خانه » پیشنهاد سردبیر » بررسی آخرین بازی تیم والیبال شهرداری در گفتگو با آنالیزور والیبال/یک سِت بلند برای اراک

بررسی آخرین بازی تیم والیبال شهرداری در گفتگو با آنالیزور والیبال/یک سِت بلند برای اراک

سه شنبه ۱۱ آبان شماره ۴۵۳

وقایع استان
یاسر هویدی

تیم والیبال شهرداری اراک در هفته سوم مسابقات لیگ برتر والیبال کشور در تهران به مصاف بانک سرمایه رفت، در این دیدار جذاب و زیبا بر خلاف پیش بینی ها بانک سرمایه با صخره سختی به نام شهرداری مواجه شد و در مقاطع مختلف بازی تحت تاثیر عملکرد خوب شاگردان نقدی شدند.
بانک سرمایه در این دیدار توانست سِت های اول، دوم و چهارم را با نتایج ۲۶ بر ۲۴، ۲۶ بر ۲۴ و ۲۵ بر ۲۲ به نفع خود به پایان دهد. شهرداری اراک نیز در ست سوم با حساب ۲۵ بر ۲۲ پیروز میدان شد. همانگونه که از وضعیت امتیازهای هر چهار سِت بر می آید در تمامی طول بازی بانک سرمایه که می توان آن را تیم ملی ایران نیز نامید، تحت تاثیر عملکرد خوب تیم شهرداری قرار گرفته بود و اگر تجربه بازیکنان اجازه می داد شاید این بازی به سِت پنجم هم کشیده می شد.
شهرداری به نبرد تیمی رفت که شاکله اصلی تیم ملی والیبال ایران را در خود جای داده تیمی که اکثر بازیکنان آن در رده بهترین بازیکن های جهان هستند و از کادر مربیگری بسیار خوب و مهم تر از همه سرمایه گذاری قابل توجه در روند آماده سازی خود سود می جوید.
شاید کمتر کسی از اهالی والیبال تصور ارائه این بازی از شهرداری در مقابل بانک سرمایه را داشت و همگان تصور یک بازی کاملا یک طرفه را داشتند .شهرداری آنقدر با اعتماد بنفس و پر انرژی و با برنامه پای به این مسابقات گذاشت که خیلی زود بانک سرمایه مجبور به استفاده از بازیکنان ملی پوش خود شد، تصور کادر فنی این تیم برگزاری یک مسابقه آسان در مقابل تیمی بود که تازه به لیگ برتر صعود کرده. برای تحلیل بهتر این مسابقه و بررسی عملکرد دو تیم خصوصا شهرداری وقایع استان گفتگویی پیرامون این بازی با مهدی عزیزمحمدی آنالیزور و کارشناس والیبال داشته است.
وی در پاسخ به اینکه شرایط تیم شهرداری در دو بازی اخیر و این دیدار چگونه بود، گفت: تیم شهرداری اراک اولین سال حضور خود در لیگ برتر را تجربه می کند و با توجه به اینکه این تیم تقریبا ۸۰ درصد ترکیب تیم پارسال خود که در لیگ دسته یک حاضر بود را حفظ کرده قطعا کار بسیار سختی پیش رو خواهد داشت.
عزیزمحمدی با اشاره به اینکه تیم شهرداری در آغاز لیگ با قرعه بسیار سختی رو به رو بود، تصریح کرد: این تیم در ایستگاه سوم به تیم پرمهره و بابودجه سرمایه رسید که با توجه به انگیزه بالای بازیکنان برای رودررویی با بازیکنان سطح اول ایران و آسیا و حتی جهان پیش بینی یک بازی سخت و جذاب می شد که البته اینطور هم بود.
این آنالیزور والیبال توضیح داد: آنچه در این دیدار بوضوح قابل مشاهده بود اشتیاق و انگیزه بچه های تیم ما بود،هرچند علی رغم بازی قابل قبول تیم شهرداری این تجربه ملی پوشان تیم بانک سرمایه بود که سرنوشت ست ها را مشخص کرد و البته در چند صحنه نیز تیم داوری کمی نامهربانانه با شهرداری برخورد کرد در حالیکه می توانست سوت های بهتری بزند.
