خانه » پیشنهاد سردبیر » آلومینیوم اراک همچنان بر روی نوار شکست/این گونه نخواهد ماند

آلومینیوم اراک همچنان بر روی نوار شکست/این گونه نخواهد ماند

شنبه ۹ بهمن ۹۵ شماره ۵۱۶
یاسر هویدی
وقایع استان

هفته بیست و یکم مسابقات لیگ دسته اول کشور جام آزادگان در شهرهای مختلف کشور با برگزاری ۸ دیدار انجام شد که تیم آلومینیوم اراک در ادامه روند ناکامی هایش این بار در خانه مغلوب مس رفسنجان شد ،در ادامه مطلب امروز ضمن بررسی مسابقات این هفته به بررسی کلی تری از این بازی نیز خواهیم پرداخت.
اکسین البرز -۲ خیبر خرم آباد صفر
اکسین البرز که با انتخاب یحیی گل محمدی خون تازه ای به شریانهایش اضافه کرده است در این دیدار توانست یک پیروزی قاطع را بدست آورده تا کمی امیدوارتر به روزهای آینده مسابقات چشم بدوزد، تیم تقویت شده اکسین در نیم فصل دوم این دیدار را با حملات پیاپی آغاز کرد. هر چند خیبری ها هم در ضدحملات خصوصا در ۱۵ دقیقه ابتدایی بازی چند صحنه خطرناک را بر روی دروازه اکسین خلق کردند. بالاخره عماد میرجوان بازیکن تازه به خدمت گرفته شده اکسین که تاب نیمکت نشینی در سپاهان را نداشت به زیبایی گل اول بازی را به ثمر رساند. در نیمه دوم هم این البرزی ها بودند که نبض بازی را در دست گرفته و گل دوم خود را توسط مجتبی شیری به ثمر رساندند. از نکات مهم این بازی ضعف های مشهود داوری در بعضی از صحنه ها بود که به اعتراض مربیان دو تیم انجامید و البته درگیری سرمربی خیبر خرم آباد یعنی داود حقدوست با یکی از بازیکنان در رختکن در پایان بازی نیز از نکات مهم محسوب می شود.
نفت مسجد سلیمان صفر-گل گهر سیرجان ۱
گل گهر که چراغ خاموش به رده هایی بالایی جدول صعود کرده است و حالا همه به چشم یک تیم مدعی به این تیم می نگرند در مسجدسلیمان دست به کار بزرگی زد با گل دقیقه ۸۸ اکبر صغیری مهاجم کارکشته خود توانست نفتی های دیار بختیاری را در خانه شکست دهد و به رده سوم جدول صعود کند. نفت مسجدسلیمان این روزها حال و روز خوشی ندارد و صدای اعتراض هواداران این تیم در پایان بازی بوضوح به گوش می رسید آنها خواستار تغییر سریع کادر فنی و البته کادر مدیریتی باشگاه بودند. قطعا در ادامه بازیها گل گهر سیرجان به سادگی دست از رده های بالای جدول نخواهد کشید.
خونه به خونه بابل صفر- پارس جنوبی ۲
کار بزرگ تیم مهدی تارتار در بابل و در مقابل خیبر عظیم تماشاگران متعصب بابلی خیلی زود منتج به تغییرات عمده در کادر فنی بابلی ها شد و نادر دست نشان پس از بازی به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد. خونه به خونه با توجه به اینکه حاکمیت و برتری بیشتری نسبت به حریف داشت نتوانست از موقعیت های خلق شده استفاده ببرد و در مقابل جمی ها به خوبی از معدود حملات خود استفاده کرده و این بازی سخت را با نتیجه شیرین دو بر صفر به سود خود پایان دادند تا به قول مهدی تارتار برنده این جدال ۶ امتیازی باشند. کنترل خوب بازی از سوی جمی ها البته با چاشنی خوش شانسی به این تیم کمک کرد تا تعویض های تارتار در نیمه دوم برنامه های وی را برای دست یابی به نتیجه دلخواه اجرایی نماید باید منتظر ماند و دید که آیا نادر دست نشان این کارکشته و متخصص صعود به لیگ برتر می تواند خونه به خونه را از این وضعیت نجات دهد یا خیر.
