خانه » جدیدترین » امید هرگز نمی میرد

امید هرگز نمی میرد

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹   شماره ۱۳۰۳

امید هرگز نمی میرد

نگاهی به دیدارهای حساس هفته سی و دوم لیگ دسته اول فوتبال کشور

یاسر هویدی

هفته سی و دوم رقابت های لیگ دسته اول فوتبال کشور با پیروزی مس رفسنجان و قطعی شدن صعود این تیم به رقابت های فصل آینده لیگ برتر، پیروزی مس کرمان، آلومینیوم اراک، برد پرگل دیگر نماینده استان یعنی خوشه طلایی ساوه و شکست نود مقابل بادران در مهم ترین بازی ها به پایان رسید. در گزارش امروز نگاهی اجمالی داریم به ۳ دیدار حساس این هفته.
این هفته از رقابت ها ۲۱ گل به ثمر رسید، حمید کاظمی گلزن کارکشته و قدیمی لیگ دسته اول با گلزنی مقابل رایکا ۱۶ گله شده و تقریبا در دو هفته مانده به پایان بازی ها عنوان آقای گلی را کسب کرد میثم مجیدی کاپیتان و مدافع ارزشمند تیم آلومینیوم نیز با گلزنی برابر ملوان ۸ گل شده و در فاصله ۲ هفته مانده به پایان مسابقات عنوان بهترین مدافع گلزن لیگ را از آن خود کرد.

آلومینیوم ۱ ملوان بندر انزلی صفر
آلومینیوم در این دیدار هیچ راهی به جز پیروزی نداشت، بهتر بگوییم تیم شهرمان در سه بازی باقیمانده قبل از این دیدار محکوم به کسب پیروزی بود که در دیداری سخت و نفسگیر در مقابل نماینده قدیمی گیلان توانست با یک گل به پیروزی دست یابد، ملوانان که چشم به یک امتیاز این دیدار داشتند تا قبل از دریافت گل یک بازی بشدت بسته و دفاعی را در دستور کار قراردادند که آلومینیومی ها به سختی و فقط در یکی دو موقعیت توانستند از لایه های دفاعی این تیم عبور کنند که آن موقعیت ها هم ره به جایی نبرد.آلومینیوم که سرمربی و سرپرست و یکی از مربیان خود را به دلیل محرومیت به همراه نداشت در این بازی تلاش بسیاری به خرج داد تا بتواند از خط دفاعی سنگین انزلی چی ها عبور کند که بالاخره در نیمه دوم توسط میثم مجیدی و از روی نقطه پنالتی توانست دروازه ملوان را باز کند پس از این گل ملوانی ها از لاک دفاعی بیرون آمده و در چند صحنه بر روی دروازه اراک خطرناک ظاهر شدند. با اتمام این دیدار سرنوشت کار به بازی حساس و تعیین کننده هفته آینده مس کرمان در برابر آلومینیوم کشید که بسیار امیدوار هستیم نماینده ارزنده شهرمان در کرمان دست به کار بزرگی زده و نماینده کرمانی ها را شکست دهد.اگر بتوانیم مس را در کرمان شکست دهیم با توجه به اینکه بازی آخر در مقابل داماش در اراک برگزار می شود می توان با ارائه یک بازی حجومی و بالا بردن آوراژ گل به لیگ برتر صعود کرد.

سپیدرود صفر خوشه طلایی ساوه ۴
شاگردان محسن عاشوری با کسب پیروزی پُر گل مقابل سپیدرود شانس صعود به لیگ برتر را حفظ کردند. در ورزشگاه سردار جنگل رشت دیگر نماینده شایسته استان مرکزی در مقابل سپیدرود فانوس به دست صف آرایی کرد و از همان ابتدای کار بصورت همه جانبه روی دروازه سپیدرود خیمه زد و در دقیقه ۶ بازی با گل مهدی قنبری به گل رسید، سپیدرود که در غیاب شیرمردی، کریمی، یعقوبی، حاتم‌زاده، نوری و نزهتی پای به این بازی گذاشته بود، در نیمه اول سه موقعیت جدی را توسط جواد آقایی‌پور هدر داد تا با شکست یک بر صفر مقابل خوشه طلایی به رختکن برود.
قنبری در ابتدای نیمه دوم باز هم توانست از غفلت مدافعان سپیدرود استفاده کرده و دومین گل ساوه ای ها را به ثمر برساند سپیدرود که پس از دریافت دو گل و نزدیک شدن به پایان مسابقه چیزی برای از دست دادن نداشت همه جانبه بر روی دروازه خوشه طلایی یورش می آورد که همین شکل بازی این تیم سبب شد دو گل دیگر دریافت دارد و بیشتر از همیشه خطر سقوط به دسته دوم فوتبال کشور را احساس کند.خوشه طلایی ساوه نیز با این پیروزی پُر گل ۵۶ امتیازی شد و جایگاه چهارم جدول لیگ یک را حفظ کرد؛ حالا آنها در دو هفته باقی مانده چشم به لغزش مس کرمان ۶۰ امتیازی و آلومینیوم اراک ۵۷ امتیازی دارند تا به لیگ برتر صعود کنند.

نیروی زمینی ۱ مس کرمان ۲
اراکی ها به این بازی امید زیادی داشتند تا با توجه به اینکه نیروی زمینی هم در منطقه سقوط به دسته پایین تر قرار دارد این تیم بتواند یقه کرمانی ها را بگیرد ولی علیرغم نمایش دلپذیر جوان های بی ادعای نیروی زمینی باز این مس کرمان بود که سه امتیاز این بازی را به حساب خود واریز کرد. نیروی زمینی خیلی زود در این بازی به گل رسید ولی کرمانی های با تجربه هم بلافاصله بازی را به تساوی کشیدند اگر بی تجربگی بازیکنان جوان نیروی زمینی اجازه می داد این تیم حتی می توانست در مقابل مس کرمان به برتری دست یابد. اخراج یکی از بازیکنان نیروی زمینی در ۱۵ دقیقه پایانی بازی نیز مزید بر علت شد تا مس کرمان دقایق باقیمانده از بازی را با خیال آسوده تری طی نماید.نیروی زمینی در دقایق پایانی دو موقعیت جدی به وجود آورد که با خوش‌شانسی مسی‌ها توپ تبدیل به گل نشد و در دقیقه ۸۶ نیز بهرام رشیدفرخی به دلیل دریافت دومین کارت زرد از زمین اخراج شد تا دو تیم ۱۰ نفره شوند.
به هرترتیب کار به کرمان کشید، شاید اگر در دوبازی که آلومینیوم در هفته های اخیر و در کمال ناباوری به هوادار تهران و آرمان گهر سیرجان واگذار کرد دو تساوی کسب کرده بود اکنون شرایط این تیم بگونه ای دیگر بود. بازی سخت و نفسگیری در کرمان انتظار بچه های خوب و شایسته اراک را می کشد که امیدواریم با درایت کادرفنی و همت و تعصب بازیکنان این تیم بتوان مس را کرمان شکست داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.