خانه » جدیدترین » با حمایت از ورزش بانوان، جامعه ای سالم و بانشاط خواهیم داشت

با حمایت از ورزش بانوان، جامعه ای سالم و بانشاط خواهیم داشت

دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸  شماره ۱۱۴۸

گفتگو با رییس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی

با حمایت از ورزش بانوان، جامعه ای سالم و بانشاط خواهیم داشت

طاهره قهیه ای

رییس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: استان مرکزی با توجه به نگاه ویژه ای که در بخش ورزش بانوان دارد نگاه تبعیضی را از ورزش برداشته و اگر هم تبعیضی باشد مثبت است.
مهین علی بخشی افزود: با توجه به برنامه ریزی های خوبی که برای هیات ها و آمادگی آنها برای حضور در مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزشی داشته ایم موفق به کسب نتایج مطلوبی در این مسابقات شدیم.
وی اظهار کرد: علی رغم تمام مشکلاتی که وجود داشت و با توجه به اینکه اختصاص بودجه برای ورزش بانوان ۳۰ درصد است ما درخواست اختصاص ۵۰ درصد بودجه را داشتیم و از هیات ها خواستیم این هزینه را صرف آمادگی و برگزاری اردو برای ورزشکارانشان داشته باشند و نتایج را همراه با مستندات ارائه دهند.
رییس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه نگاه این مسابقات به المپیک ۲۰۲۰بود، ابراز کرد: برخی از رشته های پایه را باید برای کسب نتایج مطلوب و حضور خوب در مسابقات از یکی دو سال قبل به آمادگی لازم برسانیم، بنابراین برای حضور قدرتمند بانوان در این مسابقات تمام تمهیدات لازم از دو سال پیش اندیشیده شد.
علی بخشی با اشاره به اینکه طی این دو سال برای هیات ها برنامه داشتیم و در اردوها و مسابقات مختلف حضور پیدا کردیم و میزبانی مســـابقات مختلف را عهده دار شدیم، گفت: در این مسابقات استان مرکزی با ۲۸ هیات در قالب ۲۹۵ ورزشکار شرکت کرد و موفق به کسب ۱۴ مدال شامل ۹ مدال طلا، یک نقره و ۴ برنز شد.
رییس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: این در حالی است که در اولین دوره از این مسابقات استان مرکزی فقط ۶ مدال شامل یک مدال طلا، ۲نقره و ۳ برنز را کسب کرد و در دومین دوره از این مسابقات با پوشش نقاط ضعف و تبدیل تهدیدها به قوت و حضور بانوان با ۹۰درصد آمادگی، استان مرکزی موفق به قرار گرفتن در رتبه ۱۲ کشوری بعد از استان هایی همچون تهران، البرز، اصفهان، گلستان و مازندران شد.
علی بخشی با اشاره به اینکه باقی هیات هایی نیز که موفق به کسب مدال نشدند در رده های یک چهارم و یک هشتم توانستند مقام بیاورند، ابراز کرد: حضور قدرتمند بانوان استان مرکزی در این مسابقات نشان داد بانوان توانمند و مستعدی در بخش ورزش در استان داریم که اگر کمی بیشتر مورد حمــایت و توجه قرار بگیرند می توانند در عرصه های مختلف افتخارآفرین باشند.
وی ادامه داد: امیدوارم فدراسیون ها همچون سال گذشته مستعدین این مسابقات را رها نکنند و بـا برنامه ریزی برای آنها و قرار دادن نونهالان و نوجوانان در اردوها کنار ملی پوشان با ایجاد انگیزه برای مستعدین این مسابقات ورزشکاران زبده ای را به ورزش کشور معرفی کنند.
رییس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به اینکه بانوان ورزشکار جمهوری اسلامی اسلامی ایران در عرصه های مختلف بین المللی نشان دادند که حجاب نه تنها محدودیت نیست بلکه ارزش است، اظهار کرد: برگزاری مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزشی تلنگری بـــرای هیات ها بود تا بدانند با برنامه ریزی و تلاش می توانند نتایج مثبتی را کسب کنند.
علی بخشی ادامه داد: این مسابقات نقاط ضعفی نیز داشت که از آن جمله می توان به این نکته اشاره کرد که اگر این مسابقات استعداد یابی بود نباید از ورزشکاران ملی پوش در آن استفاده می شد و نکته دیگر اینکه این مسابقات با توجه به نگاه ویژه ای که به المپیک ۲۰۲۰ داشت باید فقط رشته هایی در آن شرکت می کردند که المپیکی و آسیایی هستند، چرا که برخی از رشته های ورزشی ما همچون ژیمناستیک و ورزش های آبی قابلیت حضور در المپیک و مسابقات آسیایی را ندارند مگر در مسابقات کشورهای اسلامی آن هم اگر به میزبانی جمهوری اسلامی ایران باشـد می توانند در آن مسابقات شرکت کنند.
وی با تاکید براینکه این مسابقات حس رقابت سالم و خوب ورزشی را از لحاظ علمی، فنی و تکنیکی در بین مربیان، هیات ها و ورزشکاران در سطح کشور ایجاد کرد، بیان کرد: برای حضور در این مسابقات حتی شهرستان های استان مرکزی نیز میزبانی مسابقات مختلف را برای کسب آمادگی بیشتـــر عهده دار می شدند و سعی کردیم با برگزاری جلسات مختلف برای روسا و نائب روسای هیات ها، مربیان و ورزشکاران تعامل خوب و متقابلی را بین مربیان و ورزشکاران و هیات ها ایجاد کنیم.
رییس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: برای حضور در این مسابقات تلاش های بسیاری صورت گرفت و با بررسی نقاط ضعف و کمبودها سعی کردیم کمبودهایی همچون نبود سالن و مربی را رفع کرده و با آمادگی کامل در این المپیاد شرکت کنیم که خوشبختانه کسب ۱۴ مدال نشان از مستعد بودن بانوان ورزشکار استان و برنامه ریزی برای حضور در این مسابقات دارد.
علی بخشی با اشاره به اینکه استان مرکزی استانی صنعتی است و انتظار می رود صنایع حمایت خوبی را از ورزش استان به ویژه ورزش بانوان داشته باشند، گفت: انتظار می رود ضمن حمایت صنایع از ورزش بانوان، خیران نیز در بحث حمایت از ورزش بانوان همچون استان های دیگر ورود کنند تا با حمایت از ورزش بانوان، جامعه ای سالم و بانشاط را داشته باشیم.
وی اظهار کرد: ورزش برای تمام اقشار جامعه است؛ بنابراین تمام نهادها و دستگاه های دولتی نیز باید به کمک اداره کل ورزش و جوانان بیایند و با شرکت بانوانشان در مسابقات مختلف ورزشی برای ورزش بانوان ایجاد انگیزه کنند.
رییس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی یادآور شد: بانوان به عنوان ستون اصلی خانواده که تربیت و پرورش نسل های آینده را عهده دار هستند باید بتوانند با ورزش کردن و حفظ سلامت روح و جسم نسلی سالم را پرورش داده تا بدین ترتیب جامعه ای سالم و بانشاط را داشته باشیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.