خانه » پیشنهاد سردبیر » گفتگوی اختصاصی «وقایع استان» با «کاوه فلک الافلاکی» رئیس شورای شهر اراک/وارث مشکلات هستیم

گفتگوی اختصاصی «وقایع استان» با «کاوه فلک الافلاکی» رئیس شورای شهر اراک/وارث مشکلات هستیم

پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶   شماره ۷۶۴

*** نظر شخصی من درباره طرح ۵۵ متری این است که با توجه به انجام نشدن آن در زمان قانونى باعث ایجاد بى اعتمادى بین مردم و مسئولان شده و در حال حاضر باید لغو و طرح دیگرى جایگزین شود

*** نبایدبرای طرح جامع کلانشهر اراک عجله کنیم

***

وقایع استان

مهدیه معصومی

***

شورای شهر پنجم اراک تابستان سال جاری کار خود را شروع نمود و در نخستین گام دکتر کاوه فلک افلاکی را به عنوان رئیس خود انتخاب کرد. پس از آن درگیر انتخاب شهردار بود که در نهایت با انتخاب مهندس تاجران مدیریت شهرداری را به وی سپردند. البته این شورا در چند ماه اخیر با چالش های متعددی که از شوراهای قبل به جا مانده روبرو بوده است که به همین بهانه روزنامه وقایع استان با دکترفلک افلاکی رئیس شورای شهر اراک به گفتگو نشست تا علاوه بر پاسخ به سوالات ما که برگرفته از نظرات و سوالات شهروندان در چند ماه اخیر است از عملکرد شورا در چند ماه اخیر بگوید.
رییس شورای شهر اراک در خصوص اغتشاشات روزهای اخیر شهر اراک گفت: مردم ابتدا باید بینش صحیح داشته و اطلاعات کافی از وضعیت اجتماعی و سیاسی کشور داشته باشند. به اعتقاد بنده دولت تدبیر و امید در مسیر درستی حرکت می کند.با کشورهای دنیا رابطه برقرار کرده ایم. درست است که مشکلات اقتصادی وجود دارد اما سر منشاء آن به دولت آقای روحانی باز نمی گردد.این ثابت شده است که منشاء آن دولت ها و سیاست های قبل است.
کاوه فلک الافلاکی افزود: انقلاب اسلامی به آسانی به وجود نیامده است، بنده فکر میکنم روشنفکران،تحصیلکرده ها و کسانی که دلشان در گرو این مملکت است می دانند که راه حل نارضایتی ها ایجاد ناامنی و بی نظمی و آتش زدن نیست. مردم باید در صحنه و مطالبه گر باشند اما به روش صحیح آنها باید در انتخاب نمایندگان خویش دقت بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: اتفاقی که در روزهای گذشته شاهد آن بودیم دیگر درهیچ جای دنیا رخ نمی دهد حتی در کشورهایی که مشکلات آنها چندبرابر است چراکه متوجه شده اند راه حل اینگونه نیست. از بین رفتن سرمایه مملکت وایجاد نا امنی باعث سوء استفاده دشمنان می شود.
کاوه فلک الافلاکی گفت: مسئولین باید بیشتر از این ها میان خود و مردم حس اعتماد را به وجود آورند.
رئیس شورای شهر اراک در خصوص عملکرد نمایندگان شهر اراک گفت: مردم باید چهارچوب اختیارات نمایندگان را بدانند. بنده فکر می کنم نمایندگان شهر اراک در زمینه های مختلف خدمات زیادى انجام داده اند اما به لحاظ جذب سرمایه و بودجه می توانستند موفق تر عمل نمایند و از دولت برای شهرستان خود سهم بگیرند.
وی با اشاره به مشکلات شهر اراک گفت: کلانشهر اراک انبوهی از مشکلات است فی الحال بزرگترین مشکل و معضل بیکاری جوانان است. مسئولان باید با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند اینکه هر مسئولی جداگانه و تبلیغاتی و انتخاباتی عمل کند آنچنان که باید نتیجه نمی دهد. استان مرکزی از نظر پرداخت مالیات جزو استان های برتر است اما در مقابل از خدمات شهری، مبلمان شهری و رفاه عمومی بی بهره است.کلانشهر اراک شایستگی و لیاقت بیشتر از این حرف ها را دارد.
کاوه فلک الافلاکی در خصوص پروژه عمرانی میدان شریعتی گفت: ما که وارث مشکلات هستیم ولی با این وجود با توجه به قولی که شهردار داده است عملیات اجرایی آن پل تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.
وی همچنین با توجه به مشکلات طرح ۵۵ متری گفت: این طرح که مربوط به ۱۵ سال پیش است بدون کارشناسى لازم و زمانبندى مشخص بدون توجیه زیست محیطی، و مطالعات جامع صورت گرفته است.البته ناگفته نماند که این طرح مسیر شرقی و غربی اراک را سامان می دهد ودر حل مشکلات ترافیک شهر موثر است در مجموع بنده جزو کسانی هستم که موافق نظر مردم هستم.
رئیس شورای کلانشهر اراک در خصوص طرح جامع گفت: این طرح در حال بررسی است طرحیست که مسائل شهر را در برگرفته است. در طرح جامع جدید اراک أراضى که خارج از محدوده شهر اراک بوده اند به اراک ملحق گردیده اند که باید بوسیله کارشناسان بررسى دقیق ترى در موردشان صورت گیرد و در درجه اول این الحاق و تغییر کاربرى ها باید در مسیر کمک به کاهش الودگى هوا و افزایش سطح فضاى سبز گردد و یا قبل از ان در مورد طرح ۵۵مترى نسبت به قطعى بودن بودجه لازم و توجیهات اقتصادى ان بررسى قطعى نمود یا بعد از کارشناسى طرح دیگرى را جایگزین ان نمود و با توجه به ان طرح جامعه را تغییر داد در کل نباید در مصوب نمودن طرح جدید جامع اراک عجله نمود .
وی ادامه داد: به جرات عرض می کنم شوراى پنجم از لحاظ توجه به خواسته هاى مردم و پیگیرى مطالبات قانونى انها بیشترین تلاش را انجام مى دهند. با وجود گرایش هاى سیاسى متفاوت مصلحت شهر اراک را الویت مى دانند و توسعه و نظارت بر شایسته سالارى در انتخاب مدیران شهرى و بازسازى اعتماد از دست رفته بین شهروندان و شهردارى را دنبال مى کنند.
رئیس شورای شهر اراک افزود: بنده در کنار آنکه به جامعه پزشکى تعلق دارم سالهاى زیادى است که در اراک فعال اجتماعى و سیاسى بوده ام و مسیولیت هاى مختلف اجتماعى و مطالعات زیادى داشته ام. یکى از کارافرین هاى برتر استان در بخش خدمات بوده ام و سفرهاى داخلى و خارجى متعددى داشته ام. وی در پایان بیان داشت: در شوراى شهر به نظرم ایجاب مى کند اعضایى با تخصص هاى مختلف حضور داشته باشند که به اصل مشاوره در زمینه هاى مختلف اعتقاد داشته باشند ودر واقع بتوانند در مسیر خدمت به شهر قادر به بهترین تصمیم گیرى باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.