خانه » پیشنهاد سردبیر » تحلیلی بر آخرین وضعیت آلومینیوم اراک در جام آزادگان/تغییر؛ با تاخیر

تحلیلی بر آخرین وضعیت آلومینیوم اراک در جام آزادگان/تغییر؛ با تاخیر

پنجشنبه ۲۹ مهر ۹۵ شماره ۴۴۳

وقایع استان
یاسر هویدی

دیدار تیم های آلومینیوم و اکسین البرز از هفته دهم رقابتهای جام آزادگان در حالی اوایل هفته جاری به میزبانی اراک برگزار شد که از جهات زیادی برای هر دو تیم حایز اهمیت بود آلومینیوم پس از چند هفته ناکامی می خواست از وضعیت کنونی رهایی پیدا کند و اکسین نیز با توجه به تساوی هفته قبل تلاش می کرد به جمع مدعیان بازگردد.
اکسین تیم متمول استان البرز با هدایت فیروز کریمی چهره کارکشته و کار بلد فوتبال ایران و با به خدمت گرفتن چهره های شاخصی چون سید امین موسوی و اسماعیل فرهادی که سالها سابقه بازی در لیگ برتر را دارند از همان ابتدای مسابقات چهره یک مدعی را نشان داد.
اما در سوی دیگر شرایط برای آلومینیوم بسیار بغرنج تر شده بود کادر فنی آلومینیوم با اولتیماتوم هیئت مدیره این باشگاه برای این بازی مواجه شده بود خبری که بیشتر در کانال های تلگرامی استان دست به دست گردید و در پایان بازی هم یکی از اعضای ارشد این هیئت مدیره تلویحا به برگزاری جلسه و اتمام حجت با کادر فنی اشاره کرده بود. آلومینیوم در چندبـــازی اخیر، علیرغم ارائه فوتبالی خوب از دست یابی به امتیازات کامل محروم مانده بود خصوصا دیدار مقابل خونه به خونه بابل و سپیدرود رشت؛ ولی بازی ضعیف این تیم در مقابل فولاد یزد جای هیچگونه دفاعی باقی نگذاشته بود.
به هر روی شرایط سختی خصوصا برای کادر فنی آلومینیوم در این دیدار ایجاد شده بود؛ ولی با آغاز مسابقه ارائه بازی باکیفیت و هدفمند آلومینیوم اکسین را با تمامی ستاره ها و بازیکن های نامی اش زمینگیر کرده بود. ارائه فوتبالی با برنامه و هدفمند از سوی آلومینیوم نوید پیروزی و اتمام تیره روزی های این تیم در مسابقات را می داد.
سراسر نیمه اول اکسین البرز در چنگال تیم آلومینیوم اسیر بود و فرصت عرض اندام پیدا نکرد و صد حیف که سه موقعیت صددرصدی آلومینیوم برای دستیابی به گل برتری در این نیمه از دست رفت؛ ولی آنچه نمود داشت عزم جزم آلومینیوم برای برتری در این دیدار بود هرچند که نیمه اول بدون گل به اتمام رسید. با شروع نیمه دوم حملات آلومینیوم ادامه پیدا کرد و بالاخره در دقیقه ۶۵ توسط میلاد احمدی گل پیروزی آلومینیوم به ثمر نشست و این تیم مزد برتری محسوس خود را دریافت کرد.
در ادامه کار اکسین البرز کمی از لاک دفاعی خود خارج شد و توانست در چند صحنه خطراتی را روی دروازه نماینده اراک ایجاد کند که با واکنش خط دفاعی خصوصا دروازبان این تیم راه به جایی نبرد. در این میان ذکر این نکته ضروری است که دروازه بان جوان آلومینیوم اراک نوید یک گلر شش دانگ را در آینده نزدیک می دهد و البته در این بازی بسیار مسلط و سرپنجه نشان داد. با حضور این دروازه بان دومین کلین شیت پیاپی نیز بدست آمد.
تعویض ها و جابجایی های تاکتیکی فیروز کریمی در ادامه کار ثمر بخش نبود و این تیم متمول و قدرتمند مسابقات در اراک چاره ای جز شکست نداشت و با دست خالی به دیار البرز بازگشت.
