خانه » پیشنهاد سردبیر » در نشست شورای اداری شهرستان اراک مطرح شد/عدم تمایل اراکی ها به حساب شدن!

در نشست شورای اداری شهرستان اراک مطرح شد/عدم تمایل اراکی ها به حساب شدن!

چهارشنبه ۲۸ مهر ۹۵ شماره ۴۴۲
وقایع استان
عباس لعل بار

جلسه شورای اداری شهرستان اراک به ریاست فرماندار برگزار شد. در این جلسه که در محوریت سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری به استان برگزار گردید درخصوص آخرین وضعیت سرشماری نفوس و مسکن نیز صحبت شد.
حسین بختیاری، فرماندار اراک در این جلسه با اشاره به نزدیکی سفر رییس جمهور به استان بیان داشت: سفر کاروان تدبیر و امید به استان با سفرهای دولت های قبل متفاوت است و در این سفر شاهد مصوبات فراوان نخواهیم بود و تنها تصمیمات دارای پشتوانه و مورد نیاز منطقه اتخاذ می شود.
وی افزود: تمام تصمیمات پس از بررسی در کارگروه های تخصصی در استان برای بررسی به تهران ارسال شده و در صورت تایید شدن در سفر ریاست جمهوری اعتبار نیاز به آنها اختصاص خواهد یافت.
بختیاری با اشاره به اینکه قرار نیست در این سفر معجزه ای رخ دهد افزود: در سفر ریاست جمهوری باید منطقی برخورد کرد و توقع رفع تمام مشکلات را نداشت.
فرماندار تصریح کرد: در این سفر با راه اندازی سامانه ۱۱۱ در طول سفر آماده دریافت نظرات و درخواست های مردمی خواهیم بود.
وی ادامه داد: اهمیت سفر ریاست جمهوری در سخنرانی عمومی وی می باشد که با حضور عموم مردم برگزار خواهد شد، به همین جهت همه تلاش مسئولین باید در تسهیل نمودن حضور همشهریان باشد.
بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۲۰درصد مشاهیر کشورمان از استان مرکزی برخاسته اند گفت: استقبال از رییس جمهور باید به بهترین شکل و به نحوی که در خور نام استان است صورت پذیرد و با حضور پررنگ و معنادار در استقبال از کاروان تدبیر و امید به استان به دشمنان نشان دهیم که ما همچنان پشتیبان نظام و دولت هستیم.
فرماندار اراک در ادامه سخنان خود به سرشماری نفوس و مسکن در استان هم اشاره کرد و گفت: برای یک برنامه ریزی دقیق و موفق نیازمند داشتن آمار دقیقی از جمعیت کشور هستیم که در این بین انتظار داریم مسئولان در استان بیشترین اهتمام را به خرج دهند.
وی اظهار داشت: با طرح های تشویقی درنظر گرفته شده انتظار می رود آمار مشارکت مردم در سرشماری از طریق اینترنت افزایش یابد.
بختیاری از رتبه اراک در بین شهرستانهای استان در مشارکت اینترنتی در سرشماری گله کرد و گفت: اراک با تنها ۱۸درصد مشارکت در مقایسه با شهرستان های استان در وضعیت خوبی قرار ندارد و باید در فرصت باقی مانده از سرشماری اینترنتی به بالای ۲۵درصد مشارکت برسیم.
وی افزود: در مرحله سرشماری حضوری بیش از ۲۵۰ نفر در شهرستان بسیج خواهند شد و بدون وقفه و تعطیلی به سرشماری خواهند پرداخت.
اخوان، قائم مقام امور اجرایی ستاد سرشماری و معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان دیگر سخنران شورای اداری شهرستان اراک بود که درباره آخرین وضعیت سرشماری در استان صحبت نمود. اخوان با اشاره به اینکه یکبار سرشماری اینترنتی تمدید شده و امکان تمدید مجدد آن کم است افزود: استان مرکزی در بین مشارکت کنندگان سرشماری اینترنتی در کشور در جایگاه بیستم قرار دارد که چندان مناسب نیست.
وی بیان کرد: پنج شهرستان در استان بسیار پیشرو عمل کرده اند ولی انتظار می رود شهرستان اراک با توجه به نفوذ بالای اینترنت در آن، مشارکت بیشتری داشته باشد.
براساس آخرین آمارها، شهرستان آشتیان، فراهان، ساوه و زرندیه بالاترین نرخ مشارکت و اراک، خمین و کمیجان کمترین نرخ مشارکت را داشته اند.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان گفت: تاکنون ۳۵۰هزار نفر در سرشماری استان بصورت اینترنتی مشارکت کرده اند که معادل ۱۰۸هزار خانوار می باشد. این آمار در کشور برابر با ۲۱ میلیون نفر و ۶۲۰۰ هزار خانوار است.
شایان ذکر است رییس مرکز آمار ایران پیش تر گفته بود: شمار ثبت نام کنندگان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن تا ساعت ۶ صبح یکشنبه به ۶ میلیون و ۲۱۰هزار خانوار رسید که ۲۱ میلیون نفر جمعیت کشور را در بر می گیرد.
مهلت ثبت نام اینترنتی تا بیست و هفتم مهرماه تمدید شده است و پس از آن سرشماری حضوری از بیست و هشتم مهرماه به مدت یک ماه در سراسر کشور آغاز می شود.
پارسا ادامه داد: همچنان استان های سمنان، بوشهر، خراسان جنوبی، یزد، کردستان و سیستان و بلوچستان از هدف تعیین شده فراتر رفته اند. چنانچه ۳۵ درصد مردم در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، جمهوری اسلامی ایران در شمار کشورهای توسعه یافته به لحاظ آماری قرار می گیرد.
وی توضیح داد: تا روز گذشته ۲۰٫۵ درصد خانوارهای ایرانی و ۲۱٫۵ درصد جمعیت کشور در سرشماری اینترنتی شرکت کرده اند.
بنابراین مرکز آمار ایران ثبت نام اینترنتی هشت میلیون و ۸۸۱ هزار خانوار را هدف گذاری کرده و سهم هر استان نیز تعیین شده است.
رییس مرکز آمار ایران یادآوری کرد یک هزار نفر از افرادی که در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، با قرعه کشی از جایزه ۱۰ میلیون ریالی برخوردار می شوند.
وی افزود: ششمین مرحله قرعه کشی برای جایزه ۱۰ میلیون ریالی برگزار می شود و به یکصد نفر از خانوارهای انتخاب شده، از طریق پیامک ۳۰۰۰۰۰ اطلاع رسانی می شود.
۵۰۰ جایزه ١٠ میلیون ریالی نیز برای مدیران مدارسی در نظر گرفته شده است که بتوانند خانوارهای دانش آموزان را به پرکردن اینترنتی سرشماری تشویق کنند.
همه خانوارهایی که به شکل اینترنتی اطلاعات آماری خود را تکمیل کنند، از ۲ گیگابایت اینترنت رایگان بهره مند می شوند.
بر اساس پیش بینی انجام شده، نتایج اولیه سرشماری امسال یکم تا پانزدهم دی ماه و نتایج تفصیلی آن مرداد سال ۱۳۹۶ منتشر می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.