خانه » جدیدترین » گمشده در هیاهو

گمشده در هیاهو

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹  شماره ۱۳۵۲

آخرین وضعیت تیم فوتسال ایرالکو اراک در آستانه
شروع لیگ دسته یک فوتسال کشور

گمشده در هیاهو

یاسر هویدی

مشکلات عدیده مدیریت در ورزش اراک و استان مرکزی آنقدر زیاد است که در هر لحظه می توان سوژهای زیادی را برای پرداختن به عدم کفایت مدیریت پیدا کرد. پس از بلبشوی مدیریتی در باشگاه آلومینیوم در ماه های پس از صعود تیم فوتبال این باشگاه به لیگ برتر زمان آن رسیده است که به موضوعی بپردازیم که گویا از چشم همه پنهان مانده است، بله درروزهای پرهیاهوی فوتبال اراک، در سرخوشی های حضور در لیگ برتر و جنگ بر سر کرسی های قدرت درون باشگاه آنچه سرش بی کلاه مانده است و به معنای تام کلمه به گوشه ای افتاده است تیم فوتسال ایرالکو است. تیمی که در سال ۹۶ در بی پولی محض و بدون بودجه مشخص کارش را در لیگ دسته دوم آغاز و با یک کادر فنی بومی و تیمی یکدست از فوتسالیست های بومی توانست به لیگ دسته اول صعود کند حالا در بی توجهی محض از سوی مدیریت باشگاه و البته مدیران ارشد استان بسر می برد. چه ایرادی دارد که مدیران ارشد استان همانطور که با حمایت های بی دریغ خود زمینه را برای صعود فوتبال اراک به لیگ برتر آماده کردند کمی هم هوای فوتسال را داشته باشند. در گزارش امروز سعی می کنیم از وضعیت اسفبار این تیم گزارشی را تقدیم ورزش دوستان استان نماییم.
این تیم در میان بی توجهی همه جانبه به فوتسال آلومینیوم چه از سوی مدیران باشگاه و چه از سوی مسئولین رده بالای استان و حتی از سوی رسانه ها وضعیت نابسامانی دارد و در حالیکه تیم های حاضر در لیگ دسته اول فوتسال کشور در حال برگزاری مسابقات تدارکاتی هستند تیم ما هنوز سرمربی خود را نمی شناسد. مدتی قبل از سوی مدیران باشگاه چند تن از مربیان فوتسال اراک برای ارائه برنامه به باشگاه دعوت شدند که متاسفانه این جلسات به دور از تشریفات مرسوم برگزار شد بطوریکه چند مربی در یک جلسه مشترک با مسئول باشگاه شرکت کرده بودند که این خود جای تاسف بسیار دارد. در خصوص انتخاب مربیانی هم که از آنها برنامه خواسته شد حرف و حدیث بسیار است، مسئله اول که باید مشخص شود این که گزینه ها را چه کسی به مدیریت وقت معرفی کرده است چون مدیریت که شناخت مناسبی از مربیان فوتسال استان ندارد و سئوال مهم تر اینکه چرا کسی که بعنوان سرمربی توانست این تیم را به لیگ دسته اول برساند در میان گزینه ها نبوده است. آیا شخصی که توانسته است چنین موفقیتی را رقم بزند ارزش این را ندارد که یک برنامه از وی دریافت شود؟
از درون باشگاه هم خبر می رسد که مدیریت در حال به کارگیری یکی از سرمربیان تقریبا شناخته شده غیر بومی فوتسال است که همین حالا باید اعلام داشت که این مربی قیمت بالایی دارد واگر باشگاه زیر بار قرارداد با این شخص برود قطعا بودجه بسیاری را از کف داده است، موضوعی که در این میان اهمیت دارد این است که مگر این شهر مربی خوب فوتسال ندارد؟ مگر مربیان ما در دوره های متعدد مربیگری فوتسال شرکت نکرده اند؟ مگر این تیم با همین مربیان بومی به لیگ دسته اول صعود نکرد؟ پس چرا می خواهیم با بکارگیری امتحان پس داده های غیربومی پول و سرمایه و دانش فنی شهر را به باد دهیم؟
به هر حال زمان برای این تیم از دست رفته است، این تیم هیچوقت از اعتماد به نیروهای بومی ضرر نکرده است و بهترین نتایج خود را با مربیان خوب همین شهر رقم زده است. با تاخیر به وجود آمده و زمانی را که تیم از دست داده است امیدی به صعود به لیگ برتر ندارد چرا فرصت را در اختیار مربیان بومی خود قرار ندهیم تا مربیان ما که اتفاقا امتحان خود را در این زمینه پس داده اند با استفاده از استعداد های ناب استان بتوانند این تیم را روانــه بازی ها کنند.
اگر پای مربیان غیر بومی به فوتسال اراک باز شود شک نداشته باشید به تبع این حضور باید شاهد بازیکنان غیربومی نیز باشیم که همین امــر سبب می شود استعدادهای ما در فوتسال سرخورده شوند، مسئله به همین جا ختم نمی شود استفاده از مربیان غیر بومی بار هزینه ای بسیار زیادی برای باشگاه بهمراه خواهد داشت، قطعا رقم قرارداد مربیان غیر بومی تفاوت بسیاری با مربیان بومی ما خواهد داشت که همین موضــوع سبب می شود کلا نرخ هزینه تیم داری برای فوتسال باشگاه بمراتب بالاتر رود.
امیدواریم در زمان اندک باقیمانده تا شروع بازی ها مدیریت باشگاه با استفاده از مشاورین صادق و نه آنهایی که اهداف شخصی خود را دنبال می کنند نسبت به انتخاب یکی از مربیان خوب بومی شهر برای سامان دادن به وضعیت این تیم اقدام نماید و بیش از این زمان را از دست ندهد. این تیم با توجه و تقویت مناسب می تواند یکی از تیم های خوب حاضر در لیگ دسته اول فوتسال باشد که با استفاده از سرمایه های داخلی استان طی یک برنامه ریزی مناسب می تواند به لیگ برتر صعود کند، آنچه مسلم است تیم فوتسال ایرالکو زمان را برای یک آماده سازی خوب از دست داده و تعلل بیش از این از سوی مدیریت باشگاه می تواند لطمات جبران ناپذیری به پیکر فوتسال اراک و استان وارد نماید، فراموش نکنیم زمانی را که فوتبال آلومینیوم در لیگ دسته اول دست و پا می زد و نتایج این تیم باعث سرخوردگی اهالی فوتبال شده بود این تیم فوتسال بود که باعث دلگرمی و شادمانی مردم شهر شده بود. قدر شناس باشیم و فوتسال را بیش از این فدای فوتبال نکنیم .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.