدی گرفته نمیشود در حالیکه استعدادهای بسیار و فرصت کم برای ارائه است.
وی گفت: متاسفانه برای جشنواره استانی کوتاه صحنه امسال هیچ نمایشی از شهرستان ها وجود ندارد و این یک ضعف برای جشنواره استانی است و همچنین یک فرصت طلایی برای معرفی تئاتر شهرستان که از ان ها گرفته شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.