خانه » جدیدترین » تا پای جان برای صعود می جنگیم

تا پای جان برای صعود می جنگیم

یکشنبه ۴ اسفند ۹۸ شماره ۱۲۳۷

گفتگو با حسین جعفری ستاره سال های نه چندان دور فوتبال اراک و سرمربی فعلی تیم امید آلومینیوم

تا پای جان برای صعود می جنگیم

یاسر هویدی

در روزهایی که تیم بزرگسالان آلومینیوم با ارائه بازی های خوب و پیروزی های خارج از خانه به یک امتیازی منطقه صعود رسیده است و تمامی حواس ها به نتایج این تیم است، تیم فوتبال امید آلومینیوم دست به کار بزرگی زد و به مرحله نهایی مسابقات انتخابی لیگ برتر صعود کرد. امیدهای آلومینیوم که دور اول را با ارائه بازی های خوب در میان ۹ تیم دیگر جواز حضور در مرحله دوم رقابت ها را کسب کرده بودند در این مرحله نیز در نبرد با تیم های قدرتمندی چون نود ارومیه، ملوان انزلی، فجر سپاسی شیراز و ماشین سازی تبریز توانست در نهایت به عنوان تیم دو به مرحله نهایی مسابقات راه پیدا کند. در خصوص این موفقیت بزرگ گفتگویی داشته ایم با حسین جعفری ستاره سال های نه چندان دور فوتبال اراک و سرمربی فعلی تیم امید آلومینیوم، با ما همراه باشید.

در خصوص این موفقیت بزرگ و اینکه مراحل اولیه تشکیل این تیم چگونه سپری شد، برای ما بگویید.
سلام و عرض ادب دارم خدمت همه خوانندگان روزنامه وقایع استان خوشبختانه توانستیم به لطف خدای بزرگ و همت بازیکنانم و همراهی بی دریغ همکارانم در کادر فنی به مرحله سوم رقابت های ورودی به لیگ برتر امیدهای کشور راه پیدا کنیم ، کاری که کمتر کسی تصور می کرد از سوی تیم ما صورت پذیرد.در ابتدای زمان تشکیل تیم و وقتی که برای عقد قرارداد و قبول مسئولیت فنی این تیم به باشگاه مراجعه کردم مسئولان باشگاه به من گفتند که فقط هدف ما حفظ سهمیه آلومینیوم در مسابقات لیگ دسته اول امیدهای کشور است و انتظاردیگری از شما نداریم، نمی دانم ورزش دوستان استان تا چه اندازه اطلاع دارند که تیم امید بدون هیچ ردیف بودجه ای از سوی باشگاه کار را آغاز کرد و همین موضوع باعث شد سختی های زیادی را متحمل شویم. پس از شنیدن دیدگاه مدیریت باشگاه و با ایمان و اعتقادی که به همکارانم در کادر فنی داشتم و همچنین باوری که به توانمندی خودم و اعتقاد راسخی که به پتانسیل بازیکنان بومی اراک و استان داشتم با استعانت از خدای بزرگ تصمیم گرفتیم این مسیر سخت را آغاز نماییم.

تا چه حــدی از بازیکنان بومی استفاده نموده اید؟
در زمان تست گیری که ۴۰ روز به طول انجامید حدود ۱۶۰ نفر بازیکن اراکی و بومی استان را در تمرینات تست کردیم در حال حاضر بازیکنانی درتیم من بازی می کنند که هشت یا هفت نفر آنها حدود ۲ سال در هیچ تیمی بازی نکرده بودند. فعالیت در رده امیدها بگونه ای است که اگر بازیکن در ابتدای فصل انتخاب نشود لاجرم باید یک فصل بیرون بماند. در زمان بستن تیم به ما اعلام کردند نمی توانیم زیاد بازیکن غیر بومی بگیریم و نهایتا سه یا چهار بازیکن غیر بومی می توانیم بگیریم در حالیکه در یکسری از پست ها واقعا با کمبود مواجه بودیم ولی با اعتقاد و اعتمادی که به بازیکنان اراک داشتم تصمیم گرفتم تا کمبود ها را تا حد امکان با استفاده از نیروهای بومی برطرف نماییم. معتقدم فوتبال اراک متعلق به اراکی ها است، این دیدگاه من است که با جرات می گویم فوتبال اراک باید توسط اراکی ها به زمین برود. این که می گویند فوتبال حرفه ای شده و بومی و غیر بومی فرقی نمی کند را اصلا قبول ندارم. فوتبال اراک آنقدر بزرگ نشده است که غیربومی و بومی را کنار هم قرار دهیم . فوتبال اراک را اگر به بازیکنان بومی نسپاریم تمام ریشه های این فوتبال خشکیده می شود.

