خانه » پیشنهاد سردبیر » امن ترین کشورها در سال ۲۰۱۶ از نظر میزان جرم

امن ترین کشورها در سال ۲۰۱۶ از نظر میزان جرم

سه شنبه ۲ آذر ۹۵ شماره ۴۶۸
گروه ترجمه – روشنک مشتاق
یکی از معضلات جامعه امروز جرم و جنایت است. پدیده ای که مخصوص بخش خاصی از این کره خاکی نیست و این روزها همه کشورها با آن دست و پنجه نرم می کنند. برخلاف تصور مردم که توسعه یافتگی را عامل افزایش امنیت می دانند، بسیاری از کشورهای توسعه یافته در صدر جرم و جنایت قرار دارند.جرم و جنایت می تواند به عنوان شکستگی و سرپیچی از قوانین و مقرراتی که توسط هر دولت در یک کشور تعریف شده است، دانست که دولت موجود می تواند جنایتکاران را طبق مجازات تعریف شده تنبیه کند. جرم انواع مختلفی دارد و می تواند به صورت جرم مدنی و اجتماعی باشد اما هر نوع جرمی دارای نتایج بد می باشد و نتیجه آن مجازات است. برخی از جرم ها ممکن است توسط قانون متوقف شود و ممکن است این جرم به گونه ای باشد که به مردم آسیب نرساند اما باید نرخ آن را کاهش داد. اگر بخواهیم تعریف ساده ای از جنایت داشته باشیم باید گفت هر نوع فعالیت ، رفتار و اقدامات غیر قانونی را جرم گویند. در گناهان مذهبی یا الهی جرم به معنی اشتباه، اعمال بد، شرم آور ، غیر اخلاقی است که ممکن است به عنوان جنایات یا جرایم علیه خدایان نامیده شود.
۱۰ کشور که پایین ترین میزان جرم در آن ها اتفاق می افتد
سوئیس: کشور سوئیس برای نرخ پایین جرم و جنایت مشهور و مورد احترام است. حتی جنایاتی که در دوره خاصی از زمان ضبط شده اند ، در حدود نیمی از آن توسط خارجی ها صورت گرفته است. در سوئیس صلح ، هماهنگی و یک فضای آرام میان ساکنان و در سراسر کشور وجود دارد.
سنگاپور: کشور سنگاپور امن ترین کشور در آسیا است نرخ قتل در این کشور برابر با ۰٫۳ قتل در بین هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است، در حالی که آمار دزدی و سرقت در این کشور عملا صفر است. با این حال، این می تواند ناشی از قوانین شدید در سنگاپور باشد و این امر که مجازات اعدام هنوز از قانون لغو نشده است و بسیاری از جرایم مستوجب این تنبیه هستند.
هنگ کنگ: این کشور دارای بالاترین سرعت اینترنت و گشت و گذار در جهان است. در این کشور نرخ قتل بسیار پایین و نرخ دزدی و سرقت نزدیک به صفر است. نزدیکترین چیزی که در هنگ کنگ به عنوان جرم شناخته می شود، می توان به صدای بوق اشاره کرد.
بحرین: دارای یکی از بالاترین نسبت نیروهای اجرای قانون در جهان ، با بیش از ۱۹۰۰ پلیس در۱۰۰ هزار نفر جمعیت است. برای یک کشور با این نوع نیروی امنیتی انتظار جرم و جنایت پایین است با این حال جنایات بسیاری از قبیل جیب بری و کیف ربودن در مناطق قدیمی این کشور گزارش می شود. اما جرم و جنایت خشونت آمیز در این کشور غیر معمول است.
لوگزامبورگ: نرخ جرم و جنایت در لوکزامبورگ به صفر نزدیک شده است. این کشور با توجه به نظرسنجی از مردم، یکی از شادترین کشورها در جهان است. شادی و سرزندگی مردم یکی از دلایل جرم و جنایت پایین در این کشور است.
ژاپن: به عنوان یکی از امن ترین کشورها در آسیا است. اکثریت شهروندان اعتقاد داشتند که پلیس آنها را به طور موثر از حملات مختلف جهان جنایی حفاظت می کند. نرخ قتل در کشور پایین و حدود ۴٫ قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر است و این به علت نیروی حفاظتی بالای این کشور است.
ایرلند: دارای نرخ جرم و جنایت بسیار پایین ، با تنها ۰٫۳۲ وقوع قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر است. آمار نشان می دهد که ایرلند به عنوان یک کشور دارای برخی از پایین ترین نرخ جرم و جنایت در غرب اروپاست. در هر ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۳۰۰ افسر پلیس وجود دارد.
ایسلند: در رتبه هشتم امن ترین کشورها از لحاظ جرم و جنایت قرار می گیرد. در این کشور تعداد افسران پلیس کم و حدود ۷۰۰ نفر است. در ایسلند تعداد زندانیان بسیار پایین و حدود ۲۰۰ نفر است و به این زندانیان اجازه داده می شود که برای دیدن خانواده به خانه بروند و به صورت دوره ای در زندان باشند. این تعداد پایین به علت جمعیت کم ایسلند نیز می باشد چون کشور ایسلند تنها نزدیک به ۳۲۰ هزار نفر جمعیت دارد..
دانمارک: در رتبه نهم امن ترین کشورها از نظر نرخ جرم و جنایت قرار می گیرد. در این کشورحدود ۲۰۰ افسر پلیس برای هر صد هزار نفر جمعیت وجود دارد. جرم و جنایت در این کشور کم است و نرخ قتل زیر ۰٫۱ در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.
قبرس: کشور جزیره ای در شرق دریای مدیترانه است و به عنوان یکی از مکان های صلح آمیز در اروپا است. این یکی از معدود مکان هایی در جهان که در آن در خانه ها حتی به هنگام شب باز است. نرخ پایین جرم و جنایت در این کشور است این اطمینان را برای گردشگران اروپایی به وجود می آورد که به آنجا سفر کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.