خانه » جدیدترین » تساوی دیگری در کارنامه نماینده فوتبال استان این بار مقابل صدرنشین لیگ؛/آلومینیوم ترمز پیکان را کشید

تساوی دیگری در کارنامه نماینده فوتبال استان این بار مقابل صدرنشین لیگ؛/آلومینیوم ترمز پیکان را کشید

شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵    شماره ۳۳۲

گروه ورزش- امین نجما

نماینده فوتبال استان مرکزی در رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال باشگاههای کشور، در آخرین لحظات از کسب پیروزی ارزشمند مقابل صدرنشین بلامنازع این مسابقات بازماند.
به گزارش وقایع استان، تیم فوتبال آلومینیوم اراک که در تعطیلات نوروز یکی دیگر از دیدارهای خودش در رقابتهای لیگ یک را مقابل خونه به خونه بابل برگزار کرد و مقابل این تیم به تساوی رسید، در هفته سی و دوم این بازیها نیز از ساعت ۱۶:۳۰ روز دوشنبه هفته گذشته در اراک میزبان پیکان تهران بود که در پایان این دیدار نیز نتیجه تساوی برای آلومینیومی ها به ثبت رسید.
مصطفی میرزایی، اکبر بختیاری، ابوالفضل قربانی، وحید نعمتی، رسول سروش نیا، رضا کاردوست، ابوالفضل کمانی، مرتضی محفوظی، جواد مولایی، حمیدرضا سلیمانی و روح اله عرب ترکیب نماینده استان در این مسابقه را تشکیل می دادند که در ادامه محمد آشتیانی، عباس یحیی بیگی و بابک مرادی نیز به جای مرتضی محفوظی، رضا کاردوست و روح اله عرب وارد میدان مسابقه شدند.کار هدایت نماینده استان را مانند هفته های اخیر داود مهابادی بر عهده داشت. اما در طرف مقابل پیکان تهران که هفته هاست در رده نخست جدول رده بندی مسابقات لیگ یک جا خوش کرده است، با ترکیب پیام نیازمند، سیاوش یزدانی مقدم، رامتین سلیمان زاده، سیامک نعمتی، آرمان قاسمی، محمد صادق بارانی، امیرحسین امیری، فراز امامعلی، حسین مالکی، جواد ضیغمی و مرتضی آقاخان وارد مسابقه شد و عباس محمدرضایی، میلاد سلیمان فلاح و شهریار مغانلو نیز تعویضی های این تیم بودند که به ترتیب جایگزین مرتضی آقا خان، فراز امامعلی و حسین مالکی در زمین شدند کار هدایت پیکان را نیز علیرضا مرزبان، برعهده داشت.مردی که اگرچه زاده لرستان است اما سالها در اراک زندگی کرده است و در فوتبال استان نیز به عنوان بازیکن سالهای درخشانی داشته است.
مسابقه دو تیم در میان تشویق علیرضا مرزبان از سوی همشهریانش در اراک آغاز شد و تیم میزبان از همان ابتــدای کــار نبض بازی را در دست گرفت و موقعیت های گلزنی نسبتا مناسبی نیز بر روی دروازه صدرنشین رقابتهای لیگ یک خلق کرد تا اینکه در دقیقه ۲۱ بازی و روی ارسال رضا سلیمانی از جناح چپ، روح اله عرب با ضربه ای آکروباتیک دروازه حریف نامدار آلومینیوم را باز کرد و تیمش را از حریف پیش انداخت. در ادامه نیمه نخست پیکانی ها پیش کشیدند اما در خلق موقعیت گل چندان موفق نبودند و در طرف مقابل آلومینیومی ها با بهره گیری از دفاع باز شده پیکان،ضدحملات خطرناکی روی دروازه حریف ترتیب می دادند که البته این موقعیت ها نیز با بی دقتی مهاجمان آلومینیوم از دست رفتند تا نیمه نخست با همان نتیجه یک بر صفر خاتمه یابد.
در نیمه دوم پیکانی ها تغییر تاکتیک دادند و با به بازی فرستادن محمدرضایی و سلیمان فلاح دو بازیکن نامدار خود، درصدد جبران برآمدند.آنها در این نیمه بسیار بیش از نیمه نخست به سانتر از نقاط مختلف زمین روی دروازه آلومینیوم تمایل نشان می دادند و البته در این نیمه در حفظ توپ نیز موفق تر بودند.اضافه شدن شهریار مغانلو، بازیکن بلندقامت این تیم به ترکیب در ادامه نیز به خوبی بیانگر روی آوردن پیکان به بازی هوایی در این نیمه بود.