خانه » پیشنهاد سردبیر » به بهانه سخنان نماینده ولی فقیه در استان درباره توبه نامه مرتضوی/ کارهای غلط آن فرد!

به بهانه سخنان نماینده ولی فقیه در استان درباره توبه نامه مرتضوی/ کارهای غلط آن فرد!

یکشنبه ۴ مهر ۹۵ شماره ۴۲۴
وقایع استان-عباس لعل بار
سخنان جنجال برانگیز آیت ا… دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان در خصوص حوادث سال ۸۸ و بازداشتگاه کهریزک در جمع روحانیون شهرستان خمینی شهر استان اصفهان همچنان سوژه داغ محافل سیاسی است.
دری نجف آبادی با بیان این سخنان مانند بسیاری از منتقدان سعید مرتضوی توبه نامه او را بی اثر دانسته و او را مسئول حوادث کهریزک می داند.
سعید مرتضوی، با توقیف بیش از ۱۲۰ روزنامه و نشریه و حکم بازداشت تعداد زیادی مدیر مسئول و خبرنگار میان رسانه شهره شد. سعید مرتضوی برای توقیف مطبوعات یک اصل داشت که ترجیع‌بند همه احکام توقیفش بود و آن هم قانون مصوب سال ۳۹ در پیشگیری از ارتکاب جرم بود؛ مثلا در نامه‌ای به وزیر ارشاد نوشت: با عنایت به عدم‌توجه مدیرمسوول روزنامه ملت‌ما به تذکرات و نصایح مسوولان نظام و عدم‌اعتنا به اقدامات پیشگیرانه دادگستری درخصوص سایر نشریات متخلف به حکم وظیفه قانونی در پیش‌گیری از اقدامات مجرمانه در جهت بحران‌سازی و ناامن‌کردن فضای مطبوعات کشور قرار توقیف موقت روزنامه ملت صادر شد.
مرتضوی در سال ۸۲ به مقام دادستانی تهران رسید و ماجرای کهریزک به همین دوره دادستانیش بر می گردد.
وی دی ماه۸۸ از سوی محمود احمدی نژاد به عنوان رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین و در اواخر سال ۹۰ به ریاست سازمان تامین اجتماعی منصوب می شود. مرتضوی در تمام سمت هایی که داشته اثری از تخلفات را به جا گذاشته است و پرونده های مربوط به این تخلفات وی همچنان باز است.
مرتضوی در سالهای اخیر همواره اقدامات خود را جهاد مقدس نامیده است و حتی در خرداد ٩٢ به خبرگزاری فارس گفته بود: «ما به عنوان دادستان به تکلیف خود عمل کرده ایم و هیچ وقت نیز از کرده خود پشیمان نیستیم و بحث های سیاسی بر نامهربانی ها ثواب جهاد مقدسی است که در آن شرکت کرده ایم. از اقدامات انجام شده پشیمان نیستم و به تکلیف عمل کرده ام. کسی را که در اغتشاش علیه نظام و حکومت اقدام می کند در هتل پنج ستاره نمی برند بلکه باید با آن طوری برخورد شود که از کرده خود پشیمان شود.»
تا اینکه مدتی پیش در دفاعیات خود در دادگاه حوادث کهریزک می گوید: «در رابطه با واقعه خونبار تیرماه ٨٨ که متعاقب فتنه بزرگ و توطئه پس از انتخابات ریاست‌جمهوری به وقوع پیوست رهبری معظم انقلاب به خاطر عمق فاجعه از آن به جنایت تعبیر فرمودند. به عنوان دادستان وقت عمیقا ابراز تاسف و اعتذار می‌نمایم و از مقام شهیدان مظلوم این حادثه جوادی‌فر، روح‌الامینی و کامرانی طلب پوزش نموده و علو درجات آنها را از خداوند بزرگ مسئلت می‌نمایم… اینجانب به عنوان دادستان وقت تهران در پیشگاه خداوند و وجدان خود از وقوع این حادثه هولناک اگرچه خداوند باریتعالی عالم است، در شکل‌گیری آن هیچ عمدی نبوده، ابراز شرمندگی می‌کنم»
سخنان اخیر امام جمعه اراک درباره برخی تخلفات مرتضوی در کهریزک نشان داد که مرتضوی با نوشتن توبه نامه نمی تواند اشتباهات گذشته اش را جبران کند.
