خانه » جدیدترین » نگاهی کلی به عملکرد تیم آلومینیوم اراک در لیگ یک/۹ هفته پرفراز و نشیب زیر سایه مشکلات مالی

نگاهی کلی به عملکرد تیم آلومینیوم اراک در لیگ یک/۹ هفته پرفراز و نشیب زیر سایه مشکلات مالی

تیم فوتبال آلومینیوم اراک در پایان هفته نهم رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال باشگاههای کشور، در جایگاه نهم جدول رده بندی این رقابتها قرار دارد.
به گزارش وقایع استان، نماینده فوتبال استان مرکزی که پس از قهرمانی در رقابتهای لیگ دسته دوم فوتبال باشگاههای کشور به بازیهای لیگ یک راه یافت، کار خود را برای حضور در این رقابتها خیلی زود آغاز کرد. آنها در اواخر خرداد ماه با تعیین سرمربی خود در فصل جدید تمرینات پیش فصل را بسیار زودتر از رقبا آغاز کردند تا این موضوع نویدبخش این باشد که فوتبال اراک از اتفاقات گذشته خود به خوبی درس گرفته است و قرار است رویه ای جز آنچه از نمایندگان استان سراغ داشته ایم را در پیش گیرد و همه این مسائل آلومینیوم اراک را تبدیل به یکی از معدود تیم های فوتبال ایران کرده بود که برای انجام تمرینات بدنسازی و آماده سازی پیش فصل، زمانی مطابق با استانداردهای روز فوتبال دنیا در نظر گرفته است.
از سوی دیگر، برگزاری اردوهای بلند مدت و دیدارهای تدارکاتی مناسب و پرتعداد در روزهای پیش از آغاز فصل و نتایجی نسبتاً مناسب مانند غلبه بر ذوب آهن، نماینده فوتبال ایران در آسیا، همگی باعث شده بود آلومینیوم اراک همه نشانه های یک تیم مدعی در فصل جاری را از خود بروز دهد.
در کنار این روند، جذب بازیکنانی از تیم های لیگ برتری و نگاه ویژه و به دور از توجه به نامها، امیدهای زیادی را در دلهای دوستداران فوتبال در اراک برای فصل جدید زنده کرد. امیدهایی که البته هر چه گذشت به دنبال مشکلات و نابسامانی های موجود در سطح مدیریت شرکت آلومینیوم که به دنبال تغییر و تحولات رخ داده بوجود آمد، کمرنگ و کمرنگ تر شد.
آلومینیوم اراک فصل را در حالی آغاز کرد که مدیریت در سطح شرکت در روزهای تغییر و تحول به سر می برد و از یکسو مدیریت قبلی به دنبال هیاهو های موجود در زمینه تحولات، نمی توانست کاری از پیش ببرد و از سوی دیگر مدیریت جدید نیز تا استقرار تمام و کمال نمی توانست تصمیمی در راستای رسیدگی به وضعیت باشگاه بگیرد و در این میان می توان گفت هفته های آغازی لیگ به دنبال آشفتگی ناشی از مشکلات مالی آنطور که باید و شاید پیش نرفت.
لیگ برای آلومینیوم با تساوی های سریالی آغاز شد، تساوی خانگی بدون گل مقابل نفت مسجد سلیمان، تساوی بدون گل خارج از خانه در برابر نساجی مازندران، تساوی دو بر دوی خانگی مقابل پارسه تهران و تساوی یک – یک خارج از خانه در برابر ماشین سازی تبریز عملا روندی نه چندان دلخواه برای آلومینیوم اراک رقم زد.روندی که البته تمامی نتایج آن را متوجه مشکلات مالی دانستـــن هم نمی تواند چندان منطقی باشد. چرا که با وجود اینکه روال قانونی قراردادهای منعقــد شده می گــوید می بایست سی درصد مبلغ قرارداد بازیکنان تا پیش از آغاز فصل پرداخت شود و در مورد آلومینیوم چنین اتفاقی رخ نداده است اما نگاهی به وضعیت سایر تیمهای لیگ یکی نیز گویای این مسئله است که برخی تیمهای دیگر نیز وضعیت به سامانی را تجربه نمی کردند اما در هفته های ابتدایی نتایج بهتری را کسب کردند.لذا نباید از بعضی مشکلات فنی موجود نیز در این زمینه غافل شد.چرا که آنها در زمین مسابقه فوتبال با برنامه و روی زمینی را ارائه می دادند اما تنها نمی توانستند پیروز باشند و این مسئله نشان می داد که ضعفی در قسمتی از برنامه های تیم وجود دارد.
پس از گذران تساوی های چهار هفته ای، آلومینیوم در اراک به مصاف مس رفسنجان رفت و به لطف برتری در دقایق پایانی، شرایط را به سمتی پیش برد که همگان براین باور باشند که روزهای خوبی برای این تیم از راه رسیده است.حالا آنها از ۵بازی ۷ امتیاز کسب کرده بودند و از معدود تیم های بدون شکست لیگ به شمار می رفتند و نمایشهای نسبتاً خوبشان نیز تا حدودی امیدوار کننده بود.
اما این آرامش نسبی نیز خیلی زود برهم خورد. بازیکنان آلومینیوم که حالا هر چه زمان می گذشت از یکسو با مشکلات مالی بیشتری روبرو می شدند و از سوی دیگر انگیزه های قبل از آغاز کار را بعد از سه ماه فعالیت بدون دریافتی، در خود نمی دیدند.بعد از پایان هفته پنجم، آلومینیومی ها، دست از تمرین کشیدند تا به وضعیت مطالباتشان رسیدگی شود و همین موضوع در رسانه های کشوری نیز بازخورد زیادی داشت.
