خانه » پیشنهاد سردبیر » به بهانه ائتلاف های ورزشی کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر/قهرمان بمان

به بهانه ائتلاف های ورزشی کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر/قهرمان بمان

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۶ شماره ۵۸۸
وقایع استان
تنور تبلیغات و یارکشی های نامزدهای انتخابات شورای شهر اراک به بالاترین درجه حرارت خود رسیده است و نامزدهایی که بصورت جدی و نه برای دلایل دیگر وارد این عرصه شده اند شدیدا بدنبال تبیین برنامه های خود و جمع آوری آرا هستند.در این میان آنچه به چشم خورد تشکیل ائتلاف و ائتلاف هایی با محوریت ورزش و حضور چهره های ورزشی است. در این مقال سعی داریم به واکاوی این حضور و دست آویز قرار دادن امر ورزش برای بدست آوردن آرا شهروندان بپردازیم با سرویس ورزشی وقایع استان همراه باشید.
بسیار نیکوست و پسندیده که اهالی ورزش شهر و قهرمانان اسبق با دغدغه ورزش اراک پا به عرصه انتخابات گذاشته اند ولی در این میان چند سوال ذهن را به خود مشغول می کند. اول اینکه این دوستان چه سابقه ای در امور اجرایی و مدیریتی دارند؟ آیا به صرف حضور در میادین ورزشی و نهایتا یک پست اجرایی که در یک هیات ورزشی به خود دیده اند می توانند شهر و ورزش آن را از این وضعیت نجات دهند؟ آقایان کاندیدای ورزشی بگذارید بی پرده سخن بگوییم، بدون داشتن سوابق اجرایی قدرتمند نمی توانید قدم از قدم برای ورزش این شهر بردارید بقیه عرصه ها پیشکشتان. درست که شورای شهر بایستی مقوله ورزش را بصورت جدی پیگیری نماید ولی آیا تمام دوره چهارساله بایستی ورزش در دستور کار باشد؟ پس این همه معضل شهری در اراک را چگونه حل می کنید آیا آن عرصه ها هم ورزش است که خود را از پیکره آن می پندارید؟ آیا در آن زمینه های بی شمار نیز می توانید گره گشا باشید؟ دوستان من حتی مدیریت یک کارگاه کوچک تولیدی پنج نفره نیز سخت تر از این عرصه ای است که شما آنقدر ساده پنداشته اید. البته حواسمان به ورزشی هایی که سابقه اجرایی دارند هست و حساب آنها با افرادی که تنها سابقه ورزشی دارند جداست.
دوم اینکه آیا نیازها و کاستی های شهر را مطالعه نموده اید؟ اراک شهری است با معضلات فراوان در زمینه مدیریت شهری و گره های بازنشدنی از قدیم آیا شما بزرگوارانی که دم از ورزش می زنید دیگر کاستی ها و نواقص شهر را مورد مطالعه قرار داده اید ؟ می توانید راهکاری برای حل مشکل ترافیک اراک ارائه دهید؟ آیا برای حل معضل آلودگی ها می توانید برنامه مناسبی ارائه دهید؟ آیا برای کمبود فضای سبز این شهر چاره اندیشیده اید؟ این ها فقط نمونه هایی از بیشمار مشکل و معضل این شهر است که بایستی بوسیله شوراها حل و فصل شود می بینید دوستان ورزش به تنهایی راهکار مناسبی برای بدست آوردن اقبال مردم نیست.