سپیدرود رشت ۱ – ملوان انزلی ۱
بازی بزرگ گیلان در حضور قریب به بیست هزار سپیدرودی مشتاق برگزار شد دیدن این خیل عظیم هوادار در یک بازی دسته یک کشور حس خوب پویایی فوتبال را در گیلان القا می کند این بازی را می توان به دو نیمه برای هر دو تیم تقسیم کرد که نیمه اول بازی تماما در اختیار ملوان بود و اگر کمی مهاجمان این تیم دقت می کردند می توانستند شمار گل های خود را در همین نیمه افزایش دهند سپیدرود در نیمه اول نتوانست چهره واقعی خود را به نمایش گذارد و اسیر بازی خوب ملوانی ها بود. در نیمه دوم ورق بازی برگشت و رشتی ها به خود آمده و نبض میدان را در دست گرفتند و توانستند موقعیت های خوبی را بر روی دروازه ملوان ایجاد کنند که سهم این تیم هم همان یک گل بود و در پایان این بازی زیبا با تساوی یک بر یک به اتمام رسید و رتبه اول و دوم تیم های ملوان و سپیدرود در جدول دست نخورده باقی ماند.
مس کرمان ۲ – نساجی مازندران صفر
در ورزشگاه شهید باهنر کرمان تیم مس کرمان میزبان نساجی مازندران بود که در یک بازی برتر توانست میهمان خود را با دوگل بدرقه نماید. بازی از همان ابتدا با برتری محسوس کرمانی ها آغاز شد و این تیم حملات دامنه داری را بر روی دروازه مازنی ها ترتیب داد و توانست بالاخره در دقیقه ۲۱ با خطا بر روی مهدی دغاغله یک ضربه پنالتی را بدست آورد و این پنالتی توسط کاپیتان مسی ها بدل به گل اول این تیم شد. مسی ها خیلی زود و دو دقیقه پس از گل اول خود این بار توسط مهدی دغاغله توانستند برای بار دوم دروازه نساجی را باز کنند. در نیمه دوم هم مسی ها حاکم مطلق این میدان بودند که اگر درخشش دروازه بان نساجی نبود شاید نتیجه ای عجیب در این دیدار رقم میخورد .به هر روی این بازی با همین نتیجه دو بر صفر به سود مس کرمان به اتمام رسید.
ایرانجوان بوشهر -۱ بادران تهران ۲
شاگردان محمد ربیعی این مربی جوان و تحصیلکرده لیگ دسته اول در بادران تهران دست به کار بزرگی زدند و توانستند در یک روز خوب تیم جوان و پر انگیزه ایرانجوان بوشهر را با پدیده های جوان و فوتبال زیبایش در خانه با نتیجه دو بر یک شکست دهند. ایرانجوان نتوانست در این بازی چهره همیشگی خود را خصوصا در دیدارهای خانگی به نمایش بگذارد و این بادران تهران بود که کنترل بیشتری بر روی بازی خصوصا در نیمه دوم داشت و توانستند سه امتیاز شیرین را از بندر فوتبال ایران به ارمغان بیاورد.
فولاد یزد ۲ – استقلال اهواز ۱
فولاد یزد که در این بازی از حمایت تماشاگرانش برخوردار بود تیم ترمیم شده استقلال اهواز را با نتیجه دو بر یک شکست داد. این بازی با حاکمیت نسبی یزدی ها بر میدان آغاز و با همین روند به اتمام رسید استقلال اهواز پس از کسب دو نتیجه تساوی امیدوار کننده در مقابل خونه به خونه و آلومینیوم اراک نتوانست روزهای بی شکستی خود را ادامه دهد و در مقابل یزدی ها مغلوب شد.
