خانه » پیشنهاد سردبیر » مدیرعامل شرکت هپکو اراک در جمع خبرنگاران عنوان نمود:/ما قربانی اجرای غلط اصل ۴۴ شدیم

مدیرعامل شرکت هپکو اراک در جمع خبرنگاران عنوان نمود:/ما قربانی اجرای غلط اصل ۴۴ شدیم

شنبه ۱۳ آذر ۹۵ شماره ۴۷۳
وقایع استان
مدیرعامل شرکت هپکو اراک با اشاره به اولین مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی تمدید قرار دادهپکو با شهرداری هاست گفت: تحویل به موقع محصولات راهداری و راهسازی هپکو به سازمان شهرداری های کشور در گرو تحقق تسهیلات اقتصاد مقاومتی و اجرای عملی مصوبات است.
محمدرضا رعنایی در جمع خبرنگاران در اراک افزود: انتظار است بانک ملی در این راستا همکاری منطقی و اصولی را در دستور کار قرار دهد و ۴۵۰ میلیارد ریا ل تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای تحویل ۲۷۰ دستگاه لودر هپکو به شهرداری های کشور حداکثر تا ۲۰ روز آینده پرداخت شود.
مدیرعامل شرکت هپکو اراک ادامه داد: قرارداد تحویل ۴۰۰ دستگاه لودر این شرکت با سازمان شهرداری های کشور دی ماه سال ۹۳ امضاء شد و با یک الحاقیه مقرر شد این تعداد دستگاه در پایان تیرماه ۹۵ تحویل داده شود.
مهندس رعنایی اظهار کرد: هپکو در این مدت تنها ۱۳۰ دستگاه از مجموع تعهدات خود تحویل داد و ۲۷۰ دستگاه دیگر را به دلیل اختلاف کمیته فنی با سازمان شهرداری ها، مشکلات ارزی و یورویی و تنگناهای اقتصادی در موعد مقرر تحویل نداد.
وی عنوان کرد: استاندار مرکزی و نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی آقایان مهندس مقدسی و دکتر کریمی که سنگ تمام گذاشتند، در چهار ماه گذشته تلاش های شبانه روزی و گسترده ای را در راستای حل این مشکلات و تمدید مهلت مجدد و تحویل ۲۷۰ دستگاه دیگر به کار گرفتند.
مدیرعامل شرکت هپکو اراک اضافه کرد: در این راستا مقرر شده ۲۷۰ دستگاه دیگر که شامل ۱۳۵ دستگاه لودر بکهو و ۱۳۰ دستگاه لودر خاص هپکو در مردادماه ۹۶ با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریا ل تحویل شود.
رعنایی عنوان کرد: با تلاش های استانداری مرکزی و معاونان هماهنگی امور عمرانی و توسعه مدیریت و منابع انسانی امور اقتصادی استانداری تفاهم اولیه ۱۰۰۰ دستگاه توسط این شرکت با وزارت راه و شهرسازی برای ۳۳ نقطه بحرانی کشور به ارزش ۵۵۰۰ میلیارد ریا ل منعقد شده است. مقرر شده بر اساس این قرارداد ۴۰۰ گریدر، ۴۰۰ لودر و ۲۰۰ بیل مکانیکی توسط شرکت هپکو ظرف مدت سه سال تحویل داده شود.
مدیرعامل شرکت هپکو اضافه کرد: قرارداد ۱۲ دستگاه جرثقیل با بندر شهید رجایی با مشارکت شرکت لیپهر آلمان به ارزش ۲۲ میلیون یورو در مدت ۲۲ ماه از دیگر قراردادهای مهم این شرکت است. این قرارداد تا ۱۸ دستگاه جرثقیل بندرگاهی قابل افزایش است و قرارداد آن در مرحله نهایی است.
وی اظهار کرد: شرکت هپکو اراک قراردادهای مختلفی با موسسات زیر پوشش قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در دست دارد و انتظار است حمایت لازم در این راستا نیز توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت گیرد.
مدیر عامل شرکت هپکو اراک افزود: شنیده ها حاکی از آن است که سهامدار قبلی شرکت هپکو اوایل هفته جاری وکالت عام به سازمان خصوصی سازی برای سهام بلوکه شده ارایه کرده و به احتمال زیاد تا آخر آذرماه جاری وضعیت هپکو در سازمان خصوصی سازی تعیین تکلیف می شود. ده سال است که هپکو مظلوم واگذاری غلط اصل ۴۴ است. و تنها سازمان خصوصی سازی می توانسته از این مصیبت جلو گیری نماید که تاکنون هیچ کاری انجام نداده است. سو مدیریت سهام دار عمده در ده سال گذشته واقعیت غیر قابل انکاری است . تخلف سازمان خصوصی سازی در رابطه با هپکو محرز می باشد.
وی همچنین گفت: در دولت قبل ۱۴ شرکت واسطه بازرگانی ایجاد شده بود که کارشان واردات کالاهای چینی با قیمت پایین بوده و باعث شکست صنایع از جمله هپکو شدند.
رعنایی در خصوص معوقات کارگران نیز گفت: مقرر شده بود ۳۵ میلیارد ریا ل از این معوقات توسط سازمان هپکو و ۲۵ میلیارد ریا ل توسط سهامدار قبلی شرکت پرداخت شود که سهم سازمان هپکو پرداخت شده اما سهم سهامدار تا به امروز تنهــا یک میلیارد ریا ل پرداخت شده است و سهامدار به تعهداتش عمل ننمود و معضلات همچنان ادامه دارد.
وی عنوان کرد: معوقات بخش تولید تا آخر مهرماه یک تا یک و ۲ دهم ماه و در بخش کارشناسی و مهندسی یک و هشت دهم ماه است.
مدیرعامل شرکت هپکو اراک تصریح کرد: هپکو چالش ها و تنگناهای زیادی دارد اما امید است با قراردادهای پیش رو و همت و حمایت مسئولان، گام های بلندتری در راستای رفع این نابه سامانی ها برداشته شود.
رعنایی عنوان نمود: در حال حاضر در بین تمام نهاد های سیاسی، قضایی، مقننه و نهادهای انتظامی و نظارتی یک وحدتی به وجود آمده تا مشکل شرکت هپکو بر طرف شود و جا دارد از حمایت های دکتر کاظمی نماینده ملایر نیز در رفع مشکل قرارداد با شهرداری ها نیز تشکر شود.
شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.