سوم اینکه نیازهای اجتماعی و مطالبات فرهنگی مردم را شناخته اید؟
می دانید شهروندان برای دست آوردن محیطی شاد و امن به چه فاکتورهایی نیاز دارند؟ می دانید جوانان اراکی به چه زمینه هایی علاقه دارند و در چه زمینه هایی احساس کمبود می کنند؟ آیا پای سخن بانوان اراکی نشسته اید و آنها از مطالبتاشان برای شما گفته اند؟ می دانید سطح خواسته های اجتماعی و فرهنگی مردم این شهر کجاست که اینگونه بی مطالعه با شعار ورزش وارد عرصه شده اید؟
چهارم اینکه از وضعیت معیشت و رفاه اقتصادی مردم اطلاع دارید؟ می دانید خط فقر در این شهر کجاست ؟ می دانید خانواده های کارگران کارخانه ها و کارگاه ها با در آمدی چند صد هزار تومانی روز را به شب می رسانند؟ به مسئله پی برده اید که اراک علیرغم وجود صنایع بزرگ و کوچک از نظر وضعیت معیشتی شهر فقیری است؟ برادران بزرگوار این عرصه که داعیه ورود به آن را دارید آنچه نیست که می پندارید. پنجم اینکه با وظایف شهرداری ها و شوراها آشنا هستید؟
بعید می دانیم که مطالعه جامعی از وظایف شوراها و شهرداری ها تا کنون انجام داده باشید و بدانید چه وظیفه خطیری را می خواهید بر دوش بکشید .اطلاع از اساسنامه ها و ابلاغیات حکومتی و دستورات واصله از نهادهای زیربط در ارائه خدمات شهری و حکومتی یکی از ساده ترین اصول برای حضور در شورا هاست. مطالعه ای بلند مدت می طلبد و حضور در پست های اجرایی و آشنایی با قوانین و مقررات و خصوصا سلسله مراتب امور . و ششم اینکه ، یکی از وظایف اصلی شوراها انتخاب شهردار برای دوره های ۴ ساله می باشد عزیزان ایا تاکنون به نقد عملکرد شهرداری فقط برای آگاهی خودتان پرداخته اید؟ آیا فاکتورهای مورد نظرتان را برای انتخاب شهردار جمع آوری کرده اید؟ این یکی از سخت ترین و وجدانی ترین وظایف اعضای شوراهای شهر می باشد که می تواند تاثیر مستقیمی بر زندگی شهروندان بگذارد این زمینه چه؟ آیا با خودتان به نتیجه رسیده اید و اینکه به صرف حضور در میدان ورزشی خود را در سطحی می بینید که برای انتخاب شهردار یک کلانشهر واجد شرایط هستید؟
وقتی با خود تفکر می کنیم می بینیم چقدر امور را ساده پنداشته اید چقدر سهل است به دید شما عضو شورای یک کلانشهر بودن و تصمیم گیری در سطح اول امور شهری و بیچاره ورزش، ورزش آنجا که باید به دادش برسید نمی رسید خود شما ورزشی ها آنجا که باید صدایتان رسا باشد و حق خود را از مسئولین طلب کنید سکوت پیشه می کنید و دم نمی زنید و حالا برای میدانی بزرگ و کارزاری وسیع خود را واجد شرایط دیده اید.برای نجات ورزش این شهر هر چه تلاش کردم به صدای رسایی از اهالی ورزش برسم موفق نشدم حالا چگونه می خواهید برای یک شهر تصمیم های بزرگ بگیرید.
ورزش خسته اراک چه ساده دست آویزی شده برای رقابت و جمع کردن آرا برای شما که خود را ورزشی می پندارید.هنوز هم دیر نشده و دو روز به انتخابات مانده است بروید دوستان و با خود و خدایتان خلوت کنید و ببینید برای ورود به این میدان داشتن سابقه ورزشی کافی است؟ نام بردن از ورزش آسیب دیده اراک در شعارهایتان اقدام درستی است؟
برادران افتخار آفرین ورزشی باور کنید مردم شما را در ردای قهرمانی و پهلوانی بیشتر و بیشتر دوست دارند تا اینکه ببینند عضو شورایی هستید که قدمی برایشان بر نمی دارد. امیدوارم همه در درگاه خداوند بزرگ رو سفید باشیم و رستگار.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.