اما کماکان دفاع آلومینیوم در این نیمه هم اجازه خلق موقعیت به شاگردان علیرضا مرزبان نمی داد و داود مهابادی نیز با اضافه کردن محمد آشتیانی، مدافع خود به جای مرتضی محفوظی که در این مسابقه به عنوان هافبک به بازی گرفته شده بود در اواسط نیمه دوم، توان دفاعی تیمش برای مقابله با فشار پیکان را افزایش داد و علاوه بر آن در چندین صحنه نیز اراکیها ضدحملاتی روی دروازه پیکان داشتند. در این میان توپهای بازیکنان پیکان یکی پس از دیگری به بیرون می رفت تا اینکه در دقایق پایانی آنها توانستند دو موقعیت خطرناک گلزنی روی دروازه آلومینیوم خلق کنند.
در دقیقه ۸۹ کار تکنیکی سیامک نعمتی یار پیکان در محوطه جریمه آلومینیوم و دریبل زنی وی، موقعیت مناسب ضربه زنی به سمت دروازه مصطفی میرزایی را برای او فراهم کرد و به دنبال آن ضربه وی با دفع ناقص میرزایی مواجه شد؛ در ادامه آرمان قاسمی نتوانست از توپ ریباند استفاده کند و توپ را با اختلاف زیاد به بیرون فرستاد. اما موج بعدی حمله پیکان با بازی مستقیم این تیم از دفاع شکل گرفت که توپ چسبیده به محوطه جریمه و در حالتی که مهاجم این تیم تعادل لازم برای حفظ توپ را نداشت به وی رسید که نقش بر زمین شدن او، یداله جهانبازی داور مسابقه را برآن داشت که در نود و دومین دقیقه مسابقه به سود پیکان ضربه آزاد اعلام کند.صحنه ای مشکوک که در ادامه با اعتراض شدید نیمکت آلومینیوم همراه بود.عباس محمدرضایی سرانجام در این صحنه با ضربه ای فنی توپ را وارد دروازه آلومینیوم کرد تا صدرنشین لیگ با تصمیم بحث برانگیز داور مسابقه، از شکست در اراک بگریزد.
بدین ترتیب و در پایان هفته سی و دوم پیکانی ها ۶۱ امتیازی شدند تا به لطف توقف تمامی مدعیان همچنان فاصله شان با تیم های بعدی را در صدر جدول حفظ نمایند و آلومینیوم اراک نیز ۴۲ امتیازی شد تا کماکان در رده دهم جدول قرار داشته باشد.ضمن اینکه آلومینیومی ها با کسب این تساوی، ضمن تصاحب لقب پرتساوی ترین تیم لیگ تا به اینجا، در آستانه شکستن رکورد تساوی در یک فصل در فوتبال ایران قرار گرفتند.
در پایان این مسابقه سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک در جمع خبرنگاران از تلاش بازیکنانش ابراز رضایت کرد.
به گزارش وقایع استان، داود مهابادی در مصاحبه مطبوعاتی پس از پایان دیدار آلومینیوم اراک و پیکان تهران گفت: موقعیت های بسیاری در نیمه اول بر روی دروازه پیکان خلق کردیم اما تنها یک بار توانستیم به گل برسیم و سپس در نیمه دوم با تغییر تاکتیک صورت گرفته از ناحیه حریف و روی آوردن این تیم به بازی هوایی ما نیز در بازی خود تغییراتی در جهت مقابله با رقیب ایجاد کردیم و ملاحظه کردید که سرانجام تیم حریف با استفاده از نبوغ فردی بازیکنش دروازه ما را باز کرد.
وی خاطرنشان کرد: بازیکنانم در این بازی هوشیار بودند و به حریف در طول نود دقیقه موقعیت گلی ندادند و تنها مقابل خلاقیت فردی بازیکن حریف در زدن ضربه ایستگاهی تسلیم شدند که همین امر سبب شده است از عملکرد آنان رضایت داشته باشیم.
سرمربی آلومینیوم با اشاره به اشتباه داور در صحنه گل پیکان گفت: داور متاسفانه در صحنه گل پیکان به اشتباه ضربه ایستگاهی به این تیم داد و در یک صحنه نیز پشت محوطه پیکان میتوانست بازیکن حریف را اخراج کند اما چنین نشد.
مهابادی در پایان از هواداران آلومینیوم تشکر کرد و خاطرنشان ساخت: تماشاگران امروز خیلی خوب تیم ما را تشویق کردند اما متاسفانه علی رغم شایستگی نتوانستیم در این مسابقه پیروز شویم و مزد زحمات هواداران را بدهیم.
گفتنی است آلومینیوم اراک در ادامه رقابتهای لیگ یک می بایست دوشنبه آینده در همدان به مصاف پاس برود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.