خانه » پیشنهاد سردبیر » تعویق اجباری/ داستان تکراری لغو کنسرت های موسیقی در اراک

تعویق اجباری/ داستان تکراری لغو کنسرت های موسیقی در اراک

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶  شماره ۷۶۳

***

وقایع استان

علی امیدی

***

ماجرای لغو کنسرت ها یک بار دیگر در اراک تکرار شد. سال گذشته بود که کنسرت های موسیقی شهر توسط مدیرکل وقت ارشاد لغو شدند و تا تابستان امسال خبری از برگزاری هیچ کنسرتی در استان نبود. از سرگیری برگزاری کنسرت های موسیقی از تابستان امسال با استقبال نسبتا خوب مردم همراه بود اما پس از وقوع حوادث اخیر در اراک دوباره خبر لغو کنسرت ها در صدر خبرهای حوزه موسیقی قرار گرفت. دهم دی ماه در حالی که قرار بود کنسرت پرواز همای برای اولین بار در اراک برگزار شود به یکباره اعلام شد که این کنسرت لغو شده است. مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان مرکزی در آن زمان اعلام کرد کنسرت پرواز همای در این تاریخ برگزار نخواهد شد. محسن شریفی درباره علت لغو کنسرت پرواز همای در اراک در آن تاریخ عنوان نمود: این کنسرت که قرار بود در مجتمع ستارگان اراک برگزار شود، به دلیل نقص فنی در سالن برگزاری کنسرت به زمان دیگری موکول شد.
بعدتر اعلام گردید که کنسرت پرواز همای در تاریخ بیستم دی ماه برگزار می شود. اما عصر روز دوشنبه خبر رسید که بار دیگر کنسرت همای و البته مازیار فلاحی که قرار بود روز بعد از کنسرت پرواز همای برگزار گردد نیز لغو شده است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی این بار با رد هر گونه لغو کنسرت در شهرستان اراک گفت: این کنسرت‌ها در زمان دیگری اجرا خواهند شد. محسن شریفی در واکنش به خبری که روزنامه وقایع استان درباره لغو کنسرت های اراک تا اطلاع ثانوی منتشر کرده بود، اظهار کرد: کنسرت‌های پرواز همای و مازیار فلاحی که قرار بود در مجتمع ستارگان اراک اجرا شود لغو نشده بلکه تغییر زمان داده و اجرای آنها به زمان دیگری موکول شده است.
در این میان روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی این بار نیز اعلام کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در مجتمع ستارگان به دلیل بروز نقص فنی به زمان دیگری تغییر یافته است، همچنین اعلام شد که بلیط‌های فروخته شده برای استفاده در برنامه‌های بعدی این کنسرت‌ها قابل استفاده است و کسانی که تمایل به دریافت هزینه بلیط این کنسرت دارند می بایست برای دریافت هزینه خود به مراکز تهیه بلیط مراجعه کنند.
امــا مهدیار مطیعی زاده از تهیه کنندگـان و دست اندرکاران برگزاری کنسرت موسیقی در اراک در گفتگو با ما درباره لغو کنسرت ها گفت: همان طور که ما شرایط شهر و کشور را درک می کنیم انتظار داریم دوستان تصمیم ساز هم درک متقابل داشته باشند، آیا دوستان می دانند با لغو کنسرت ها چه به روز تهیه کننده می آورند؟ اطلاع دارم بابت کنسل شدن کنسرت همای ۳۰۰ نفر بلیط خود را پس دادند و این یعنی ایجاد بی اعتمادی بین مردم و تحمیل هزینه اقامت و خوراک و تبلیغات و….که تهیه کننده آن آقای باقری باید آن را پرداخت کند. الان واقعا چه کسی جواب ما را می دهد؟ در شهرهای دیگر کنسرت برگزار می شود ولی اراک با آنکه روزهای آرامی را سپری می کند متاسفانه کنسرت کنسل می شود . وی افزود: کنسرت مازیار فلاحی سال پیش باید برگزار می شد که با دستور مدیر کل وقت کنسرت های اراک کلا برای مدتی لغو گردید و تا روز هجدهم دی برگزاری این کنسرت به تاخیر افتاده بود، یعنی کنسرت مازیار فلاحی نیز برای دومین بار هست که لغو می شود و هم اکنون مــا برای بار دوم چگونه بـاید با مدیر برنامه های جناب فلاحی مذاکره کنیم و انتظار همکاری داشته باشیم؟ چرا فقط در اراک این اتفاقات رخ می دهد !
مطیعی زاده در پایان گفت: قابل ذکر هست اینجانبان با همکاری موسسه طلوع نغمه های هم آوا به مدیریت جناب صیاد بالاترین همکاری را در امور فرهنگی داشته ایم و اکثر کنسرت های سنتی و فرهنگ ساز که منافع مالی به همراه نداشته و عمدتا زیان ده هم بوده با افتخار انجام داده ایم .
بنظر می آید که برخلاف سخنان مدیرکل ارشاد استان که لغو کنسرت ها را تعویق می خواند، اهالی موسیقی چنین تصوری ندارند و آن را نوعی تعویق اجباری دانسته که خسارات مادی را بر دوش دست اندرکاران اجرای کنسرت ها بر جای می گذارد حالا علتش هر چــه باشد، به دلیل حوادث اخیــر یا نقص های فنی تمام ناشدنی سالن ستارگان!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.