دری نجف آبادی از روحانیون اصولگرای میانه رویی است که جز یاران آیت ا… هاشمی رفسنجانی محسوب می شود. سخنان اخیر او در اراک و البته اظهاراتش در میان روحانیون اصفهان به شدت مورد استقبال رسانه های اصلاح طلب قرار گرفت، دری نجف آبادی در انتخابات اخیر در لیست امید خبرگانی قرار گرفت که مورد تایید آیت ا… هاشمی بود و به راحتی وارد مجلس خبرگان شد.
دادستان کل کشور در سال ۸۸ با اشاره به سخنان اخیر سعید مرتضوی دادستان سابق تهران درباره حوادث کهریزک گفت: امروز بعضی افراد دخیل در قضیه کهریزک بعد از ۷ سال اعلام می کنند که ما توبه کردیم اما توبه آن ها دیگر اثری ندارد زیرا زیانهای سنگینی برای کشور داشته است .
عضو مجلس خبرگان ادامه داد: این غفلت باعث شد تمام دنیا علیه نظام ما معرکه بگیرند، علیه ما توطئه کنند و قانون تصویب نمایند.
آیت ا… قربانعلی دری نجف آبادی گفت: در سال ۸۸ در قضیه زندان کهریزک صددرصد مخالف بعضی از اعمال و رفتار مسئولان وقت بودم و در آن زمان به عنوان دادستان کل کشور دستور دادم که انتقال زندانیان صورت نگیرد و حتی آقای اژه ای و دیگران نیز مخالفت خود را در این موضوع اعلام کردند ولی آن ها خودسرانه دست به این حرکت غلط زدند، حالا بعد از ۷ سال اعلام می کنند که اشتباه کرده ایم.
آیت ا… دری نجف آبادی به ماجرای زهرا کاظمی عکاسی با تابعیت مضاعف ایرانی کانادایی هم اشاره می کند و می گوید: در زمانی که دادستان کل کشور بودم براثر غفلت بعضی از افراد یک خانم براثر حادثه ای فوت نمود و این موضوع موجب قطع رابطه دولت کانادا با ایران شد .دولت کانادا براثر همین غفلت علیه نظام ما کارشکنی زیادی کرد.
زهرا کاظمی در تیرماه ۱۳۸۲ حین عکاسی از محوطه بیرونی زندان اوین بازداشت شد و براساس گزارش ها، پس از چند روز در زندان از دنیا رفت . فرزند کاظمی برای مرگ مادرش در زندان از برخی مقام های ایرانی شکایت کرد و خواستار دریافت ۱۷ میلیون دلار غرامت شده بود. پس از این ماجرا روابط کشور با کانادا تیره شد و سرانجام کار به قطع ارتباط دو دولت شد.
آیت ا… دری نجف آبادی در ادامه بیان داشت: بعضی مواقع به خاطر اشتباه و کار غلط یک فرد ۸۰ میلیون جمعیت زیر سؤال می روند .
وی ادامه داد: یک اشتباه، آثار سوء زیادی را به همراه دارد و ممکن است از یکسو برای کشور و نظام زحمت ایجاد نماید و از دیگر سو، موجب استفاده سوء دشمنان شود.
این واکنش در کنار واکنش های دیگری که به اظهارات سعید مرتضوی در روزهای اخیر شده، بدلیل اینکه از سوی یکی از مقامات ارشد نظام که در سال ۸۸ دارای سمت بوده است اهمیت بسیار زیادی دارد، پیش تر حجت الاسلام زائری روزنامه نگار اصولگرا در سایت الف وابسته به احمد توکلی در سخنان تندی مرتضوی را لایق اعدام دانسته و گفته بود: جرم او تنها قتل قربانیان مظلوم کهریزک و معمای پیچیده زهرا کاظمی نیست و اتهام او نیز فقط اختلاس ها و دروغ ها و پرونده های مطبوعاتی و … نیست. بسیار نکته های وحشتناک هست که اگر روزی فضای لازم فراهم شود شاید بر زبان ها بیاید و به گوش ها برسد.اعتماد مخدوش مردم مخصوصا در وضعیت خطرناک و حساس فعلی تنها با حکم اعدام او قدری ترمیم خواهد شد و هرگونه سستی و تهاون نسبت به این موضوع و بی توجهی به خسارت های سهمگین و جدی که او به ارکان جمهوری اسلامی وارد کرده است منجر به تهدیدهایی خواهد شد که فروپاشی نظام کمترین آنها خواهد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.