خانه » جدیدترین » هاشمی دیگر تکرار نخواهد شد

هاشمی دیگر تکرار نخواهد شد

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶  شماره ۷۶۳

بابک کاظمی

برتـولت بـرشت نمـایشنامه نویس و شاعر آلمانی می گوید «مردانی وجود دارند که یک روز مبارزه می کنند و مردان خوبی هستند. مردان دیگری وجودداردکه یک سال مبارزه می کنند و بهترهستند. افرادی هم برای سال های بسیاری به مبارزه می پردازند که این ها خیلی خوب هستند اما مردانی وجود دارند که تمام عمر و زندگی خود را صرف مبارزه می کنند که حضور این افراد حیاتی و ضروری است.» آیت الله هاشمی هم یکی از این مردان بزرگ بود که حضورش ضروری و حیاتی برای کشورمان بود ولی متاسفانه ایران عزیز این نعمت بزرگ را زود از دست داد. هاشمی کسی بودکه تمام عمر و زندگی اش راصرف مبارزه کرد. آن هم مبارزه ای که در آن مصلحت جامعه و شهروندانش هدف بود و بس. آیت الله هاشمی درسن ۱۴سالگی با تحصیل در مرکز مطالعات الهیات قم با موضوعات علمی و مذهبی آشنا شد و اولین حلقه ارتباطش با امام(ره) نیز در همان زمان شروع شد ارتباطی که منجر به رابطه مرید و مرادی شد و تا لحظه ارتحال امام فقید(ره) این ارتباط صمیمی بین آیت الله هاشمی و خمینی کبیر(ره) وجود داشت.
سردار سازندگی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و پس ازپایان جنگ هشت ساله نقش بسیار پر رنگی در عمران و آبادانی و توسعه کشور داشت. آیت الله هاشمی سمبل صبـر و استقـامت بود. آیت الله هاشمی امیرکبیر ایران بود. مردی که صبر را خسته خودش کرده بود. هاشمی همواره همراه مردم بود هرچند بعد از حوادث ۸۸ مورد بی مهری عده ای تازه به دوران رسیده واقع گردید. همان افرادی که با افکار انحرافی خودشان بزرگترین ضربه را به نظام و انقلاب زدند.
هرچند آیت اله هاشمی با بصیرت والایشان آینده این افراد را تبیین نموده بود و پیش بینی کرده بودکه این افراد در آینده ای نزدیک اپوزوسیون انقلاب خواهند بود و دیدیم که شدند و با حرکات مضحکانه خودشان فرقه زنبیلیه را به وجود آوردند. به هرحال آیت الله هاشمی بی موقع ترکمان کرد و به مریدش آیت الله خمینی (ره) پیوست ولی مردم ایران هیچ وقت افکار و نهضت آیت الله را فراموش نخواهند کرد و قطعا مسئولین و دولتمردان نیز برای اینکه توسعه درکشورحاکم‌ شود باید رهروی نهضت آیت الله باشند. تشییع میلیونی پیکر آیت الله نشان از عشق و علاقه قلبی مردم به وی بود و مطمئنا همین مردم که با پای دل آمده بودند ادامه دهنده نهضت آیت الله خواهند بود، هرچند دیگر بعید می دانم مرد بزرگی مانند هاشمی بار دیگرتکرار شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.