خانه » پیشنهاد سردبیر » اعتراض مردم و گروه های سیاسی حامی دولت به احتمال تغییر فرماندار دلیجان/نفوذ راستی ها در قلب چپ/با تغییر فرماندار بحث جدایی و الحاق شهرستان به قم دوباره زنده خواهد شد و به اعتبار حامیان دولت ضربه خواهد خورد

اعتراض مردم و گروه های سیاسی حامی دولت به احتمال تغییر فرماندار دلیجان/نفوذ راستی ها در قلب چپ/با تغییر فرماندار بحث جدایی و الحاق شهرستان به قم دوباره زنده خواهد شد و به اعتبار حامیان دولت ضربه خواهد خورد

پنجشنبه ۱۶ دی ۹۵ شماره ۴۹۹

عباس لعل بار
وقایع استان
از مدتی قبل معاون سیاسی و امنیتی استاندار خبر از تغییر و جابجایی ۴ فرماندار در استان داده بود. شکرالله حسن بیگی تغییر و جابجایی فرمانداران شهرهایی نظیر محلات وکمیجان را تایید کرد که تاکنون سجادی فرماندار محلات به فراهان آمد، علی زینی وند جایگزین وی در محلات شد و سلیمانی سرپرست فرمانداری کمیجان؛ در روزهای اخیر هم خبر تغییر فدایی فرماندار دلیجان به گوش می رسد. خبری که با واکنش شدید مردم شهرستان دلیجان بویژه اصلاح طلبان و حامیان دولت در این شهرستان گردید. حامیان دولت به صراحت با جابجایی فرماندار دلیجان در این مقطع زمانی مخالفت کرده اند و البته بیان می کنند که بحث بر سر حضور فرد خاصی به عنوان جانشین فدایی نیست بلکه اصولا زمان فعلی را زمان مناسبی برای تغییر نمی بینند.
شهرستان دلیجان با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد پیوند دهنده چند استان مهم کشور است. دلیجان با جمعیت تقریبی ۵۰ هزار نفری در حال تبدیل شدن به یک شهر صنعتی است و در آینده بر اهمیت این شهر افزوده خواهد شد.
هادی فدایی فرماندار فعلی این شهر در خرداد ماه سال ۹۳ با حکم وزیر کشور جایگزین محسن اکبری شد. فدایی از نیروهای بومی شهرستان دلیجان است که سابقه تدریس در دانشگاه‌های استان را در کارنامه خود دارد. وی پیش از این ۴سال سابقه حضور در حوزه معاون فرمانداری دلیجان را داشته و از کارکنان رسمی دولتی در وزارت کشور به شمار می‌رود.
عملکرد فدایی در طول مدت حضورش در دلیجان همواره با حمایت های اصلاح طلبان و حامیان دولت در این شهرستان همراه بوده است. همین حمایت باعث شد به محض قوت گرفت تغییر فدایی، جمعی از حامیان دولت تدبیر و امید و اعضای ستاد دکتر روحانی در شهرستان دلیجان و نیز اعضای شورای اسلامی شهر دلیجان، در اعتراض به عملکرد برخی مسؤولین استانداری مرکزی در جابجایی و حذف نیروهای اصلاح‌طلب شهرستان دلیجان در محل استانداری مرکزی حضور یابند و اعتراض خود را به گوش مسئولین برسانند.
روز گذشته نیز شورای مشورتی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت شهرستان دلیجان با نگارش بیانیه ای نسب به این تغییر ابراز نگرانی کردند. در این بیانیه آمده است: «استاندار محترم، خبر های غیر رسمی رسیده حاکی از آن است که فشار گروه های مخالف دولت تدبیر و امید در شهرستان دلیجان بر بخشی از ارکان استانداری محترم تا حدی به نتیجه رسیده است. شکست خوردگان خرداد ۹۲ که اندیشه و سیاست مبتنی بر رای مردم را بر نمی تابند و در هر لحظه مترصد شکست دولت مردمی آقای دکتر حسن روحانی هستند پس از تحمیل نظر خود خصوص تغییر فرماندار توانمند محلات، این بار عزم جزم کرده اند تا با تغییر فرماندار مردمی و اصلاح طلب دلیجان ثابت کنند که این نظر آنهاست که میزان است نه رای مردم. عزم جزمی که به دو یا سه مدیر محدود نخواهد ماند. براستی تغییر دو فرماندار با سابقه دو سال و نیم جز در فرهنگی مخرب به نام احمدی نژادیسم! می گنجد؟ از سویی با توجه به بومی بودن فرماندار فعلی و عملکرد قابل قبول و همینطور احترام و وجاهت ایشان نزد مردم شهرستان، مردم انتظار پاسخگویی و ارائه دلایل منطقی در خصوص این تغییر را دارند و این تغییر به شایعه اعمال نفوذ مخالفین دولت در امور دولتی شهرستان دامن میزند. انصافا با این بی ثباتی مدیریتی، آیا مدیران بازمانده، دیگر میلی به فعالیت جدی خواهند داشت؟ از زاویه‌ای دیگر آیا ترویج بی ثباتی، ابهام و تزلزل و ایجاد التهاب در فضای مدیریتی به نفع دولت است یا سناریوی خائنانه ای است که قاطعیت و شهامت مدیران معتقد به اصلاح طلبی و اعتدال را برای تداوم کار به چالش می کشد؟ و سوال اصلی این است که چرا در این موضوع ویژه نباید نظرات حامیان دولت که زمینه ساز حماسه باشکوه ۲۴خرداد ۹۲ شدند در نظر گرفته شود؟ حامیان دولت آقای روحانی در منطقه دلیجان و محلات ضمن اعتراض شدید به روند تضعیف نمایندگان عالی دولت در شهرستان ها از جنابعالی که از سابقون تفکر اصلاح طلبی اصیل کشور هستید مصرانه می خواهد که تسلیم صحنه آرایی افراط گرایان و نیز کاسبان منفعت طلب، معامله گر و دوروی اعتدال نما و مدعی اصلاح نگردید و مانند همیشه مدبرانه و هوشمندانه عمل نمایید و گرچه فشارهای متعدد بر دولت مردمی تدبیر و امید بسیار سنگین است اما با اتکا بر خداوند توانا، مقتدرانه از موضع حق دفاع فرمایید. از جنابعالی انتظار داریم با در نظر گرفتن شرایط خطیر کشور و نزدیکی دو انتخابات مهم پیش رو و اهمیت تقویت حس امید در مردم شریف منطقه و با توجه به نظرات منطقی مردم و حامیان دولت در این شهرستان که متاسفانه در جریانات اخیر مورد بی مهری قرار گرفته اند، دستور فرمایید از هرگونه تغییر اجباری و متاثر از فشار مخالفین در سطح مدیریت عالی شهرستان دلیجان که موجب ناامیدی و یاس مردم و خصوصا حامیان دولت خواهد بود اکیدا خودداری بعمل آید.»
محمدزاده از فعالان سیاسی اصلاح طلب و حامی دولت در گفتگو با وقایع استان در خصوص تغییر فرماندار دلیجان گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط خاصی که در آن قرار داریم، تغییر فرماندار شهر به صلاح نیست.
وی افزود: من نسبت به نیت خیر مسئولین بویژه استاندار و معاون سیاسی استاندار تردیدی ندارم ولی روش تغییر فرماندار باعث تخریب حامیان دولت و اصلاح طلبان خواهد شد. این تغییر در این زمان به نماینده اصولگرای شهر نسبت داده می شود که چندین بار علنا مخالفت خود را با فرماندار بیان کرده است. این فعال سیاسی ادامه داد: اعتبار حامیان دولت با این تغییر از بین می رود و به نفع اصولگرایان و راستی ها است. ضمن تاکید بر احترام به نظر استاندار و معاون سیاسی وی درخواست داریم در این مقطع زمانی این تغییر را انجام ندهند.
محمدزاده درباره نگاه سیاسی فدایی اظهار داشت: وی یکی از حامیان سرسخت دولت است و این را بارها ثابت نموده و همواره در پی اجرای سیاست های دولت بوده است.
وی در پایان با اشاره به لزوم ایجاد آرامش در شهرستان دلیجان در آستانه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری افزود: تغییر فرماندار علاوه بر اینکه حامیان دولت را در شهرستان با مشکلاتی مواجه می کند و در ضمن بحث جدایی شهرستان و الحاق آن به قم را دوباره زنده خواهد کرد. امیدوارم با عدم تغییر فدایی شاهد بیشتر شدن اعتبار حامیان دولت گشته و تغییرات مدبرانه و هماهنگی که مسئولان به دنبال آن هستند را در زمان مناسب شاهد باشیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.