آلومینیوم اراک صفر-مس رفسنجان ۲
آلومینیوم در این بازی با ترکیب محمد صابری زاده، اویس کرد جهان، هادی شکوری، محسن حمیدی، امین پور علی، حسین مددی، محمد آشتیانی، محمد خلج، حامد بصیری، روح الله عرب و میلاد احمدی دیدار خود را در مقابل مس رفسنجان در میان امیدواری هواداران خود آغاز کرد این تیم که ده روزی است مهدی پاشازاده محبوب را در راس کادر فنی خود می بیند در این دیدار نیز نتوانست از پیله رخوت بازی های قبلی خود بیرون آمده و از ناکامی هایش جلوگیری کند، آن چیزی که مشهود است این است که این تیم بشدت ضعف فنی دارد و کار بسیار سختی برای بهبود شرایط این تیم پیش روی کادر فنی جدید می باشد.
مهدی پاشازاده سرمربی تیم آلومینیوم در پایان دیدار تیمش مقابل مس رفسنجان در جمع خبرنگاران گفت: می دانستیم که در این دیدار مقابل تیمی منسجم قرار می گیریم که در این هفته ها نتایج خوبی کسب می کند و به خوبی کار کرده است.
وی افزود: اما مشکل اصلی ما در این دیدار عدم آمادگی تیم خودمان بود چرا که در این هفته با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کردیم، خستگی سفر به جم و بازگشت از آن و از همه مهمتر مشکلات بدنی و زمان اندک برای آماده سازی تیم از این حیث مهم ترینِ این مشکلات بودند که مشکل بدنی را در این زمان کوتاه تنها توانسته ایم بین ده تا بیست درصد مرتفع کنیم.
پاشازاده ادامه داد: هنوز بازیکنان جدید و قدیمی با هم هماهنگ نشده اند و وقتی مجبور می شویم از بازیکنی که دو روز پیش به جمع ما اضافه شده در زمین استفاده کنیم مسلما نمی توانیم توقع هماهنگی بالایی از تیم داشته باشیم و همین مسئله مزید بر علت شد تا نتوانیم تاکتیک هایی که طی روزهای اخیر بر آن تاکید کرده بودیم در زمین بازی پیاده کنیم.
وی افزود: در راه آهن تیم را دو هفته به بازیها تحویل گرفتم اما در همان دو هفته توانستیم صبح و بعدازظهر تمرین کنیم و به سطح مطلوبی برسیم اما در این مقطع متاسفانه به علت برگزاری فشرده بازیها بصورت ۶ روز یک بار امکان چنین کاری نیز برایمان فراهم نیست اما با همه این احوالات به هواداران قول می دهم که این تیم درست خواهد شد و تمام تلاشمان را می کنیم تا تیمی بسازیم که در پایان فصل یک اسکلت مناسب برای سال بعد باقی بماند تا اگر در اراک بودم بتوانم تیم خیلی خوب، منسجم و جوانی را راهی مسابقات کنم که در این راه بیش از هرچیز به حمایت و صبر هواداران نیاز داریم.پاشازاده ادامه داد: لازم می بینم در این بین از تماشاگرانی که امروز به استادیوم آمدند تشکر کنم گرچه توقع استقبال بیش از این را داشتم، روزی که اراک را ترک کردم استادیوم پربود اما حالا متاسفانه استقبال خوبی صورت نمی گیرد ولی امیدواریم بتوانیم با کسب نتایج خوب کاری کنیم مردم دوباره با ورزشگاه آشتی کنند.
سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم در پایان خاطرنشان کرد: خیال هواداران راحت باشد، در ادامه با سخت گیری های فراوانی چه در زمینه فنی و چه در زمینه انضباطی کار را پیش می بریم و اجازه نمی دهیم شرایط به این شکل بماند.
هم اکنون بازیکنان جدیدی به خدمت گرفته شده اند و تمرینات با خط فکری جدیدی از سوی پاشازاده در حال اجراست آنچه مسلم است اینکه این تیم برای بهبود وضعیت خود نیاز مبرمی به زمان دارد ضعف بدنی مفرط تیم آلومینیوم شاید بزرگترین معضل این تیم محسوب شود.به هر حال بایستی منتظر ماند و نتیجه تمرینات طاقت فرسایی را که پاشازاده در کنفرانس خبری اش به آن اشاره کرده است را نظاره کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.