بعد از این موضوع باز هم گرهی از کار آلومینیوم اراک باز نشد و بازیکنان با قولهای مساعدی که از باشگاه دریافت کردند به تمرینات بازگشتند و در هفته ششم در سیرجان به مصاف گل گهر رفتند و با ارائه نمایشی نه چندان جالب، در آخرین دقایق بازی طعم تلخ نخستین شکست را چشیدند تا شرایط باز هم سخت تر شود.اما در آستانه هفته هفتم بازیکنان آلومینیوم دریافتی ای هر چند اندک داشتند تا فضا به این سمت برود که مشکلات آهسته آهسته در حال حل شدن هستند.با این وجود آنها باز هم در دیدار خانگی امتیاز از دست دادند و مقابل همنام هرمزگانی خود، با عملکردی ضعیف در نیمه نخست سه بار دروازه خود را باز شده دیدند و در ادامه هر چه تلاش کردند تنها توانستند شکست را با تساوی عوض کنند.تساوی ای که می توانست بعد از شکست مقابل گل گهر زمینه ساز بحران باشد، چرا که دو دیدار خارج از خانه پیاپی نیز پس از هفته هفتم انتظار آلومینیوم را می کشید.آنها پس از تساوی خانگی ابتدا به خرم آباد رفتند و در آنجا نیز شکست خوردند تا در پایان هفته هشتم تنها هشت امتیاز کسب کرده باشند و شایعات زیادی نیز پیرامون تیم به گوش برسد.
در هفته نهم آلومینیوم به یزد رفت و در حالیکه فشار ناشی از بحران را تجربه می کرد مقابل فولاد این شهر صف آرایی کرد و در پایان توانست به پیروزی در این مسابقه دست یابد تا گامی در راستای فرار از بحران برداشته باشد و به نوعی حواشی را دور بزند. حالا و در پایان هفته نهم آلومینیوم به لطف کسب این پیروزی با کسب ۱۱ امتیاز از ۹ بازی، با ۸ گل زده و ۸ گل خورده در جایگاه نهم جدول قرار دارد و امیدوار است بتواند با کسب پیروزی در دیدار خانگی هفته دهم مقابل گیتی پسند، رفته رفته به اوضاع خود در جدول سروسامان بدهد. از طرف دیگـــر شنیـده می شود که مشکلات باشگاه نیز آهسته آهسته در حال حل شدن است و بدون شک کسب نتایج مثبت نیز می تواند به تسریع امور کمک شایانی کند.البته نکته ای که در این میان نباید مغفول واقع شود این است که برنامه بازیهای آلومینیوم از هفته بعد به مسیر پر پیچ و خمی میرسد و تنها حل هر چه سریعتر مشکلات این باشگاه می تواند همه مسائل را به بعد فنی سوق بدهد تا بتوانیم بهتر پی ببریم که نماینده استان در فصل جاری چند مرده حلاج است.
آلومینیوم پس از تقابل با گیتی پسند در هفته یازدهم می بایست به آبادان برود و مقابل صنعت نفت صف آرایی کند که دشواری های دیدار در خانه این تیم بر هیچکس پوشیده نیست.پس از آن نماینده اراک در خانه میزبان خونه به خونه بابل خواهد بود، تیمی که تا اینجای کار در قواره یک مدعی نشان داده است و در جایگاه سوم جدول قرار دارد.در هفته سیزدهم آلومینیوم یکی از سخت ترین دیدارهای این فصل را در خانه پیکان تجربه می کند که این سه بازی در کنار دیدار با مس کرمان در کرمان، داماش گیلان در رشت و تقابل خانگی با فجرسپاسی شیراز در ادامه نیم فصل نخست، نشان می دهد مسیر دشواری تا پایان نیم فصل اول انتظار نماینده استان را می کشد و اگر مشکلات باشگاه تماماً مرتفع نشود و از طرف دیگر، فکری به حال نقاط ضعف تیم در ادامه راه نشود، عبور از این مسیر پرپیچ و خم به سلامت، اتفاق دور از ذهنـی به نظر می رسد. در این بین ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که بدنسازی طولانی مدت آلومینیومی ها در پیش فصل نیز می تواند در هفته های پیش رو برگ برنده ای برای این تیم باشد، چرا که رفته رفته برای تیمهایی که به خوبی بدنسازی نکرده اند، با مشکلات بدنی مواجه می شوند و اگر بدنسازی آلومینیوم در ابتدای فصل به خوبی صورت گرفته باشد می بایست در مقطع پیش رو خود را نشان دهد.
فراموش نکنیم که مسئولان باشگاه آلومینیوم از همان ابتدای کار قولی مبنی بر صعود به لیگ برتر در نخستین فصل حضور در لیگ یک ندادند اما عدم توفیق نماینده های استان مرکزی در سالهای حضورشان در لیگ یک و ناکامی در مسیر صعود، باعث شده است توقعات ما و البته همه اهالی فوتبال از نماینده استان صعود به لیگ برتر باشد که امسال با توجه به بیست تیمی شدن لیگ یک و البته روند فرسایشی این مسابقات کاری دشوار است.

گروه ورزش- وقایع استان

شماره ۳۱۱   ۱۳۹۴/۰۷/۱۸

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.