خانه » جدیدترین » برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان مرکزی/درد سرهای مرد مرده به شهر شکلاتی رسید

برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان مرکزی/درد سرهای مرد مرده به شهر شکلاتی رسید

رقابت های بیست و هفتمین جشنواره استانی تئاتر استان مرکزی با اجرای هشت نمایش آغاز شد.
پس از بازبینی ۱۵ اثر با عنوان های «بوتیک» به کارگردانی شهرام سلطانی، «بازی بازی منم بازی» به کارگردانی حسین اقبالیان، «شهر شکلاتی» به کارگردانی حمیدرضا صالحی، « آری زن ها همیشه منتظرند» به کارگردانی امیر زاوش، «زائر عشق» به کارگردانی رضا یونسفرد ، «بگذار بخوابم اگر مردم» به کارگردانی افق ایرجی از اراک، «عاشقانه ای به روایت دف زن مست» به کارگردانی محسن کمرخانی، «دیبار» به کارگردانی مهدی ملکی بیگدلی، «دو اپیزود در جهنم» به کارگردانی «مهدی ذره»، «واگویه های ذهن پریشان» به کارگردانی جواد روستایی، «دردسرهای مرد مرده» به کارگردانی حجت رحیمی از ساوه، و نمایش «عاشقانه های دو بازمانده از یک جنایت جنگی» به کارگردانی سید محمد میرحسینی و « ۲۰ روز، چند ساله» به کارگردانی مرجان کرمی از تفرش و نمایش های «آجر» به کارگردانی میثم کرمی از محلات و «رود در نیستگاه ۸۹۵ » به کارگردانی بهروز رحیمی از دلیجان توسط علیرضا گلستانی عراقی، مهدی محمدی و محمد قاسمی، هشت اثر به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.
رییس انجمن هنرهای نمایشی استان مرکزی در خصوص برگزاری جشنواره تئاتر استان گفت: سه نمایش بویتیک، شهر شکلاتی، بگذار بخوابم اگر مردم، از اراک ، دو نمایش دردرسرهای مرد مرده و دو اپیزود در جهنم از ساوه، عاشقانه های دو بازمانده از یک جنایت جنگی از تفرش، رود در نیستگاه ۸۹۵ از دلیجان، آجر از محلات از هفدهم تا نوزدهم مهرماه به رقابت خواهند پرداخت.
حمیدرضا صالحی اضافه کرد: جشنواره با نمایش دردسرهای مرد مرده آغاز و با نمایش شهر شکلاتی به پایان خواهد رسید.
وی با بیان اینکه امسال جشنواره به صورت غیرمتمرکز برگزار خواهد شد، افزود: برگزاری غیرمتمرکز به این صورت است که دیگر تمامی اجرا در اراک برگزار نخواهد شد بلکه هر نمایش در شهرستان خودش اجرا خواهد رفت و داوران در شهرستان ها حاضر خواهند شد.
صالحی ادامه داد: اجراهای روز اول جشنواره در شهرستان ساوه و تفرش است، روز دوم اجراها نیز مربوط به نمایش های دلیجان و محلات و اراک است، و آخرین روز جشنواره نیز با دو اجرا در اراک برپا خواهد شد.
وی اظهار کرد: داوران بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان دکتر یونس آبسالان نویسنده ،کارگردان و مدرس دانشگاه، کیهان ملکی بازیگر تئاتر، محمد قاسمی کارگردان و بازیگر تئاتر هستند. صالحی توضیح داد: اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان مرکزی روز دوشنبه ۲۰ مهرماه ساعت ۱۵ در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای آیینه با معرفی نفرات برتر برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: طبق تصمیم مرکز هنرهای نمایشی کشور امسال دیگر مرحله جشنواره منطقه ای بعنوان فیلتر ورودی جشنواره تئاتر حذف و از هر استان دو یا یک نمایش برتر به طور مستقیم برای بازبینی جشنواره بین المللی تئاتر فجر انتخاب خواهند شد.

گروه فرهنگی-وقایع استان

شماره ۳۱۱     تاریخ: ۱۳۹۴/۰۷/۱۸

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.