آنچه در این بازی به وضوح نمایان بود اینکه تیم آلومینیوم از پتانسیل خوبی برای رویارویی با دیگر تیم های بالای جدول برخوردار است ارائه این بازی با کیفیت مقابل یکی از بهترین تیم های لیگ آزادگان تا اینجای کار نشان داد می توان انتظار بمراتب بالاتری از این تیم در ادامه مسابقات داشت حال سوال این است چه می شود که در بعضی بازی ها مانند دیدار مقابل فولاد یزد آنگونه از ارائه ساده ترین فوتبال هم عاجز می ماند؟
با کسب این سه امتیاز وضعیت نماینده استان در مسابقات لیگ آزادگان در جدول نیز سر و سامانی پیدا کرد و این تیم با ۱۵ امتیاز به رده هشتم جدول رسید البته ناگفته نماند در نیمه بالایی جدول به علت رقابت نزدیک تیم های بالانشین اختلاف امتیاز آنچنانی وجود ندارد و امتیاز آلومینیوم با تیم صدر جدول فقط ۶ امتیاز است.
اما در ادامه این مطلب به این موضوع می پردازیم که آیا تغییر کادر فنی در شرایط کنونی به صلاح تیم است؟
هیئت مدیره باشگاه به این نتیجه رسیده بود که زنگ خطر را برای کادر فنی به صدا در آورد آیا اگر این تیم در بازی فوق نتیجه نمی گرفت و تغییر در کادر فنی اتفاق می افتاد گزینه مناسبی برای هدایت باشگاه در این شرایط در دسترس است؟ حتما مسئولان و تصمیم گیرندگان فکر آنجای کار هم کرده بودند؛ ولی به نظر نگارنده تغییر در شرایط کنونی نتیجه بخش نخواهد بود چون داود مهابادی چندین ماه است در کنار بازیکنان حضور داشته و شرایط کار در این تیم و در محیط فوتبالی خاص اراک را شناخته است به قول معروف چم و خم بازیکنان را بدست آورده، حال تصور کنید یک مربی دیگر که قطعا هم غیر بومی خواهد بود سکان رهبری تیم را بدست گرفته و با تفکرجدیدش سعی در ترمیم شرایط موجود دارد، آیا عملی است؟ به نظر نگارنده حالا که کمی شرایط تیم بهتر شده و با بدست آوردن پیروزی ارزشمند مقابل اکسین هیئت مدیره بازهم خواستار ترمیم و تقویت بیشتر وضعیت فنی تیم از سوی کادر فنی باشد؛ ولی حمایت را نیز چاشنی کار کند، هرچند تا اینجای کار نیز حمایت این هیئت مدیره بر همگان مشهود بوده است. آنچه مسلم است مهابادی امتحان خود را در لیگ یک پس داده و به قول فوتبالی ها در لیگِ یک باز بودن او شکی نیست پس با ذکر نقاط ضعف حامی تیم آلومینیوم باشیم تا این تیم به روزهای خوب نزدیک شود. فصل گذشته کمتر کسی تصور می کرد ماشین سازی و نفت آبادان در پایان مسابقات به لیگ برتر صعود کنند دو تیمی که در دور رفت مسابقات در خانه خود مقابل آلومینیوم زمین گیر شده بودند، این نشان از جابجایی زیاد امتیازات در طول فصل مسابقات لیگ آزادگان است تا به اینجای کار امتیازات حساسی از کف رفته است؛ ولی هرگز برای صعود حتی با این تیم کنونی دیر نشده است. تقویت تیم در دو یا سه پست در نیم فصل قطعا می تواند در ادامه کار تاثیر مثبتی بگذارد فقط بایستی تیم به این خودباوری برسد که می تواند در میان تیم های بالانشین جدول باشد و همانند اکسین یقه دیگر بزرگان مسابقات را بگیرد و مهم تر از همه اینکه تیم های بالای جدول نیز کیفیتی در همین سطح دارند. امیدواریم روزهای خوب فوتبال اراک فرا رسیده و شاهد حضور قدرتمند تر آلومینیوم در ادامه مسابقات باشیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.