خانه » جدیدترین » استقرار ۵۰۰ راهدار در ۳۵ راهدارخانه استان در طرح زمستانه امسال

استقرار ۵۰۰ راهدار در ۳۵ راهدارخانه استان در طرح زمستانه امسال

پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲  شماره ۱۷۷۹

وقایع استان بررسی می کند؛ وضعیت راه ها و ناوگان جاده ای استان مرکزی در گفتگو با رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره راهداری استان مرکزی

زهرا مدنی: چالش‌های حمل‌و‌نقل جاده‌ای شامل سرمایه‌گذاری و تأمین مالی، بسترها و زیرساخت‌های ناوگان حمل‌ونقل، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پایدار، مقررات حوزه حمل‌ونقل و میزان اثربخشی این دسته از قوانین و شرایط اقلیمی و منطقه‌ای است.متولیان و کارشناسان امر می گویند چهار عامل انسانی، راه، وسیله نقلیه و شرایط محیطی و اقلیمی از جمله عواملی است که باید برای کاهش بروز تصادفات جاده ای مورد توجه مسئولان قرار گیرد،  نبود سیاستگذاری با رویکرد جامع‌نگری به مشکلات این بخش و نیز ناهماهنگی بین نهادهای مختلف در این حوزه در تحقق یک هدف جامع و شامل اثرگذار است‌.
مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان مرکزی دراینباره می گوید: در راستای افزایش اعتبارات ملی برای نگهداری از راه های استان حدود ۳هزار ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شده است، همچنین ۳۰ نقطه حادثه خیز از نقاطی که طی سال ۱۳۹۵ به استان معرفی شده بود ایمن سازی شده است.
وی ادامه می دهد: خوشبختانه در دولت سیزدهم توانسته ایم زیرسازی و آسفالت ۱۶۵ کیلومتر از راه های استان را اجرا کنیم که انجام این حجم از کار در زمان محدودی که داشتیم بی سابقه بوده است.
جهانی اظهار می کند: برنامه های راهداری زمستانه نیز با آغاز فصل سرد سال اجرا شده است ۵۰۰ راهدار برای ایام زمستان در قالب ۵۴ اکیپ و ۳۰۳ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در ۳۵ راهدارخانه استان مستقر خواهند شد تا بتوانیم خدمات خوبی ارائه دهیم.
وی در پایان اشاره می کند: حدود ۵۰۰ هزار تن نمک و ۲۹ هزار تن شن خریده ایم تا انشاالله سال پربارش و پربرکتی و بدون حاشیه و دردسر داشته باشیم.
محدرضا یحیایی رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره راهداری استان مرکزی هم به خبرنگار وقایع استان می گوید: حمل و نقل برون شهری استان با ۴۸ شرکت مسافربری، اتوبوسی، سواری و مینی بوسی در ۵ پایانه مسافربری که توسط دولت و شهرداری ها نگهداری می شود، در حال فعالیت هستند. ۳ پایانه در شهرستان اراک ۱ پایانه در شهرستان خمین و ۱ پایانه در شهرستان ساوه است و مابقی پایانه ها توسط شرکت های خصوصی تامین و نگهداری می شود.
وی ادامه می دهد: در بخش حمل و نقل مسافر برون شهری بالغ بر هزار و نهصد راننده به مردم خدماترسانی می کنند، تعداد ناوگان به هزار ناوگان ۲۶۵اتوبوسی، ۴۷۵مینی بوسی و ۱۶۵ سواری رسیده است‌.
یحیایی توضیح می دهد:  در واقع در چند سال گذشته در واردات و تولید خودرو به ویژه در بخش اتوبوسی و مینی بوسی خوب عمل نکرده ایم و در حال حاضر ناوگان ما فرسوده به شمار می رود، میانگین عمر ناوگان اتوبوسی ما در حال حاضر حدود ۱۶ سال است و میزان عمر متوسط ناوگان مینی بوسی استان ۷ سال و میانگین عمر سواری ها هم ۱۳ سال است که آمار خوبی به شمار نمی رود و باید برای توسازی ناوگان تدبیری اندیشید.
وی می گوید: در دو سال گذشته کارهای خوبی انجام شده و دولت تسهیلاتی را در اختیار صاحبان ناوگان برای بازسازی قرار می دهد که شاید به اندازه کافی نباشد اما به کاهش سن ناوگان کمک شایانی خواهد کرد.
رئیس اداره حمل و نقل مسافر راهداری استان مرکزی توضیح می دهد: در بخش نوسازی نیز دولت از سال گذشته آغاز به صدور مجوز برای واردات ناوگان کرده و همچنین تلاش هایی برای تولید اتوبوس در کشور در حال انجام است.
وی می افزاید: همکاران ما به صورت ۲۴ ساعته بر عملکرد شرکت ها و رانندگان نظارت دارند، شکایت های مردمی را جمع آوری می کنند که به این موارد رسیدگی خواهد شد.
یحیایی در پایان می گوید: در شهرستان هایی که پایانه های خصوصی داریم هم حداقل هفته ای یک بار سرکشی انجام می شود و توسط خود ادارات شهرستان هم نیروها روزانه بر عملکرد شرکت ها نظارت دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.