خانه » جدیدترین » یک دنیا خوبی

یک دنیا خوبی

دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱   شماره ۱۵۷۷

زهرا سادات احمدی ترانه سرا، صداپیشه و مدیر صحنه نمایش «یه دنیایی که آدم‌هاش آبی شن» از تجربه اجرای این نمایش در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان شرکت کننده بخش مسابقه تئاتر خیابانی از استان مرکزی شهرستان محلات در مورد اجرای نمایش خیابانی به وقایع استان گفت: این نمایش تضاد بین خوبی و بدی را نشان می‌دهد. بدی در قالب یک غول بزرگ سیاه است و خوبی یک فرشته بزرگ سفید می‌باشد.
احمدی خاطرنشان کرد که این نمایش توسط عروسک‌های غول‌پیکر اجرا می‌شود و به علت ارتباط نزدیک با مخاطب، تماشاگر را به خود جذب می‌کند. وی افزود: این نمایش به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند که بین خوبی و بدی قدرت انتخاب داشته و آن‌ها را به سوی انتخاب خوبی سوق می‌دهد. قدرت نه گفتن و مهارت‌هایی که کودکان و نوجوانان باید با آن مواجه شوند مثل محافظت از محیط زیست، فرهنگ درخت کاشتن، محبت و دوستی، همدلی و همکاری در این نمایش به آن‌ها آموزش داده می‌شود.


احمدی خاطرنشان کرد: نمایش خیابانی بسیار کار جذابی است اما در مقابل پیچیدگی‌ها و سختی‌هایی هم دارد زیرا ارتباط بسیار مستقیم و نزدیکی با مخاطب خود دارد. وی با اشاره به اینکه مخاطبان نمایش خیابانی در لحظه به آنچه روی می‌دهد واکنش نشان می‌دهند بیان کرد: ما باید بتوانیم در مسیر جذب مخاطب فعال بوده و طرح و ایده را برجسته نشان بدهیم. وی افزود: آماده‌سازی عروسک‌های غول‌پیکر و چیدمان صحنه زحمت بسیار زیادی داشت و گروه اجرایی چندین ماه است که درگیر تمرینات هستند. احمدی با آرزوی این که مخاطبان نمایش «یه دنیایی که آدم‌هاش آبی شن» به سوی خوبی و نیکی سوق داده شوند ادامه داد: امیدوارم مخاطبان نمایش ما که کودکان و نوجوانان هستند از این نمایش لذت ببرند ومهارت‌های لازم را در قالب این نمایش یاد بگیرند.
زهرا سادات احمدی مدرس شاهنامه‌خوانی، خلاقیت و قصه‌گویی کودک و نوجوان است و در زمینه نویسندگی و ترانه‌سرایی فعالیت دارد. در نمایش «دنیایی که آدم‌هاش آبی شن» علاوه بر هدیه‌هایی که مخاطبان کودک و نوجوان این نمایش از سوی گروه اجرایی دریافت می‌کنند، کتابی با ترانه‌هایی از زهرا سادات احمدی را به عنوان پاداش کار خوب هنگام کنش در لحظات نمایش هدیه می‌گیرند. این نمایش به نویسندگی، طراحی و کارگردانی میثم کرمی و بازیگری عسل میرزایی، مرضیه فیروزی و فاطمه گل‌محمدی، سوم و چهارم تیرماه ۱۴۰۱ در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان اجرا می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.