عزیزمحمدی با بیان اینکه بردن یک ست از تیم بانک سرمایه نشان دهنده جنگندگی و آمادگی تیم شهرداری بود، تصریح کرد: این تیم تمرینات خود را از اول مردادماه آغاز کرد و هر هفته بصورت منظم ده تا دوازده جلسه تمرینات متنوع اعم از تمرینات توپی و هوازی برای آماده سازی داشت، بازیکنان اراکی تا امتیاز آخر مقابل این تیم قدرتمند جانانه جنگیدند که نشان از آمادگی کامل بدنی تیم ما داشت.
وی در پاسخ به این سوال که استراتژی تیم بانک سرمایه در بازی با شهرداری چه بود، گفت: بانک سرمایه با استراتژی اولیه بازی که همان استراحت دادن به بازیکنان ملی پوش بود وارد زمین شد که با مشاهده انگیزه و توان تیم شهرداری سرمربی این تیم ناچار به استفاده از تمامی نفرات اصلی شد.
عزیزمحمدی با بیان اینکه تمامی تیم های لیگ در مقابل سرمایه بازی سختی خواهند داشت، ادامه داد: تیم بانک سرمایه هم اکنون یکی از بهترین و پرمهره ترین تیم های لیگ ایران است که اغلب ملی پوشان از جمله موسوی، غلامی، محمودی، مهدوی، عبادی پور، قائمی، ظریف و یک پاسور خارجی باهوش که سالها پاسور اول تیم ملی لهستان بوده در آن حضور دارند و قطعا هر تیمی کار خیلی سختی در مقابل این تیم خواهد داشت چون از لحاظ بازیکن و امکانات به اغراق بهترین تیم ایران بوده و خواهد بود.
این آنالیزور والیبال در مورد شرایط شهرداری در ادامه بازی ها اینطور ادامه داد: با توجه به اینکه حدود سه ماه است تمرینات تیم بصورت منظم در حال پیگیری است و همچنین اردوهای تدارکاتی خوبی نیز برگزار شد در ادامه قطعا شرایط بهتر خواهد شد.
عزیزمحمدی اضافه کرد: البته در این روند مشکل اصلی کمبود منابع مالی برای برگزاری بازیهای تدارکاتی بود که فقط این تیم توانست دو بازی تدارکاتی داشته باشد ولی با توجه به ادامه مسابقات هماهنگی بچه ها بسیار بهتر و بیشتر خواهد شد. حضور دو بازیکن خارجی که سابقه بازی در لیگ های ایران را ندارند هم با گذشت زمان و آشنایی و هماهنگی با شرایط مسابقات به مرور موثرترخواهد شد.
وی با بیان اینکه هشتاد درصد بازیکنان فعلی این تیم سابقه بازی در لیگ برتر را ندارند، تاکید کرد: مطمئن باشید روز به روز شرایط این تیم بهتر و بهتر خواهد شد و همانطور که در هفته اول دو تن از بازیکنان شهرداری در بین منتخبین هفته از نگاه کارشناسان قرار گرفتند روزهای روشن تری برای این تیم متصور هستم و مطمین باشید با گذشت زمان تیم شهرداری اراک به یکی از شگفتی سازان این مسابقات بدل خواهد شد.
عزیزمحمدی ادامه داد: این اطمینان را می دهم که هر هفته روند بهتری را در بازی شهرداری شاهد خواهید بود و بی شک حتی اگر این تیم بازی هایی را هم واگذار کند، همچون مسابقه های هفته اول و سوم بازنده ای سربلند خواهد بود و قطعا روزهای سختی را برای حریفان رقم خواهد زد.
وی در خصوص بازی بعدی در مقابل متین ورامین که در اراک برگزار خواهد شد، گفت: امیدوارم با حمایت همه جانبه هواداران خونگرم اراکی و حمایت های مسئولین بتوانیم پیروزی های خود را از این دیدار در مقابل تیم قدرتمند متین ورامین آغاز کنیم، هواداران و مسئولین نباید با یک باخت تیم را رها نکنند این تیم خیلی زحمت کشیده و با کمترین بودجه که با بودجه تیم های حاضر قابل قیاس نیست برای اولین بار در بالاترین سطح والیبال کشور ظاهر شده است بنابراین به حمایت همه جانبه نیاز دارد.
عزیزمحمدی تاکید کرد: اتفاق خوب این است که این تیم با گذشت سه هفته از آغاز مسابقات توانسته برای خود نامی دست و پا کند و ذهن حریفان را بخود مشغول نماید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.