از سختی های مسیر موفقیت تان بگویید.
در مرحله اول مشکلات و سختی های زیادی را متحمل شدیم و تیمی که می توانست به راحتی بعنوان تیم اول راهی دور دوم بازی ها شود بخاطر یکسری از مشکلات که به آنها نمی پردازم در عین ناباوری بعنوان تیم سوم راهی بازی های مرحله بعد شدیم که بخاطر همین رده بندی در کنار بزرگترین تیم های امید در این مرحله قرار گرفتیم و بنوعی گروه مرگ را تشکیل دادیم . با ایمان و اعتقادی کــه بـــه بچه هایم داشتم هم قسم شدیم که دور دوم را با بهترین نتایج پشت سر بگذاریم. باید عنوان کنم به دلیل مشکلات عدیده ای که داشتیم در ابتدای این رقابت ها بازیکنان غیر بومی ما تیم را ترک کردند و فقط دو نفر از غیر بومی ها در کنار ما ماندند ولی این باعث نشد که ذره ای از هدف بزرگی که در سر داشتیم پا پس بکشیم. در مرحله دوم در شرایط کثیفی توانستیم جواز صعود را بدست بیاوریم، صحبت از همه چیز بود از رشوه تا تبانی جالب است بدانید تیمی که بعنوان تیم اول راهی مرحله بعدی شد و تا بازی ماقبل آخر دروازه خود را بسته نگاه داشته بود در بازی آخر ۷ بار دروازه اش باز شد و اگر یک گل دیگر می خورد ما حذف می شدیم، اینها را بیان می کنم که مخاطبین شما و اهالی فوتبال بدانند که این بچه ها چه کار بزرگی را صورت دادند.

کیفیت کار بازیکنان بومی چگونه است؟
ما برای اولین بار از گلر اراکی استفاده کردیم کسی که اولین بازی ها را در دوران فوتبالش ارائه می دهد. دروازبان دوم تیم را از رده جوانان انتخاب کردیم و حدود ۵ بازیکن از رده جوانان در تیم ما ثابت بــازی می کنند، بازیکنان اراکی که باید باشید و بازی ها را ببینید واز کیفیت آنها لذت ببرید. برای من اهمیت دارد که بازیکنان اراک بازی کنند، میدان ببینند، آبدیده شوند و خوشبختانه بازیکن ها با همت و تلاش و کمک خداوند به آنچه لیاقتش را داشتند رسیدند.

برای ما جالب است که اینقدر به کادر فنی خود اعتقاد دارید.
جا دارد صمیمانه ترین سپاس ها را تقدیم همکارانم درکادر فنی نمایم که دوشادوش من این تیم را به این مرحله رساندند آقای علی رشیدی بعنوان سرپرست تیم امور مدیریتی این تیم را قبول زحمت نموده آقای مهدی کی احمدی از بازیکنان خوب و با سابقه فوتبال اراک، آقای محمد راویشی ازمربیان خوب و بازیکنان قدیمی اراک، آقای ایمان ارژنگان مربی جوان و آینده دار و آقای وحید ذولفی مربی دروازه بان های تیم .

مرحله بعد بازی ها به چه صــورت بــرگزار می گردد؟ و آیا تیم آلومینیوم این مرحله را هم پشت سر می گذارد؟
۶ تیم از بهترین تیم های ایران به این مرحله وارد شدند که در دو گروه سه تیمی در کنار هم رقــابت می کنند که تیم های اول و دوم هر گروه به نیمه نهایی صعود و دو تیم برنده بازی های نیمه نهایی به لیگ برتر صعود می کنند. ما تمام تلاش خود را می کنیم به شرافت فوتبالی ام قول می دهم تا پای جان برای صعود خواهیم جنگید ولی اگر خدای ناکرده در صعود ناکام ماندیم بدانید بچه های من تمام تلاش خود را کردند و از جان مایه گذاشتند. در این مرحله ۶ تیم از بین ۳۲ یا ۳۳ تیم در کل کشور این ۶ تیم به مرحله آخر صعود کردند که یک تیم از بین این ۶ تیم بعنوان میزبان انتخاب می شود. اکثر تیم ها بدنبال کسب میزبانی هستند و من مطلع نیستم که باشگاه آلومینیوم تمایلی به میزبانی دارد یا خیر ولی خوب این امتیاز بزرگی است که یک تیم در مقابل چشم تماشاگران و هواداران خود به میدان برود.

در پایان چه انتظاری از مسئولان و مردم اراک دارید؟
انتظار زیادی ندارم، بازیکنان بومی اراک انتظار دارند بیشتر و بیشتر دیده شوند همین بازیکن ها هستند که اساس فوتبال اراک را تشکیل می دهند، اگر بـه بازیکن های بومی میدان ندهیم این بازیکن ها سرخورده می شوند و لاجرم فوتبال راکنار می گذارند. بازیکنی دارم که از آکادمی آلومینیوم رده به رده بالا آمده و در تیم امید بازی می کند، حیف است این بازیکن تا به رده بزرگسالان می رسد فدای بازیکن های غیربومی شود. از مردم اراک می خواهم از تیم امید هم به همان اندازه تیم بزرگسالان حمایت کنند. ایــن بچه ها آینده فوتبال اراک هستند. دل پری دارم و خیلی حرف ها برای گفتن دارم ولی الان وقت صحبت نیست چون نمی خواهم تمرکز بچه ها و همکارانم به هم بریزد. به امید خدا در پایان بازی ها در نشستی دیگر گفتنی ها را خواهم گفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.