خانه » جدیدترین » از پروژه تامین برق بیمارستان ولیعصر اراک چه خبر!

از پروژه تامین برق بیمارستان ولیعصر اراک چه خبر!

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲  شماره ۱۷۰۵

زهرا مدنی: چند روزی است که مردم اراک شاهد حفاری در خیابان ها شهر هستند و این حفاری ها در مسیر ترافیکی شهر نیز انحرافاتی موقتی ایجاد کرده است حال که چند روز از این تغییرات گذشته با اخبار و اطلاعیه هایی که در رسانه ها و همچنین بنرهای سطح شهر منتشر شده است دیگر همه می دانند که این عملیات در راستای اجرای پروژه انتقال برق به بیمارستان ولی عصر (عج) انجام شده است با این همه اجرای ناگهانی این پروژه نه تنها در بین مردم که حتی در بین مسئولان شهری نیز با حاشیه هایی همراه بوده است.
به گزارش وقایع استان، مراحل مطالعات احداث بیمارستان جدید حضرت ولی‌عصر(عج) از سال ۱۳۸۳ آغاز و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۷ شروع شد و تکمیل آن جزء مطالبات جدی مردم بوده است و هم اکنون عملیات انتقال برق به این پروژه با حضور ادارات برق، شهرداری، علوم پزشکی، مخابرات، آبفا، گاز، زیرساخت، اورژانس، راهور، فراجا و فرمانداری در حال اجراست. بیش از ۱۰۰ نفر نیروی انسانی در قالب چندین گروه عملیاتی و با استفاده از ماشین‌آلات مخصوص، عملیات حفاری و کابل‌گذاری برای انتقال برق مورد احتیاج بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) از مسیر زمینی و هوایی را در یک عملیات مشترک انجام می‌دهند. این عملیات با توجه به لزوم سرعت عمل و موقعیت مسیر (طول خیابان امام خمینی اراک) و مخاطرات ناشی از تلاقی با خطوط برق، گاز، آب و مخابرات از اهمیت بالایی برخوردار است.
فاز نخست عملیات حفاری کانال و آماده سازی بستر نرم استقرار کابل های برق بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) به طول بیش از ۸۰۰ متر در امتداد خیابان امام خمینی(ره) در حدفاصل ابتدای خیابان محسنی تا ابتدای خیابان ملت واقع شده بود که توسط ماشین آلات سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و نیروهای شهرداری اراک انجام گرفت اما گویا اجرای آن با حاشیه هایی همراه بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی به تعهدی که با شهرداری داشت عمل نکرد
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک در اینباره به خبرنگار وقایع استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی به تعهدی که با شهرداری در خصوص همکاری در پروژه انتقال برق به بیمارستان ولی عصر (عج) داشته عمل نکرده است.
وحید میرنظامی افزود: شهرداری در یک حرکت جهادی برای تسریع در پروژه انتقال برق بیمارستان ولی عصر (عج) دست به اجرای پروژه حفاری کانال زد اما متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی قراردادی را که در این زمینه نسبت به آن متعهد شده بود به امضا نرساند.
وی اظهار کرد: اگر این پروژه را پیمانکار بخش خصوصی تحویل گرفته بود بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان هزینه داشت در حالی که شهرداری با هزینه بسیار کمتری در حد ۵ درصد با دانشگاه آغاز به همکاری کرد اما بعد از اتمام حفاری دانشگاه علوم پزشکی قرارداد را به امضا نرساند و این اجحاف در حق مردم شهر اراک به شمار می آید چرا که تجهیزات مورد استفاده در پروژه ها با هزینه هایی تامین می شود که از جیب مردم تامین شده است.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک در پایان اشاره کرد: دستگاه های دولتی این را بدانند که شهرداری در تمامی پروژه های شهری دخالت دارد و این خلف وعده ها باعث می شود ما در تسهیل امور برخی دستگاه ها دقت بیشتری داشته باشیم تا حقوق مردم تضییع نشود.

