خانه » جدیدترین » برنامه خانه سازمان مردم نهاد در سال جاری/مردم در سال جاری با سمن ها بیشتر آشنا خواهند شد

برنامه خانه سازمان مردم نهاد در سال جاری/مردم در سال جاری با سمن ها بیشتر آشنا خواهند شد

شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵     شماره ۳۳۳

گروه اجتماعی- صبا خایانی:
مدیر عامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی با بیان اینکه سه رویکرد برای سال جاری خانه در نظر گرفته شده است، گفت: توانمندسازی سمن ها و آشنایی هر چه بیشتر مردم با نحوه مشارکت با سمن ها و فعالیت هایی که صورت می گیرد را پیگیری خواهیم کرد.
سیاوش آقاخانی در گفت و گو با وقایع افزایش تعامل با اصحاب رسانه را دومین رویکرد این نهاد مدنی در سال جاری معــرفی و بیان کرد: رسانه و خانه سازمان های مردم نهاد هر دو جــامعه مــدنی محسوب می شوند و در کنار هم می توانند بسیار قدرتمندتر و موثرتر عمل کنند.
مدیر عامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی ادامه داد: تعامل رسانه و سمن ها سبب می شود مسائل اجتماعی به صورت کارشناسی و دقیق تر مورد بررسی قرار گرفته شود و جهت این همکاری برنامه منسجمی را در نظر داریم و هر ماه یک رسانه به عنوان رسانه برتر انتخاب خواهد شد.
آقاخانی تقویت نظارت بر عملکرد دستگاه های دولتی را محور سوم برنامه های سال جاری عنوان کرد و افزود: احقاق حقوق شهروندی و نظارت تخصصی بر عملکرد دستگاه ها از وظایف خانه سازمان های مردم نهاد است که این امر در سال جاری با جدیت بیشتری پیگیری می شود.
وی ادامه داد: بر اساس عملکرد دستگاه ها و مدیران هر ماه یک مدیر به عنوان مدیر برتر و یک سازمان به عنوان سازمان برتر انتخاب می شود.
مدیر عامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی در رابطه با گسترش فعالیت سمن ها و جذب مردم جهت مشارکت و همکاری با سمن ها گفت: برای سه جامعه هدف برنامه جامعی جهت آشنایی با فعالیت سمن ها و امکان همکاری تعریف شده است.
آقاخانی یکی از نیازهای بازنشتگان را غنی سازی اوقات فراغت دانست و افزود: جدا شدن از محیط کاری به دلیل بازنشستگی خلائی را برای افراد ایجاد می کند و تبعات روانی از جمله احتمال ابتلا به افسردگی را برای فرد به دنبال دارد که سمن ها فرصت مناسبی برای جبران این خلاء و به همین سبب یکی از جوامع هدف ما جامعه بازنشستگان است.
وی افزود: بانک اطلاعاتی از بازنشتگان در حال تهیه است و جلسه هایی با همکاری کانون بازنشستگان ترتیب داده می شود و افراد با فعالیت های مختلف سمن ها آشنا و بر حسب علاقه می توانند در سمن ها فعالیت کنند.
مدیر عامل خانه سازمان های مردم نهاد، کارمندان را دیگر جامعه هدف مورد نظر عنوان و بیان کرد: جهت آشنایی کارمندان در رابطه با نحوه تعامل با سمن ها برنامه کلاس های آموزشی به صورت هفتگی در سازمان ها را در برنامه داریم.
آقاخانی دانشجویان و دانش آموزان را دیگر جامعه هدف مد نظر معرفی و بیان کرد: در سال جاری تقویت مشارکت های مردمی دانشجویان و آشنایی با سمن ها از طریق بـــرگزاری دوره های آموزشی را در بــرنامه داریم و تقـــویت مشارکت و آشنایی دانش آموزان نیز از برنامه های سال آینده است.
وی در رابطه با موضوع تخصصی شدن سمن های زیست محیطی بیان کرد: در چند سال گذشته فعالیت سمن های زیست محیطی به صورت عمومی بوده است و سمن ها اغلب در همه شاخه های زیست محیطی فعالیت داشته اند.
مدیر عامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی افزود: طی رایزنی هایی با هیات نظارت سازمان های مردم نهاد صورت گرفت، صدور مجوزهای زیست محیطی به صورت تخصصی انجام می شود و به عنوان مثال سمن آب، سمن حمایت از حیوانات و یا مبحث درختان به این طریق تفکیک می شود.
آقاخانی ادامه داد: به این طریق اقدامات و بررسی شرایط زیست محیطی در هر شاخه و رصد مشکلات و نیازهای هر شاخه تخصصی تر و مفیدتر صورت می گیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.