خانه » پیشنهاد سردبیر » افزایش آمار کاندیداهای ریاست جمهوری در فاصله ۸۲ روز مانده تا انتخابات/ما وظیفه داریم کار کنیم؛ جایش مهم نیست

افزایش آمار کاندیداهای ریاست جمهوری در فاصله ۸۲ روز مانده تا انتخابات/ما وظیفه داریم کار کنیم؛ جایش مهم نیست

یکشنبه ۸ اسفند ۹۵ شماره ۵۳۹

عباس لعل بار
وقایع استان

روز شمار انتخابات ریاست جمهوری دورقمی شده و هر روز خبرهای داغی از کاندیدا شدن افراد مختلفی به گوش می رسد. پس از خبر اعلام کاندیداتوری حمیدرضا بقایی یار غار احمدی نژاد، خبرهایی هم از کاندیداتوری حجت الاسلام رییسی منتشر شد که برخی آن را تکذیب نمودند، از جمله دفتر تولیت آستان قدس. حجت الاسلام رییسی خود نیز در صفحه توییترش نوشت: «بسم الله الرحمن الرحیم» و همین نوشته کوتاه به نظر بسیاری در واقع تایید حضور رییسی بود در میدان انتخابات ریاست جمهوری. پس از آن مصطفی کواکبیان هم اعلام حضور نمود تا اصلاح طلبان یک کاندیدا تا الان داشته باشند.
سایت خبرآنلاین در گزارشی اظهارات برخی چهره های مطرح دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا درخصوص کاندیداتوری شان را آورده که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.
علی اکبر ولایتی؛ دو ماه پیش بود که علی‌اکبر ولایتی در پاسخ به این سؤال که “آیا شما برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ کاندیدا خواهید شد یا خیر؟” گفت: بنده قصد شرکت در رقابت‌های انتخاباتی سال ۹۶ را ندارم.
قاسم سلیمانی؛ او بعد از شدت گرفتن شایعات درباره ورودش به انتخـــابات ۹۶ در بیانیه ای نوشت: «حقیر سرباز صفر ولایت و نظام جمهوری اسلامی و ملت شجاع و عزیزتر از جانم بوده و ان‌شاء‌الله با استعانت از خدای سبحان تا آخر عمر در همین جایگاه “سربازی” خواهم بود.»
محمدباقر قالیباف؛ شهردار تهران دو ماه پیش درباره شایعه حضورش در انتخابات ریاست‌ جمهوری،گفت: «ما وظیفه داریم کار کنیم و جایش مهم نیست.» علاوه بر این شنیده‌ها حاکی از آن است که قالیباف با اصولگرایان اتمام حجت کرده است که فقط در صورتی وارد گود رقابت‌های انتخاباتی می‌شود که تنها گزینه این جناح باشد. اما با لیست ۲۱ نفره ای که جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی منتشر کرد او هم در لیست ۲۱ نفره کاندیداهای ریاست جمهوری این جبهه قرار دارد.سعید جلیلی؛ ماه ها است تحرکات انتخاباتی و سخنرانی هایش را کلید زده است اما چندی در پاسخ به این سؤال که آیا شما برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٩۶ کاندیدا می‌شوید یا خیر؟ گفت: «در مقاطعی انتخابات به «عنوان یک رفتار سیاسی بارز در کشور اهمیت دارد و آن چیزی که تداوم نظام را تثبیت می‌کند این است که حرکت همواره باید روبه‌جلو باشد.» علاوه براین او در لیست ۲۱ نفره کاندیداهای ریاست جمهوری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار دارد.
غلامعلی حداد عادل؛ اواخر بهمن ماه او در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری به عنوان کاندیدا حاضر خواهد شد یا نه گفت: خیر چنین قصدی ندارم. علاوه بر این او در حاشیه نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه خودم برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی نکردم، گفت: کار سیاسی همیشه با فراز و نشیب مواجه است و یک جریان سیاسی زنده و بالنده از این اتفاقات تجربه‌اندوزی می‌کند. ما هم سعی می‌کنیم با جمع‌بندی تجربه‌ها، راه بهتری را انتخاب کنیم.
محمد غرضی؛ او در پاسخ به این سوال که آیا قصد شرکت در انتخابات ۹۶ را دارید گفت: من در این ۳۰ سال در خدمت انقلاب بوده‌ام و اگر عمری باقی باشد سال ۹۶ هم در انتخابات شرکت خواهم کرد.
محمدرضا عارف؛ بعد از انتخابات هیات رییسه مجلس و رای نیاوردن او بود که عارف درباره انتشار خبری مبنی بر نامزدی‌اش در انتخابات سال ۹۶ واکنش نشان داد و گفت: «چه کسی این حرف را زده است!» علاوه بر او حسن رسولی، سخنگوی عارف در انتخابات سال ۹۲ هم گفت که خبر کاندیداتوری عارف در سال آینده صحت ندارد. با این وجود نام او هرازگاهی در محافل رسانه ای مطرح می شود.
محمد جواد ظریف؛ او بارها تاکید کرده که کاندیدای ریاست جمهوری نمی شود؛ « این را با قطعیت می‌توانم بگویم که من هیچ گاه کاندید ریاست جمهوری نخواهم بود چون این توان را در خود نمی بینم.»

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.