خانه » پیشنهاد سردبیر » انتقاد « موحد اصولی» بازیکن تیم واترپلوی اراک از عدم حمایت مسئولان از این ورزش/فریاد زیر آب

انتقاد « موحد اصولی» بازیکن تیم واترپلوی اراک از عدم حمایت مسئولان از این ورزش/فریاد زیر آب

پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶   شماره ۷۶۴

***

وقایع استان

احمد سیاری

***

واترپلو یکی از ورزش هایی که در چند دهه اخیر در ایران پیشرفت رو به جلویی داشته است و ایران را به یکی از مدعیان قهرمانی در آسیا تبدیل کرده است. این ورزش این روزها در بسیاری از استان ها و شهرهای کشور دارای تیم است و به طور حرفه ای دنبال می شود با وجود توجه به این ورزش در بیشتر مناطق کشور اما در استان مرکزی و شهر اراک این ورزش نیز مانند بسیاری از رشته های دیگر ورزشی با وجود علاقمندان و بازیکنان با استعداد مهجور مانده و از هیچ حمایت مادی و معنوی برخودار نیست و همین انگیزه بازیکنان این ورزش در اراک را روز به روز کمتر کرده است.
«موحد اصولی» با تجربه ترین بازیکن حال حاضر واترپلوی اراک است. او نزدیک به هفت سال است که به طور حرفه ای این ورزش را دنبال می کند و در بیشتر تیم های اراک و مسابقات مختلف کشوری بعنوان بازیکن و سرپرست حضور داشته است از بحران مالی تیم ابراز نگرانی می کند و معتقد است با شرایط کنونی تیم دیگر توانایی شرکت در مسابقات را نخواهد داشت و هر چه سریعتر نیاز به حمایت مالی و یافتن یک اسپانسر مناسب دارد.
اصولی به وقایع استان می گوید: اراک در زمینه واترپلو دارای بازیکنان خوبی در یک دهه گذشته بوده است و مقام هایی چون قهرمانی لیگ حذفی کشور در سال ۸۸ و سومی قهرمانی کشور را نیز داشته است.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته تیم های بیشتری در استان فعال بودند، افزود: تیم های چون «شاهین» به سرپرستی آقای کمیجانی و «آلومینیوم سازی» در واترپلوی اراک حضور داشتند که به مرور و به دلایل مختلف از جمله عدم حمایت منحل شدند. هم اکنون استان تنها یک تیم دارد که با عنوان تیم هیات شنا، شیرجه و واترپلوی استان در مسابقات شرکت می کند.
بازیکن واترپلوی استان اضافه کرد: متاسفانه هم اکنون باشگاه ها و استخرها کمتر سمت تیمداری می روند زیرا ترجیح می دهند که به درآمد و سود برسند بنابراین مواردی چون آموزش شنا و تایم های عمومی استخرها برای آن ها به صرفه تر است تا حمایت و هزینه برای واترپلو است.
اصولی با بیان اینکه این نگرش تنها در شهر ما وجود دارد، اضافه کرد: در شهرهای دیگری چون تهران، شیراز، اضفهان، تبریز، قزوین و حتی یزد که استان کم آبی است این ورزش مورد حمایت است و به صورت پایه ای بر روی آن سرمایه گذاری کرده اند و هم اکنون نتایج آن را می بینند؛ ولی در اراک با وجود استعدادهای فراوان این هزینه برای واترپلو نشده است.
وی ادامه داد: واترپلو ورزشی است که در سال های اخیر در ایران مورد توجه و افتخارآفرین بوده و خودش را به خوبی نشان داده و همچنین در ورزش های المپیک به اندازه والیبال و فوتبال محبوب است و قطعا محبوبیتش در کشور ما هم روز به روز بیشتر خواهد شد پس با این شرایط اراک دارد از قافله عقب می ماند.
اصولی در پاسخ به این سوال که آیا در تربیت بازیکن به صورت پایه ای در اراک اقدامی صورت گرفته است، اضافه کرد: طی چهار، پنج سال گذشته تیم های پایه رها شده بود؛ ولی بعد از آن آقای امیر نجفی زاده مربی تیم واترپلوی اراک بر روی تربیت و آموزش تیم پایه وقت گذاشت به طوریکه هم اکنون یک تیم پایه قوی داریم که در لیگ زیر ۱۷ سال چند سالی است که حضور قابل توجه ای داشته است به طوریکه بازیکنان این تیم اغلب مورد توجه مربیان تیم های دیگر بوده اند.