هزینه ۱۲ میلیاردی پروژه تامین برق بیمارستان ولیعصر اراک
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی نیز گفت: تا پایان اردیبهشت‌ماه پروژه تامین برق بیمارستان جدید حضرت ولیعصر(عج) اراک به اتمام خواهد رسید.
محمود محمودی اظهار کرد: پروژه بزرگ بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک یکی از مگاپروژه‌های استان است که اهمیت بسیاری در بخش سلامت استان دارد. اهمیت این پروژه باعث شده‌ است تا پیگیری‌های ارزشمندی در دولت سیزدهم درخصوص آن صورت بگیرد که این پیگیری‌ها باعث شد که پروژه با سرعت قابل توجهی اجرایی شود.
وی ادامه داد: در راستای انجام و اتمام پروژه بزرگ حضرت ولیعصر(عج)، یکی از آیتم‌ها، تامین برق بیمارستان بود که لازم بود نزدیک به ۴ مگاوات برق از مبادی ورودی پست‌های ۶۳ ولت تامین شود. بررسی‌های مختلفی انجام‌ و طرح‌های مختلفی پیش‌بینی شد که بهترین، کوتاه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مسیر که می‌توانست برق بیمارستان را تامین کند، از طریق پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت اراکِ ۶ بود.
وی افزود: برای تحقق انتقال بار و تامین انرژی برق بیمارستان، باید به میزان ۱۲۰۰ متر کابل‌کشی انجام می‌شد و با توجه به اینکه مسیر قابل توجهی به صورت زمینی و از مرکز شهر عبور می‌کرد، حفاری زیادی را در مرکز شهر می‌طلبید که حفاری به این میزان، حساسیت خاصی ایجاد می‌کرد و ممکن بود در صورتی که دقیق، حساب شده و با هماهنگی لازم انجام نشود، منجر به نارضایتی مردم در محدوده مرکز شهر اراک باشد.
محمودی تصریح کرد: با همراهی و هماهنگی ایجاد شده بین ۱۳ دستگاه توسط معاون عمرانی استانداری و در رأس آن، شرکت توزیع برق استان مرکزی، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری که در این پروژه همراهی بسیار خوبی انجام داد، با محاسبه برنامه‌ها و رزروهای انجام‌شده برای پروژه، حدود ۹ کیلومتر کابل‌کشی انجام شد. علاوه بر این‌ها، پلیس راهور، شرکت گاز، شرکت مخابرات، شرکت آب، آموزش و پرورش که پایگاه اصلی پوشش و پشتیبانی در آنجا انجام می‌شد و سایر دستگاه‌ها در این کار همراهی کردند.
وی گفت: با همکاری و همدلی انجام شده امیدواریم با اتصال کابل‌کشی به محل پست بیمارستان، انتقال بار ۴ مگاوات برای بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) انجام شود و امیدواریم با انجام سایر مراحل پروژه بیمارستان حضرت ولیعصر (عج)، شاهد بهره‌برداری از بیمارستان باشیم.
وی با اشاره به اینکه پست زمینی که در محل بیمارستان قرار دارد، در مراحل پایانی قرار دارد، اظهار کرد: در مجموع، ۹۵ درصد کار تامین برق بیمارستان انجام شده که با این کار ۷۰۰ کیلووات برق تامین شده است و پیش از بهره‌برداری از بیمارستان، کار تامین برق آن به شکل کامل انجام خواهد شد.
محمودی ادامه داد: پیش‌بینی شده بود که کار تامین برق تا ۱۵ خرداد به اتمام برسد که با توجه به پیشرفت پروژه امیدواریم تا پایان اردیبهشت‌ماه کار تامین برق و ۵ درصد باقیمانده به اتمام برسد.
وی ادامه داد: مجموع هزینه پروژه چیزی حدود ۱۲ میلیارد تومان است که کار حفاری آن توسط شهرداری و کابل‌کشی آن توسط توزیع برق با همراهی سایر دستگاه‌های خدماتی صورت گرفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.