خانه » جدیدترین »  برپایی نمایشگاه  آرم و لوگوی هنرمند اراکی

 برپایی نمایشگاه  آرم و لوگوی هنرمند اراکی

سه شنبه ۱۴ شهریور ۹۶   شماره ۶۷۳

وقایع استان: در دنیای امروز نشانه ها از اهمیت خاصی برخوردارند. نشانه هایی که می توانند معرف یک مسئله باشند. حتی در مواردی نقش رقابتی نیز می گیرند. البته این مورد بیشتر در جنبه های تجاری و اقتصادی خودنمایی می کند. لوگو، آرم و برند از اهمیت زیادی در دنیای امروز برخوردار است که با وجود تفاوت هایی که دارند اغلب با همان نام کلی لوگو عنوان می شوند.کلمه لوگو (logo) از واژه یونانی به معنی زبان مشتق شده است و لوگو را به عنوان یک نماد، علامت، تصویر نوشته و عکس نوشته در نظر می گیریم که نماینگر یک سازمان، یک حرفه، محصول یا حتی یک همایش یا یک رویداد خاص است.
البته در طول تاریخ از نماد، که نوعی علامت واجد هویت بصری است، به عنوان ابزاری برای ایجاد ارتباط استفاده شده است. در جوامع قرون وسطایی بازرگانان و صنعتگران برای مشخص کردن کالاها و محصولاتشان از علایم و نمادهای خاص استفاده می کردند. چاپگران اواخر سده ۱۹ میلادی بر روی تمامی چاپ نقش های خود نماد هایی را به صورت حرف نشانه یا امضا چاپ می کردند که معرف حرفه آنان بود. در آغاز سده ۲۰ نیز گاوچرانان امریکایی برای مشخص کردن مالکیت دام های خود از علایم انحصاری استفاده می کردند.
در طول قرن گذشته شیوه زندگی ما به تدریج پیچیده تر شده است. در مقابل، طرح های لوگو به جهت آسان تر و سریع تر شناخته شدن به طور ساده تری استفاده می شوند.
تکامل لوگو در سراسر قرن بیستم به وضوح نشان دهنده ی این امر می باشد. در واقع هنر طراحی لوگو با شعار «کمتر بیشتر است»، بهتر از هر طرح گرافیکی دیگری برای رساندن مفهوم موثر خواهد بود.
تقریبا همه کسب‌وکارها دارای یک لوگوی اختصاصی هستند که نشان دهنده‌ی ارزش‌ها و ویژگی‌هایش در بازار و در میان عموم است. در تمام دنیا وجود دارند لوگوهایی که در میان مردم شناخته شده اند. لوگوهایی از موادغذایی گرفته تا پوشاک و لوازم الکترونیکی… نشانه هایی از یک محصول که با دیدن آن محصولات آن شرکت در ذهنمان متبادر می شود. در روزهای گذشته نمایشگاهی از آثار آرم و لوگو یک هنرمند اراکی در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد.
در این نمایشگاه ۳۱ لوگو و آرم از سازمان ها، شرکت ها، اماکن و محصولات از «نوشین اله وردی» دیده می شد. موضوعیت های مختلف این لوگوها نشان دهنده گستره کاربرد لوگو بعنوان یک معرف در دنیای امروز است.
اله وردی فارغ التحصیل رشته گرافیک است و این اولین نمایشگاه انفرادی اش است. وی می گوید: آرم و لوگو در معرفی یک سازمان، مکان و محصول بسیار موثر است و همچنین نقش مهمی را در بازاریابی امروز جهان ایفا می کنند.
اله وردی افزود: در واقع وظیفه لوگو انتقال مفهوم و پیامی است که برای سفارش دهنده مهم بوده است و قطعا باید در طراحی لوگو ارتباط ذهنی و تصویری ایجاد شود. یعنی وقتی قرار است یک محصول صنعتی لوگو زده شود باید سعی کرد از نمادهای صنعتی در آن استفاده کرد.
وی ادامه داد: در اقتصاد لوگوها نقش پیش برنده دارند و اگر به درستی طراحی شوند می توانند در جذب اعتماد مشتری و جامعه هدف موثر باشند.
اله وردی گفت: خوشبختانه لوگو اهمیت خود را در میان شرکت ها و تولید کنندگان محصولات مختلف در ایران پیدا کرده است.
این نمایشگاه از دهم تا سیزدهم شهریور ماه در فرهنگسرای آیینه اراک برپا شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.