وی با تاکید بر اینکه اراک دارای استعدادهای زیادی در زمینه واترپلو است، اضافه کرد: امسال دو تن از بازیکنان اراکی آقایان علیرضا ایرانمنش و محمدامین وفایی فرد در تیم ملی زیر ۱۹ سال حضور داشتند.
بازیکن تیم واترپلوی اراک ادامه داد: وجود این اندازه از استعداد و علاقه در واترپلوی استان حمایت ویژه ای را می طلبد که متاسفانه نیست.
اصولی با بیان اینکه هم اکنون تیم واترپلوی استان حتی هزینه حضور در مسابقات را نیز ندارد، اضافه کرد: تیم ما تیم آماده و نسبتا خوبی است و ماه آینده باید در مسابقات لیگ دسته اول کشور حضور پیدا کند؛ ولی متاسفانه پول ورودی مسابقات تامین نشده و تیم هم اکنون قادر به شرکت در این مسابقات نیست.
وی ادامه داد: در حال حاضر ما به این حمایت مالی نیازمندیم این پول شاید برای مسئولین و برخی مدیران پول ناچیزی باشد؛ ولی برای بچه های تیم که خودشان هزینه رفت و آمد، اسکان و خورد و خوراک در مسابقات را می دهند این مبلغ سنگین است.
اصولی افزود: این شرایط باعث شده تا بازیکنان تیم دچار وضع روحی نامساعدی باشند زیرا با وجود یک سال تمرین سنگین و سخت احساس می کنند که زحمات یک سالشان از دست رفته و فرصت شرکت در مسابقات را بخاطر بی توجهی ها از دست داده اند.
وی با تاکید بر اینکه نیاز ضروی تیم داشتن یک اسپانسر مالی است، ادامه داد: در تمام این سال ها برای تامین وسایل و لباس، تمرین و حضور در مسابقات خود بازیکنان هزینه ها را تقبل می کردند در این میان هیات نیز با وجود کمبود اعتبار نیز مساعدت هایی داشت. البته شرکت ماشین سازی نیز گاه همکاری هایی داشته است مانند پرداخت هزینه رفت و آمد به مسابقات و یا استفاده از استخر شرکت یک روز در هفته؛ ولی ما به حمایت حرفه ای تر بعنوان تیم دار نیازمندیم.
اصولی بیان کرد: این حمایت همتی خاص را از سوی مسئولان و بخش هایی که می توانند تیمداری کنند می طلبد. زیرا سرمایه گذاری در بخش ورزش خود یک کار فرهنگی است و اگر در این مقطع این حمایت صورت نگیرد واترپلو نیز به سرنوشت خیلی از ورزش های دیگر که در این شهر و استان با وجود استعداهای خوب شروع شد و ادامه پیدا نکرد، دچار می شود.
بازیکن باسابقه واترپلوی اراک ادامه داد: چرا جوانی که می تواند در تیم ملی واترپلو توپ بزند و این توانایی را دارد باید به خاطر نبود اعتبار این ورزش را رها کند در بهترین حالت ممکن است این سرمایه ها و پتانسیل ها به شهرهای دیگر بروند کما اینکه بسیار پیش آمده و این خودش جای حسرت بزرگی است که نتوان در شهر خود از ورزش و ورزشکار حمایت کرد.
وی با اشاره به اینکه واترپلوی استان تیم جوانی است، اضافه کرد: میانگین سنی تیم ۱۷ سال است و در تمام لیگ های کشور و رده های سنی تیم دارد در واقع ما پایگاه قهرمانی هستیم؛ اما این تیم جوان و آینده دار در صورتی می تواند به حیات خود ادامه دهد که اسپانسر مالی داشته باشد.
اصولی با بیان اینکه صنایع می توانند نقطه قوت حمایت مالی از ورزش باشند، گفت: این یک ضرورت است البته بیشتر این شرکت ها می گویند این ورزش پوشش رسانه ای ندارد و حمایت برای ما هیچ نفعی ندارد بنابراین نقش رسانه به ویژه رسانه های استان در این راستا خیلی پررنگ می شود؛ کمتر دیده شده است که اخبار و مسابقات این تیم توسط سیمای استان پوشش داده شود و یا به اندازه سایر ورزش ها بر روی آن مانور داده شود در حالیکه در بسیاری از شهرهای دیگر در کنار حمایت مالی، حمایت های معنوی از این دست وجود دارد.
وی افزود: هم اکنون اولویت تیم تامین اسپانسر برای حضور در مسابقات لیگ دسته اول کشور است تا ثمره زحمات و تمرینات سخت یک سال گذشته اعضای تیم از دست نرود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.